اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لایحه بیمه بیکاری از سوی رییس جمهور تقدیم مجلس شد



 

 

لایحه بیمه بیکاری از سوی رییس جمهور تقدیم مجلس شد

 

لایحه بیمه بیکاری به منظور تقویت بیمه بیکاری و رفع برخی اشکالات و موانع در اجرای قانون بیمه بیکاری از سوی رییس جمهور تقدیم مجلس شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لایحه بیمه بیکاری که بنا به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تصویب هیات وزیران رسیده است برای طی تشریفات قانونی از سوی رییس جمهور تقدیم مجلس شد.

در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: در راستای تحقق اهداف قانون برنامه پنجم توسعه از جمله اجرایی کردن بند "ب" ماده (۷۳) قانون یاد شده مبنی بر تقویت بیمه بیکاری و رفع برخی اشکالات و موانع در اجرای قانون بیمه بیکاری مصوب ۱۳۶۹ لایحه "بیمه بیکاری" برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس می شود.

بر اساس این لایحه، به منظور حمایت از بیکاران غیر ارادی مشمول قانون تامین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴ و اصلاحات بعدی آن که تابع قانون کار و مقررات خاص مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی هستند، حساب بیمه بیکاری تشکیل می شود. بازنشستگان و دریافت کنندگان مستمری از کار افتادگی کلی و صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه شدگان اختیاری از شمول مقررات این قانون مستثنی هستند.

بیکار از نظر این قانون، بیمه شده ای است که رابطه کاری وی با کارفرما بدون میل و اراده قطع شده و آماده به کار است.... /   خبرگزارى ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
رییس جمهور لایحه بودجه سال 94 را تقدیم مجلس کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توکلی: رفتار رییس جمهور دهن کجی و گردن‌کشی در برابر مجلس بود، لایحه بودجه را تحویل نگیرید



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

توکلی: رفتار رییس جمهور دهن کجی و گردن‌کشی در برابر مجلس بود، لایحه بودجه را تحویل نگیرید/ عثمانی: در برابر رفتار دولت چاره‌ای نداریم، باید دندان روی جگر بگذاریم

توکلی از هیات رییسه مجلس خواست تنها لایحه چند دوازدهم بودجه را از دولت تحویل بگیرد و فردا با حضور رییس جمهور جلسه فوق العاده برای دریافت لایحه کل بودجه تشکیل دهد.به گزارش نامه، اخطارها و تذکرات نمایندگان نسبت به عدم حضور رییس جمهور در زمان ارائه لایحه بودجه 92 همچنان ادامه دارد. در همین راستا نادر قاضی پور نماینده ارومیه در تذکری با انتقاد از این رویکرد دولت در ارائه لایحه بودجه گفت: اگر آقای رییس جمهور می خواست لایحه بودجه را ارائه دهد چرا روز گذشته با خود به مجلس نیاورد و امروز معاون پارلمانی اش آن را به مجلس آورد.

وی تصریح کرد: این رفتار رییس جمهور دهن کجی به خانه ملت است چرا دیروز که رییس جمهور به مجلس آمد نمایندگان دورش جمع شدند تا امروز اینگونه مجلس را تضعیف کند.وی خطاب به نمایندگان گفت: این رفتار رییس جمهور با شما حق شماست!

در ادامه تذکرات و اخطارهای نمایندگان احمدی توکلی نماینده تهران نیز با بیان اینکه از نظر اقتصاد سیاسی اختلاف بین تصمیم گیرندگان برای اقتصاد ملی مضر است، گفت: در قرآن آمده کشمکش نکنید، منازعه نکنید، ششت می شوید وهیبت تان از بین می رود، این اختلافات نیز برای اقتصاد ملی کشور مضر است و ریسک و نااطمینانی را بیشتر کرده و به مردم فشار بیشتری تحمیل می شود.

وی تصریح کرد: در این تردید نیست که نص صریح آیین نامه داخلی رییس جمهور را ملزم نکرده که در هنگان ارائه لایحه بودجه حضور داشته باشد اما چون قانون برنامه پنجم که با رای دو سوم نمایندگان تصویب می شود و قطعیت آن به همان اندازه آیین نامه داخلی است رییس جمهور الزام داشت برای ارائه لایحه بودجه به مجلس می آمد و اطلاعات لازم درباره لایحه بودجه را به نمایندگان ارائه می داد.

وی با بیان اینکه عدم ایفای این مسئولیت ها مشکلات موجود را به کشور تحمیل کرده است، خاطرنشان ساخت:اینکه رییس جمهور بعد از 34 سال این رفتار را دارد نوعی توهین و گردن کشی در برابر مجلس است و مضر برای جایگاه ریاست جمهوری است و جایگاه مجلس را تخفیف می دهد.

توکلی در ادامه پیشنهاد کرد مجلس تنها لایحه چند دوازدهم را اعلام وصول کرده  و فردا مجلس جلسه فوق العاده تشکیل دهد تا با حضور رییس جمهور لایحه کل بودجه را تحویل بگیرد.

نماینده تهران ادامه داد: کشور محتاج آرامش و هماهنگی است، کمر مردم زیر بار گرانی و تورم شکسته است و این رفتارهای نامناسب فشارها به مردم را چند برابر می کند، فرار سرمایه را سبب می شود، سرمایه گذاری ها به تاخیر می افتد و همه اینها ضرر خالص است.

وی از رییس جلسه خواست این پیشنهادش را به رای بگذارد.

محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان نیز با ابراز تاسف از این رفتار دولت، گفت: این رفتار رییس جمهور جای تاسف دارد اما چاره ای نداریم و باید دندان روی جگر بگذاریم./نامه نیوز