اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مأمور ناجا دوباره به اتهام قتل همكارش محاكمه می شود



 

 مأمور ناجا دوباره به اتهام قتل همكارش محاكمه می شود

 

یك مأمور ناجا كه ۲ سال قبل، همكار خود را با اسلحه به قتل رسانده بود، با نقض حكم برائت در دیوان عالی كشور، صبح فردا مجددا محاكمه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوادث فارس، شامگاه ۲ مهر سال۸۷، مأموران مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ از وقوع یك شلیك مرگبار در جایگاه بنزین در خیابان زمزم باخبر شدند.

مأموران با حضور در محل حادثه در حوالی كلانتری ۱۶۱ ابوذر متوجه شدند یك مأمور گشت انتظامی این كلانتری به نام مهرداد بر اثر شلیك یك گلوله به گردنش مجروح شده است.

بررسی از صحنه وقوع تیراندازی آغاز شد تا اینكه مشخص شد همكار این فرد به نام روح الله با انگیزه نامشخص اقدام به تیراندازی به سوی همكارش كرده است.

تحقیقات از روح الله آغاز شد و ادامه داشت تا اینكه به بازپرس پرونده اعلام شد مهرداد در بیمارستان جان سالم به در نبرده و از شدت جراحت وارده، جان باخته است.

به این ترتیب روح الله به عنوان متهم به ارتكاب قتل عمدی شناخته شد و در صحنه مورد بازجویی قرار گرفت كه این فرد مدعی شد در حال شوخی با مهرداد بوده است كه گلوله شلیك شده است.

هنوز در خصوص چرایی و چگونگی شلیك گلوله اطلاع دقیقی در دست نیست اما شواهد نشان می دهد زمانی كه این دو درجه دار برای پر كردن باك بنزین خودرو خود به داخل پمپ بنزین رفته اند با یكدیگر در حال شوخی بوده اند كه گلوله ای شلیك شده است.

متهم چند بار دیگر مورد تحقیقات قرار گرفت و یك بار مدعی شد در حال شوخی این اتفاق افتاده است و بار دیگر مدعی شد در حال تعمیر سلاح كمری خود بوده كه این حادثه به وقوع پیوسته است.

در نهایت قرار مجرمیت روح الله به اتهام قتل عمدی از سوی دادسرای جنایی تهران صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۷۱ دادگاه كیفری استان تهران ارجاع شد.

قاضی عزیزمحمدی بعد از برگزاری جلسه دادگاه و مشورت با مستشاران دادگاه، با نظر اكثریت قتل را شبه عمد تشخیص داده و متهم را به پرداخت دیه محكوم كرد.

با اعتراض اولیای دم، پرونده به دیوان عالی كشور ارجاع داده شد كه قضات شعبه ۶ دیوان عالی بعد از مشورت ایراداتی مانند اظهارات متناقض متهم و همچنین عدم تطابق اظهارات متهم درباره فاصله او با مقتول با نظریه پزشكی قانونی، حكم صادره را نقض و پرونده را به دادگاه كیفری ارسال كردند تا دوباره مورد رسیدگی قرار بگیرد.

متهم در جلسات بازجویی و در دادگاه مدعی شده بود كه از فاصله ای حدود ۲ متر، تیر شلیك شده است اما نظریه كارشناسان پزشكی قانونی این ادعا را رد كرده و اعلام شده بود كه شلیك از فاصله ۵ سانتی متری صورت گرفته است.

به هر حال پرونده به شعبه ۷۴ دادگاه كیفری استان تهران ارجاع شد تا صبح فردا به این پرونده رسیدگی شود.... / خبرگزارى فارس


ویدیو مرتبط :
بازداشت زنی به اتهام قتل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاكمه قربانی كودك‌آزاری به اتهام قتل



محاكمه قربانی كودك‌آزاری به اتهام قتل

قربانی كودك‌آزاری یك هفته بعد از اینكه توسط پدرش به شدت مورد تنبیه بدنی قرار گرفت در حالت مستی جوانی را به قتل رساند.

به گزارش شرق، این نوجوان كه حالا 17ساله است، سه سال قبل و هشت روز بعد از اینكه به سن بلوغ شرعی رسید در نزاع خیابانی در پاركی در محله نبرد جوانی به نام احمد را به قتل رساند.

متهم به نام حامد یك شب بعد از درگیری خود را به ماموران معرفی و مسوولیت قتل را قبول كرد. او كه به همراه ناپدری‌اش به پلیس مراجعه كرده‌ بود در اعترافات اولیه‌اش گفت: همراه دوستان، پسرخاله‌ها و برادرم در پارك بودیم. دختر و پسر جوانی هم به فاصله چند متر از ما نشسته‌ بودند. ما كاری به آنها نداشتیم، حرف می‌زدیم و می‌خندیدیم تا اینكه مرد جوان سراغ‌مان آمد و از ما خواست آنجا را ترك كنیم. درگیر شدیم و بعد من فرار كردم اما او برادرم را نگه داشته‌ بود برای همین مجبور شدم برای برگرداندن برادرم به پارك بروم و بعد هم آن قتل اتفاق افتاد. حامد اعتراف كرد در زمان قتل مقدار زیادی الكل خالص نوشیده ‌بود و در حالت مستی قرار داشت.

 

بعد از اعترافات این نوجوان و صدور كیفرخواست برای وی پرونده به شعبه 71 دادگاه كیفری‌استان تهران فرستاده شد. حامد در دادگاه نیز اتهام قتل را قبول كرد و گفت: ضربه را زدم اما نمی‌دانم چطور این كار را كردم و به درستی یادم نمی‌آید چه اتفاقی افتاد. بعد از اینكه حامد دفاعیات خود را مطرح كرد هیات قضات شعبه 71 وارد شور شدند و با اكثریت آرا حامد را در قتل عمد مقصر نشناختند چرا كه زمان قتل فقط هشت روز از بلوغ شرعی او گذشته و احتمال اینكه آن زمان هنوز بالغ نشده‌ بود وجود داشت ضمن اینكه او الكل خالص با غلظت 96 درصد مصرف كرده‌ بود و به نظر می‌رسد او در حالت مستی قتل را انجام داده است. بنابراین حامد به پرداخت دیه محكوم شد اما رای صادره مورد اعتراض اولیای‌دم قرار گرفت و شعبه 7 دیوان عالی كشور آن را مورد بررسی قرار داد. قضات دیوان‌عالی اعتراض را وارد دانستند و خواستار محاكمه مجدد حامد به اتهام قتل عمد شدند.

 

روز گذشته در جلسه محاكمه حامد ابتدا شاه‌مرادی نماینده دادستان تهران در جایگاه حاضر شد و درخواست صدور حكم قانونی برای او كرد و گفت دادسرا بر نظر خود مبنی بر عمدی بودن قتل باقی است. در ادامه پدرومادر مقتول در جایگاه حاضر شدند و درخواست قصاص را یك‌بار دیگر مطرح كردند. سپس حامد كه به شدت گریه می‌كرد، گفت: من اتهام را قبول دارم و هربار كه دراین‌باره از من پرسیدند، گفتم قبول دارم قتل كار من بود. آن روز پسرخاله‌ام دو شیشه یك‌لیتری الكل سفید از داروخانه خرید و با خود آورد. ما چهار نفر بودیم همه آن را خوردیم و به پارك رفتیم. داشتیم می‌خندیدیم و حرف می‌زدیم. مقتول و زنی جوان كه بعدها فهمیدم نامزدش بود چند متر آن‌طرف‌تر از ما نشسته بودند. مرد جوان معترض شد و به ما گفت بروید و جای دیگری بنشینید. ما توجهی نكردیم و او هم عصبانی شد و دعوا را شروع كرد. پسر دیگری هم كه دوستش بود با او آمد و با ما دعوا كردند. آنها با سیخ اجاق پیك‌نیك ما را زدند. من فرار كردم و به خانه رفتم.

 

متهم ادامه ‌داد: میهمان داشتیم و مادرم تازه ظرف‌ها را شسته بود. من وارد خانه شدم. پسرخاله‌ام دنبالم آمد و گفت مرد جوان برادرت را گرفته و می‌گوید تا حامد نیاید ولش نمی‌كنم. من هم چهار چاقو از لابه‌لای ظرف‌ها برداشتم. مادربزرگم متوجه شد من چاقو برداشتم. او خیلی پیر بود و نتوانست جلویم را بگیرد و به اتفاق پسرخاله‌ام به سمت پارك رفتم تا برادرم را از دست آن مرد نجات بدهم. او دوباره حمله كرد. من چاقو را جلو خودم گرفتم البته نه به قصد اینكه به وی آسیبی بزنم یا او را اذیت كنم. فقط برای اینكه از او ترسیده بودم و اگر از چاقو نمی‌ترسید حتما من را می‌زد. او به سمتم حمله كرد و ما گلاویز شدیم. اصلا نفهمیدم چه شد و ضربه چطور وارد شد.

آن صحنه را به یاد ندارم فقط می‌دانم او روی زمین افتاد و من هم فرار كردم. دوستش پشت سر من دوید اما نتوانست مرا بگیرد چون پشت تریلری مخفی شدم. حامد در مورد فرار نیز گفت: بعد از درگیری به خانه دوستم رفتم و شب را آنجا ماندم. تلفن همراهم را خاموش كردم. خیلی ترسیده ‌بودم. فردای آن روز تلفنم را روشن كردم تا شاید خبری بشنوم و بفهمم چه شده‌ است. ناپدری‌ام بلافاصله به من زنگ زد و گفت بهتر است خودم را معرفی كنم. او من را آرام كرد و بعد هم دنبالم آمد و با هم به كلانتری رفتیم. در این هنگام یكی از قضات از متهم پرسید: چقدر الكل خورده بودی و چقدر مست بودی؟متهم جواب داد: نمی‌دانم چقدر مست بودم. بار اولم بود كه الكل می‌خوردم و الكلی كه خوردم 96 درصد بود كه نزدیك به یك شیشه آن را خوردم. در این هنگام قاضی دیگری گفت: پزشكی قانونی گزارش كرده زمان بازداشت آثار جراحت‌های عمیق و كبودی‌های شدیدی روی بدنت بود. این جراحات به چه دلیل بود؟ آیا مقتول تو را زده‌ بود؟متهم جواب داد: هیچ‌كس به‌جز پدرم من را نمی‌زد. حتی ناپدری‌ام من را كتك نمی‌زد و با من رابطه خوبی داشت اما پدرم آنقدر مرا می‌زد تا خسته شود. چند سال قبل از این حادثه پدر و مادرم از هم جدا شدند و من پیش مادرم و شوهرش زندگی می‌كردم. هر وقت پیش پدرم می‌رفتم به بهانه‌های مختلف من را كتك می‌زد. در این هنگام ناپدری حامد خطاب به قضات گفت: یك هفته قبل از این حادثه حامد به خانه پدرش رفته‌ و او آنقدر حامد را با فانوسقه زده كه انگشت پایش شكسته و قسمت‌های مختلف دستش كبود شده و زخم‌های عمیقی برداشته بود. من او را به درمانگاه بردم تا زخم‌های بدنش را پانسمان كند. حامد هیچ‌وقت از دست پدرش در امان نبود.

این مرد در دفاع از حامد گفت: او پسری خوب و سربه‌راه و خیلی مهربان است آن روز هم اگر الكل نمی‌خورد و مست نمی‌كرد دست به چنین كاری نمی‌زد.

در ادامه هیات قضات از وكیل متهم خواستند دفاعیاتش را مطرح كند و بعد از پایان جلسه دادگاه برای صدور رای وارد شور شدند./شرق