اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لغو جشن‌های گردشگری در پی حادثه منا


سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با صدور اطلاعیه‌ای، اجرای جشن‌های مربوط به روز جهانی گردشگری در استان‌های سراسر کشور را لغو کرد.

خبرگزاری ایسنا: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با صدور اطلاعیه‌ای، اجرای جشن‌های مربوط به روز جهانی گردشگری در استان‌های سراسر کشور را لغو کرد.

این سازمان با توجه به حادثه مصیبت‌بار منا و جان باختن جمع زیادی از حجاج عزیز ایرانی و اعلام 3 روز عزای عمومی در کشور جشن‌های مربوط به روز جهانی گردشگری در سراسر کشور را لغو کرد.

در این بیانیه آمده است؛ «نظر به حادثه مصیبت‌بار منا و جان باختن جمع زیادی از حجاج عزیز ایرانی و اعلام 3 روز عزای عمومی در کشور مقتضی است در مورد برنامه‌های مرتبط با روز جهانی جهانگردی موارد زیر با دقت رعایت شود:

1-هر گونه برنامه‌های شاد و مفرح و موسیقی و جشن، لغو و حذف شود.

2- برگزاری برنامه‌هایی که صرفا به صورت همایش، سخنرانی یا نمایشگاه و اعلام برگزیدگان مسابقات است با رعایت فضای عزای عمومی کشور و حذف برنامه‌های شاد، با ذکر فاتحه بر جان باختگان این حادثه بلامانع است.»


ویدیو مرتبط :
چگونگی وقوع حادثه در منا+نقشه منا+مختصات جغرافیایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام تسلیت ظریف در پی حادثه منا


محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران حادثه منا را به بازماندگان تسلیت گفت.

خبرگزاری ایسنا: محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران حادثه منا را به بازماندگان تسلیت گفت.

ظریف در پیام خود افزود: این حادثه موجی از اندوه را همزمان با عید سعید قربان در کشورهای اسلامی و جمهوری اسلامی ایران به همراه داشت.

وی ضمن ابراز تسلیت و همدردی با بازماندگان حادثه در جمهوری اسلامی ایران و همه کشورهای اسلامی درگیر این حادثه تلخ و با اشاره به مسئولیت کارگزاران اجرایی عربستان سعودی اظهار داشت: علاوه بر تشکیل ستاد ویژه ای در وزارت خارجه، تماس های سیاسی فشرده خود را از نیویورک برای تسریع در شناسایی قربانیان و مداوای فوری مجروحین اغاز کرده است.