اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای انداختن جسد بن لادن به دریا در کتاب رئیس سابق سیا



اخبار,اخبار بین الملل, بن لادن

 

 اخبار بین الملل - ماجرای انداختن جسد بن لادن به دریا در کتاب رئیس سابق سیا

رئیس سابق سازمان سیا در باره روش آمریکایی ها برای دفن بن لادن در دریا افشاگری کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، " لئون پانتا " رئیس سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در کتاب خود با عنوان " جنگ های ارزشمند " Worthy Fights نوشته است اسامه بن لادن رهبر القاعده که اول ماه می 2011 در پاکستان کشته شد، درحالی در داخل دریا انداخته شد که به بدن او زنجیرهایی با وزن بیش از 136 کیلوگرم پیچیده شده بود.

پانتا که تا فوریه سال گذشته سمت وزیر دفاع آمریکا را داشت، دراین کتاب که فروش آن از روز چهارشنبه در کتاب فروشی ها آغاز شد، همچنین نوشت که جسد بن لادن که از پاکستان با ناو هواپیمابر "یو اس اس كارل وینسون" آمریکا برای انداختن در داخل بحرالعرب آورده شده بود ، بر اساس سنت های اسلامی با کفن سفید پوشانده شده و برای وی نماز میت خوانده شد، سپس در داخل یک کیسه مشکی سنگین که به ماده آن اشاره نشده ، گذاشته شده است.

به گزارش پایگاه " العربیه نت " ، پانتا در کتاب 498 صفحه ای خود که با قیمت 36 دلار برای فروش در بازار آمریکا عرضه شده است، آورده است که جسد بن لادن درحالی به داخل آب انداخته شده است که به وی زنجیرهای آهنی پیچیده شده بود.

پانتا در ادامه می افزاید " وزن سنگین جسد بن لادن ، باعث شد که هنگام انداخته شدن به داخل آب، میز سفیدی که جسد روی آن قرار داده شده بود ، نیز به داخل آب کشیده شود و به همراه جسد به داخل آب بیافتد که جسد به علت سنگین بودن به ته آب رفت ولی میز به علت سبک بودن به روی آب آمد.

وی نوشته است که علت پیچیده شدن زنجیر به دور جسد بن لادن برای اطمینان از این بوده است که جسد وی تا عمق آب فرو رود و بالا نیاید.

رئیس سابق سیای آمریکا دراین کتاب نگفته است که آیا ماده ساخته شده از کیسه ای که جسد بن لادن در آن قرار داده شد، به اندازه ای محکم بوده است تا حیوانات دریایی مانند کوسه نتوانند آنرا پاره کنند یا خیر.

اسامه بن لادن تبعه سعودی در ارتباط با حملات تروریستی بسیاری در سرتاسر جهان از جمله بمب‌گذاری‌های ۷ اوت ۱۹۹۸ در سفارتخانه‌های آمریکا در دارالسلام (تانزانیا) و نایروبی (کنیا)، حمله به کشتی جنگی یواس‌اس کول (USS Cole) و حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا قرار داشت.


 اخباربین الملل -  خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
راز جسد بن لادن؟؟!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای جنجالی دفن جسد بن لادن در دریا


انتشار این امیل‌ها به افشای عمومی نخستین اطلاعات دولت آمریکا درباره مرگ اسامه بن لادن، رهبر القاعده منجر شده است.

خبرگزاری ایسنا: با انتشار محتوای برخی پست‌های الکترونیکی داخلی رد و بدل شده میان مقام‌های ارتش آمریکا مشخص شد که هنگام تدفین بن لادن در دریا هیچ ملوان آمریکایی در ناو یو.اس.اس کارل وینسون شاهد این مراسم نبوده و این مراسم محرمانه برای دفن وی براساس آیین‌های اسلامی اجرا شده است.

انتشار این امیل‌ها به افشای عمومی نخستین اطلاعات دولت آمریکا درباره مرگ اسامه بن لادن، رهبر القاعده منجر شده است.

این پست‌های الکترونیکی توسط نمایندگان وزارت دفاع آمریکا و براساس قانون آزادی اطلاع رسانی انجام شد.

یکی از این پست‌های الکترونیکی که مهر محرمانه بر آن خورده و در تاریخ دوم مه توسط یک افسر بلندپایه نیروی دریایی آمریکا فرستاده شده بود شرح مختصری است در خصوص اینکه جسد بن لادن غسل داده شده و سپس یک پارچه سفید دور آن پیچیده و در یک کیف حاوی وزنه‌های سنگین قرار داده شده است.



افسر روابط عمومی ناو کارل وینسون در پیام دیگری گفته است که تنها گروه کوچکی از اعضای ارشد این ناو از مراسم تدفین بن لادن اطلاع یافتند.

در پیام دریادار شارل گائویت آمده است: آیین‌های تدفین بصورت اسلامی انجام شد. جسد بن لادن غسل داده شد و در یک پارچه سفید پیچیده شد و سپس در یک کیف حاوی وزنه جاسازی شد.

وی افزود: یک افسر نظامی متون مذهبی از پیش آماده شده را که توسط یک مترجم عربی ترجمه می‌شد قرائت کرد. پس از پایان قرائت وی کیف حاوی جسد به روی یک تخته صاف قرار داده شد و پس از کج شدن تخته، جسد از روی آن به داخل دریا سُر خورد.

دریافت کنندگان این پست الکترونیکی دریادار مایک مولن، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا و ژنرال جیمز ماتیس، فرمانده واحد فرماندهی ارتش آمریکا بودند.

دریادار گائویت در اظهاراتی با یک افسر دیگر به منظور صحبت درخصوص هلی کوپتر حاوی جسد بن لادن از کلمات رمزی استفاده کرده و از لفظ بسته برای آن استفاده کردند.

دریادار گائویت از دریادار ساموئل پرز، فرمانده گروه ناوبری رزمی حاوی ناو کارل وینسون می‌پرسد خبری از ارسال بسته برای ما نشده است.

پرز در پاسخ به وی می گوید: پست FEDEX بسته را تحویل داد.