اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مادورو: رئیس جمهور سابق کلمبیا می خواهد مرا بکشد



رئیس جمهور ونزوئلا,مادورو

مادورو: رئیس جمهور سابق کلمبیا می خواهد مرا بکشد

رئیس جمهور ونزوئلا رهبر و رئیس جمهوری سابق کلمبیا را به تلاش برای قتل خود متهم کرده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت انگلیسی بی بی سی، نیکلاس مادورو گفت مدارکی در دست دارد که راست گراهای ونزوئلایی نیز در این توطئه دست داشته اند.

او گفت از زمانیک هوگو چاوز درگذشته و او توانسته در انتخابات پیروز میدان شود توطئه هایی علیه او در جریان بوده است.

مادورو روز جمعه  مشخصا از آلوارو اوریبه رئیس جمهور و رهبر سابق کلمبیا نام برد و اور را به تلاش برای ترور خود و تبانی با برخی از مسئولان راستگرای مخالف در ونزوئلا متهم کرد.

مادورو در گفتگو با شبکه «مترو کاراکاس» گفت :« اوریبه طراحی ترور من را رهبری می کند ، اوریبه یک قاتل است. من به اندازه کافی مدرک دارم که نشان می دهد او این توطئه را طراحی کرده است. گروههایی از راستگراها در ونزوئلا نیز در این خصوص با او همکاری کرده اند.»

وی تاکید کرد افراد مسلح نیز برای ورود به ونزوئلا از منطقه آمازون در جنوب برای اجرای این حمله آماده بودند.

مادورو پیش از انتخابش به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا در چهاردهم آوریل گذشته و زمانی که ریاست دولت انتقالی را برعهده داشت دو سفیر سابق آمریکا را به طراحی توطئه ترور خود پیش از این انتخابات متهم کرده بود.

آلوارو اوریبه رئیس جمهور محافظه کار کلمبیا که در سال 2010 از سمت خود استعفا داد یکی از منتقدان جدی هوگو چاوز بود. او پس از انتخابات ماه گذشته ونزوئلا که منجر به پیروزی نیکلاس مادورو با 49 درصد از آراء شد مواضعی را علیه او اتخاذ کرد و اورا به دیکتاتوری و تقلب در انتخابات متهم کرد.

اوربیه ساعاتی پس از این اظهارات در پاسخ به مادورو او را یک دیکتاتور خوانده و حرف هایش را بی ارزش توصیف کرد و گفت اگر راست می گوید بهتر است انتخابات را تکرار کند./خبرآنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
گزارش 100 روزه رئیس جمهور مرا حیرت زده کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا شد



نیکلاس مادور,رئیس‌جمهور ونزوئلا

با رأی ناپلئونی

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا شد

بر اساس اعلام کمیسیون انتخابات ونزوئلا ، نیکلاس مادورو با کسب کمتر از 51 درصد از آراء پیروز انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا شد.

"نیکلاس مادورو" در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شد.

به گزارش عصرایران بر اساس اعلام کمیسیون انتخابات ونزوئلا ، نیکلاس مادورو با کسب50.7 درصد از آراء پیروز انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا شد.

رقیب او ، انریکه کاپریلس 49.1 درصد آراء را از آن خود کرد.

چاوز در انتخابات اکتبر سال گذشته ، توانسته بود 54.5 درصد آرا را به دست آورد. با این حال ، بیماری سرطان باعث شد او نتواند تحلیف را به جای آورد و سرانجام نیز قبل از آغاز دور جدید ریاست جمهوری اش درگذشت.او قبل از مرگ از مردم خواسته بود به معاونش مادورو ، رأی دهند.

در انتخابات قبلی ، کاپریلس ، 45 درصد آرا را به اخود اختصاص داده بود. این نشان می دهد وی توانسته 4 درصد بر آرای خود بیفزاید. در حالی که جانشین چاوز نتوانسته به اندازه او رأی بیاورد.

مادور ، راننده کامیونی بود که با ورود به سیاست ، تا مقام معاونت ریاست جمهوری پیش رفت.

کاپریلس ، پیش از این ، از مادورو به دلیل استفاده از امکانات دولتی در تبلیغات انتخاباتی انتقاد کرده بود.هنوز طرفین رقابت به نتایج اعلام شده واکنشی نشان نداده اند./عصرایران