اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مادر داغدار قاتل فرزندش را بخشید



اخبار حوادث - مادر داغدار قاتل فرزندش را بخشید

مادر داغداری که یک‌سال قبل پسرش را در جریان نزاعی خونین از دست داده بود در جلسه محاکمه درحالی‌که اشک می‌ریخت گفت که به حرمت امام‌حسین(ع) قاتل را بخشیده است.

به گزارش همشهری، 15خرداد سال گذشته به افسران اداره دهم پلیس آگاهی تهران خبر رسید در جریان درگیری مرگبار بین 2 جوان در منطقه افسریه یكی از آنها به نام میثم با ضربه چاقو به قتل رسیده است.

زمانی كه مأموران به محل حادثه رسیدند دقایقی از این جنایت می‌گذشت و قاتل گریخته بود. در همین حال جسد مقتول به پزشكی قانونی منتقل و تحقیقات برای دستگیری قاتل آغاز شد. تحقیق از شاهدان حاكی از آن بود جوانی به نام سعید، میثم را به قتل رسانده است. آنها با یكدیگر دوست بودند اما بنا به دلایلی نامعلوم با هم درگیر شده بودند. در چنین شرایطی بررسی‌ها ادامه یافت تا اینكه متهم به قتل دستگیر شد.

قتل با چاقوی میوه‌خوری
سعید 29ساله، در جریان بازجویی‌های مقدماتی اتهامش را پذیرفت و مدعی شد كه ناخواسته مرتكب این قتل شده است. او به پلیس گفت: من تازه ازدواج كرده‌ام و دنبال دردسر نیستم و این درگیری ناخواسته اتفاق افتاد. روز حادثه قرار بود با همسرم به مسافرت برویم اما قبل از آن یكی از دوستانم صدایم كرد و گفت برای چند دقیقه به خانه‌شان بروم تا با چند نفر از بچه‌های محله قلیان بكشیم. من هم قبول كردم و به خانه‌شان رفتیم. وقتی مشغول كشیدن قلیان شدیم چند نفر دیگر از بچه‌ها هم آمدند. با یكدیگر شوخی می‌كردیم تا اینكه میثم با من بدرفتاری كرد.

چون نمی‌خواستم درگیر شوم جوابش را ندادم اما او ادامه داد تا اینكه من از آنجا خارج شدم. عصبانی شده بودم و به خانه رفتم و یك چاقوی میوه‌خوری برداشتم و نزد میثم برگشتم. فقط می‌خواستم او را بترسانم اما نمی‌دانم چطور شد چاقو به او برخورد كرد و او به قتل رسید. در پی اعترافات این جوان پرونده اتهامی او با صدور قرار مجرمیت و كیفرخواست به شعبه 71دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد.

بخشش در دادگاه
در جلسه محاكمه كه صبح دیروز به ریاست قاضی نورالله عزیز‌محمدی برگزار شد ابتدا نماینده دادستان با تشریح كیفرخواست گفت: شواهد و قرائن موجود ازجمله اعترافات متهم از مجرم بودن وی حكایت دارد؛ به همین دلیل خواستار مجازات وی هستم. در ادامه رئیس دادگاه از پدر و مادر مقتول به‌عنوان اولیای‌دم دعوت كرد تا در جایگاه بایستند و شكایت‌شان را مطرح كنند.
مادر میثم درحالی‌كه گریه امانش را بریده بود، گفت: یك‌سال از قتل پسرم می‌گذرد و من هنوز داغدار او هستم.

باید خودتان را جای من بگذارید تا درك كنید كه در این یك‌سال چه كشیده‌ام؛ با این حال از قاتل پسرم شكایتی ندارم و او را می‌بخشم.او ادامه داد: پسرم همیشه به امام حسین(ع) توسل می‌كرد و من هم حالا به حرمت خون امام مظلوم قاتل را می‌بخشم و حتی دیه هم نمی‌خواهم.

در ادامه پدر مقتول خواسته‌اش را اینطور مطرح كرد: با وجود تصمیم همسرم من هنوز تصمیمی درباره قاتل نگرفته‌ام و باید او توضیح دهد كه چرا دست به چنین كاری زده و ما را عزادار كرده است. به همین دلیل منتظر می‌مانم تا تصمیمم را بعدا اعلام كنم.

در ادامه این جلسه قاضی با تفهیم اتهام قتل عمدی به سعید از او خواست از خود دفاع كند. پسر جوان گفت: باور كنید من نمی‌خواستم دست به چنین كاری بزنم.

 

من تازه داماد بودم و زندگی آرام و بی‌دردسری را شروع كرده بودم اما وقتی برای قلیان كشیدن به خانه دوستم رفتم این اتفاق افتاد. من تصمیمی برای قتل میثم نداشتم. به همین دلیل فقط یك چاقوی میوه‌خوری برداشتم تا او را بترسانم و زودتر درگیری تمام شود اما همین چاقوی میوه‌خوری به گردن او خورد و زندگی هر دوی ما را تباه كرد. حالا هم از كاری كه كرده‌ام پشیمانم و از خانواده‌ مقتول تقاضا دارم مرا ببخشند.در پایان این جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و قرار است به‌زودی رأی خود را در این‌باره اعلام كنند. 

اخبار حوادث - همشهری

 


ویدیو مرتبط :
پدری كه قاتل فرزندش را بخشید......

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصاحبه گاردین با مادر ایرانی که قاتل فرزندش را بخشید



اخبار ,اخبار اجتماعی ,مصاحبه گاردین با مادر ایرانی که قاتل فرزندش را بخشید

 

اخبار اجتماعی - مصاحبه گاردین با مادر ایرانی که قاتل فرزندش را بخشید

چندین روز پیش از ‌قصاص، عبدالله به خوابم آمد و از من خواست ‌قاتلش را ببخشم، ولی ‌نتوانستم خودم را قانع کنم که او را ببخشم؛ اما دقیقا دو روز پیش از اعدام قاتل، بار دیگر عبدالله به خوابم آمد، ولی این بار با من صحبتی نکرد و درخواست من برای صحبت را رد کرد.

سامره علی‌نژاد، مادری است که اکنون دیگر آنقدر مشهور شده است که رسانه‌های خارجی برای مصاحبه با وی وقت بگیرند. علی‌نژاد مادری است که قاتل فرزندش را ‌بالای چوبه دار بخشید و به او عمر‌ دوباره‌‌ داد.

روزنامه گاردین انگلیس از جمله روزنامه‌های خارجی است که به سراغ او رفته و درباره رفتارش در قبال بخشش قاتل فرزندش صحبت کرده است.

به گزارش «تابناک»، وی به این روزنامه می‌گوید، نخستین بار خواب دیده‌ که قاتل فرزندش را بخشیده است، ولی تأکید می‌کند که نمی‌خواسته به این خواب اعتنا کند.

فرزند وی عبدالله حسین‌زاده در سال ۲۰۰۷ در یک نزاع خیابانی کشته می‌شود. وی در هنگام مرگ، هجده سال‌ داشته و قاتلش مشخص است؛ بلال. فردی که هر روز‌ به قصاص نزدیک‌تر می‌شود؛ اما هر چه به روز قصاص نزدیک‌تر می‌شده، عبدالله بیشتر به خواب مادر آمده و از وی خواسته که قاتل را بیخشد.

سامره به گاردین می‌گوید:
وی که ‌تلفنی با گاردین صحبت کرده می‌گوید: تا لحظه‌ای که طناب را از گردن بلال برداشتم، تصمیمی از پیش نگرفته بودم؛ تصمیمی که در ‌‌نهایت دل میلیون‌ها ایرانی و غیر ایرانی را با وی و کارش همراه کرد.

همسر سامره که قانونا می‌توانست قاتل را ببخشاید، اختیار را به همسرش واگذار کرده بود. عبدالغنی، پدر مقتول فقط به سامره توصیه کرده بود که تنها خدا را ببین و اتفاقی که قرار است رخ دهد. در روز قصاص هم وی به همسرش گفته بود، تو رنج زیادی کشیده‌ای و حرف نهایی، حرف توست. هر چه تو بگویی.

سامره اما پس از بخشش می‌گوید، مادر بلال گویی دو بال برای پرواز به او داده بودند؛ مادری که اکنون می‌گوید او نیز خوشحال است که مردم را با این تصمیمش خوشحال کرده است. اما تأکید می‌کند زمانی که فردی دیگری را به قتل می‌رسانده، تنها او را نکشته، بلکه پدر و مادر مقتول را نیز کشته است.

سامره دوباره تأکید می‌کند، وقتی مادری بچه‌اش را از دست می‌دهد، انگار عضوی از بدنش را از دست داده‌ و او نیز در‌ این سال‌ها احساس می‌کرده، عضوی از بدنش از دست رفته است. اما اینک و پس از آن بخش احساس آرامش و سبکی می‌کند.
اخبار اجتماعی  - تابناک