اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مارمولکی که هواپیمایی مالزی را هک کرد



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

امروز وب سایت هواپیمایی مالزی توسط هکرهای وابسته به داعش مسدود شد تا چرایی این موضوع سوژه رسانه‌های جهان شود.

به گزارش تسنیم، شرکت هواپیمایی مالزی که در حال حاضر به علت گم شدن هواپیمایش مورد توجه بسیاری از رسانه ها قرار گرفته است امروز توسط هکرها مسدود شد و به جای صفحه اصلی این سایت تصویر یک مارمولک کت و شلوارپوش قرار گرفت.

گروه مارمولک گروه شناخته شده ای از هکرها هستند که سابقه خرابکاری در سیستم‌های شرکت سونی پیکچرز را نیز در کارنامه خود دارند.

این گروه سایبری خرابکار در کنار عکس مارمولک نام گروه سایبری «خلافت» را آورده اند. همچنین در بالای تصویر مارمولک نوشته شده 404- plane not found  که به گم شدن هواپیمای پرواز MH370  اشاره  می کند که باعث کشته شدن 239 نفر شد.

به گفته گاردین در مالزی نگرانی های شدیدی در خصوص فریب خوردن شهروندان این کشور توسط گروهک تروریستی داعش وجود دارد. به طوریکه هفته گذشته 120 مشکوک بازداشت شدند که قصد داشتند به نقاط تحت تصرف داعش در سوریه و عراق سفر کنند. و به نظر میرسد این اقدام نوعی عمل تلافی جویانه در قبال این ماجراست. 

اخبار بین الملل - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
چرا بوئینگ ۷۷۷ هواپیمایی مالزی ناپدید شد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مارمولک داعش هواپیمایی مالزی را هک کرد


پایگاه شركت خطوط هوایی مالزی هدف حمله گروهی از هكرها قرار گرفت كه خود را عضو گروه تروریستی داعش معرفی كرده اند.

پایگاه خبری العالم: پایگاه شركت خطوط هوایی مالزی هدف حمله گروهی از هكرها قرار گرفت كه خود را عضو گروه تروریستی داعش معرفی كرده اند.

سایت شرکت خطوط هوایی مالزی در اینترنت روز دوشنبه هدف حمله هکرهایی قرار گرفتند که ادعا کرده اند با گروه داعش در ارتباط هستند و این شرکت نتوانسته است تا ساعت تدوین این گزارش پایگاه اینترنتی خود را از هکرها بازپس گرفته و به حالت طبیعی بازگرداند.

مارمولک داعش هواپیمایی مالزی را هک کرد

این گروه از هکرها تصویر مارمولکی را در صفحه اول پایگاه اینترنتی شرکت خطوط هوایی مالزی قرار داده اند که علاوه بر پیپ، یونیفورم رسمی به تن دارد.

هکرها در سایت شرکت خطوط هوایی مالزی دو عبارت "404- هواپیمای ناپدید شده" و "پایگاه از طرف گروه مارمولک- خلافات رسمی در اینترنت هک شده است" نوشته اند و در کلید جستجو نیز عبارت داعش پیروز خواهد شد خودنمایی می کند.

با کلیک روی تصویر این مارمولک، کاربر به صحفه هکرها در تویتر منتقل می شود که سرشار از تصاویر تمسخر آمیز است.