اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای زندانی شدن رفتگر شهرداری



اخبار,اخباراجتماعی , ستاد دیه کشور

یک رفتگر شهرداری در حادثه ای غیرعمد راهی زندان می شود، حالا فرزندانش از خیرین می خواهند با تامین ۳۱ میلیون تومان دیه پدر را دوباره در کنار خود داشته باشند.

در میان پرونده های ستاد دیه کشور مردی ۳۴ ساله با ۲ فرزند را مشاهده کردیم که متاسفانه به دلیل جرم غیرعمدی در زندان است.

این فرد که از ابتدای مرداد ماه امسال در زندان قزوین است، داستان عجیبی دارد.

شب حادثه مانند همیشه به عنوان شیفت شب در حال نظافت خیابان بود که فرغون پر از نخاله های ساختمانی را کنار جدول قرار می دهد اما ناگهان یک موتور سوار به دلیل بی احتیاطی یک خودرو به فرغون برخورد می کند. این حادثه موجب می شود پای این موتور سوار قطع شده و کارگر شهرداری روانه زندان شود.

قاضی دادگاه کارگر شهرداری را ۵۰ درصد مقصر می داند اما نمی تواند دیه را تامین کند. حالا فرزندان ۵ و هشت ساله این کارگر در انتظار آزادی پدر هستند و حقوق ۸۰۰ هزار تومانی پدر هم به پس انداز نمی رسید تا بتوانند با آن پدرشان را آزاد کنند.

بر اساس این گزارش مبلغ کل بدهی (دیه) ۴۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است که از این مبلغ ۱۶ میلیون تومان از طریق کمک های موردی و تامین خانواده مددجو تامین شده و بابت مابقی مبلغ ۳۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی در حبس به سرمی‌برد.

 اخبار اجتماعی  -  مهر 


ویدیو مرتبط :
رفتگر شهرداری فوق العاده عصبانی....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای رفتگر میلیونر



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ماجرای رفتگر میلیونر

 یك زن چینی كه میلیونر شده است تصمیم گرفته برای تجربه اندوزی بچه هایش به شغل رفتگری خود ادامه دهد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از جپیك ، ماحرای عجیب "یو یوژن" زن 53 ساله چینی كه در شهر ووهان سكونت دارد از سال‌های دهه 1980 آغاز شد.

در آن زمان وی و شوهرش به عنوان سبزی كار شبانه روز كار می كردند. این كار دشوار سرانجام ثمره داد و این زوج توانستند خانه ای بزرگ با اتاق های متعدد خریداری كنند.

سپس آنها تصمیم گرفتند اتاق های اضافی را به كارگران پرشمار كه در جستجوی محلی برای اسكان در منطقه بودند اجاره دهند.

یو و شوهرش توانستند پول كافی برای احداث ساختمان های دیگری به روی زمین شان پس انداز كنند. اما در سال 1998 دولت محلی  تصمیم گرفت زمین آنها را مصادره كند.

"یو یوژن" ناگزیر شد كاری برای گذران زندگی بیابد. او با دستمزد ماهیانه 1420 یوان (حدود 175 یورو) به عنوان رفتگر استخدام شد. او شش روز در هفته از ساعت سه بامداد تا ساعت 9 كار می كرد.

10 سال بعد ورق برگشت و دولت محلی براساس تصمیمات حكومت مركزی خسارات مصادره زمین آنها را پرداخت. یو و شوهرش با این پول چند دستگاه آپارتمان خریدند. با گران شدن قیمت املاك آنها تعدادی از آپارتمان ها را فروخته و میلیونر شدند.

به رغم پول هنگفت استراحت برای این زن چینی "بیش فعال" مفهومی نداشت. او تصمیم گرفت شغل رفتگری اش را حفظ كند.

"یو یوژن" می گوید: می خواهم به پسر و دخترم درس زندگی بیاموزم. می خواهم آنها بفهمند كه انسان نمی تواند بی آنكه كاری انجام دهد تمام زندگی اش را با جیره خواری سپری كند.

بنا براین، فرزندان "یو یوژن" به نوبه خود ناگزیر شدند كاری بیابند. پسرش راننده اتوبوس شده و دخترش در یك اداره كار می كند./جام جم آنلاین