اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای سفر دزد شیشه‌ای برای دستبرد از کاسبان




 اخبار حوادث - ماجرای سفر دزد شیشه‌ای برای دستبرد از کاسبان

جانشین انتظامی گلستان از دستگیری سارق حرفه‌ای مغازه‌های شمال کشور در این استان خبر داد.

به گزارش ابتکار، سرهنگ علی‌اکبر جاویدان در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: عصر روز گذشته مأموران پلیس آگاهی شهرستان بندر گز موفق شدند سارق حرفه‌ای مغازه‌های شمال کشور را طی یک عملیات پلیسی و در راستای طرح تشدید مبارزه با سرقت شناسایی و دستگیر کنند.

 وی ادامه داد: این سارق که دارای سابقه 14 فقره سرقت را در سیستم پلیس آگاهی کل کشور دارد پس از دستگیری ابتدا هویت خود را به صورت جعلی به پلیس ارائه داد اما پس از انجام انگشت‌نگاری و مطابقت آن در بانک اطلاعاتی پلیس هویت اصلی وی مشخص شد.

 جانشین انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: متهم پس از مواجهه با مستندات و مدارک محکم پلیس در نهایت به جرایم ارتکابی و انجام 16 فقره سرقت در استان‌های گلستان و مازندران اعتراف کرد.

جاویدان در خصوص نحوه انجام سرقت توسط این متهم تأکید کرد: این سارق 33 ساله که به مواد مخدر از نوع شیشه اعتیاد داشته اهل تبریز و ساکن قم بوده و در شهرستان ساری دارای منزل مسکونی اجاره‌ای بوده است. وی اضافه کرد: این متهم برای انجام سرقت خود مغازه‌ها را هدف قرار می‌داده و با حرکت از شهرستان قم و انجام سرقت در شهرستان‌های مسیر سفر در استان‌های مازندران و گلستان در نهایت به محل سکونت خود باز می‌گشته است.

این مسئول تأکید کرد: البته سرنخ‌هایی از انجام سرقت‌های مشابه توسط این سارق در استان‌های خراسان شمالی و رضوی و همچنین استان قم نیز وجود دارد که برای تأیید نهایی بررسی‌های پلیسی در حال انجام است.

جانشین انتظامی گلستان تصریح کرد: نکته مهم در انجام سرقت‌ها توسط این سارق این است که وی پس از انجام سرقت که به صورت ماهرانه‌ای با باز کردن درب مغازه‌ها عمل مجرمانه خود را انجام می‌داده بلافاصله شهر محل وقوع سرقت را ترک و با اسکان موقت در شهرستان بعدی و انجام سرقت دیگر در نهایت به محل سکونت خود مراجعت می‌کرده است.

جاویدان متذکر شد: با توجه به اینکه این متهم دارای سابقه سرقت در شهرستان بندر گز بوده روز گذشته توسط مأموران پلیس ‌آگاهی بندر گز مورد شناسایی قرار گرفته و طی یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

وی در پایان ابراز داشت: در حال حاضر نیز متهم با تشکیل پرونده و دارا بودن 9 شاکی خصوصی به همراه مستندات، سوابق و شواهد موجود برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.


 اخبار حوادث - ابتکار


ویدیو مرتبط :
ماجرای مستر بین و دزد دوربین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دزد شیشه ای از مسافران سرقت می كرد



 

 

دزد شیشه ای از مسافران سرقت می كرد

 

مرد معتاد پس از مصرف مواد مخدر (شیشه) به جابه جایی مسافران می پرداخت و با تهدید چاقو اموالشان را سرقت می كرد


اوایل خرداد امسال مردی به پایگاه پنجم آگاهی تهران مراجعه و از یك راننده سارق شكایت كرد.


شاكی در تشریح ماجرای سرقت به پلیس گفت: در جاده مخصوص كرج سوار یك دستگاه خودرو شدم تا به تهران بیایم كه در میانه راه راننده با چاقو مرا تهدید به مرگ كرد و پس از سرقت اموالم، مرا از خودرو بیرون انداخت و متواری شد.



با شكایت این مرد، پرونده قضایی در شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران تشكیل و تحقیقات در این ارتباط آغاز شد تا این كه چند روز قبل مالباخته دوباره به مركز پلیس مراجعه و عنوان كرد دزد اموالش را در دادسرا مشاهده كرده است.



با اطلاعاتی كه مالباخته در اختیار پلیس قرار داد، ماموران به دادسرای جنایی تهران مراجعه و پس از شناسایی متهم فراری، وی را كه برای آزادی چند زندانی به دادسرا آمده بود، دستگیر كردند.



سرهنگ علی اكبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم آگاهی تهران در این باره به خبرنگار ما گفت: در تحقیق از این متهم معلوم شد وی به مواد مخدر اعتیاد داشته و پس از مصرف مواد مخدر شیشه به جابه جایی مسافران پرداخته و اموالشان را سرقت كرده است.



بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران دستور قضایی مبنی بر چاپ تصویر متهم بدون پوشاندن چهره را صادر كرد تا چنانچه مردم در دام وی گرفتار شده اند، با مراجعه به مركز پلیس و دادسرا از متهم شكایت كنند.... / جام‌جم آنلاین