اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لاوروف هدف غرب را در سوریه مورد تردید قرار داد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در گذشته تسلیحات در اختیار معمر قذافی دیکتاتور لیبی قرار می گرفت و این نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درخصوص ممنوعیت تحویل تسلیحات به هر کسی در لیبی بود. چنین تسلیحاتی بعدا علیه فرانسوی ها در کشور مالی به کار گرفته شد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه گفت غرب و شرکایش در ائتلاف ضد داعش باید تصمیم بگیرند آیا هدف آنها از بین بردن تروریست های داعش است یا استفاده از افراطیون برای دستیابی به اهداف سیاسی.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، لاوروف در مصاحبه با شبکه ان تی وی روسیه افزود :« شاید آنها در هدف اعلام شده خود کاملا صادق نباشند. شاید هدف آنها تغییر رژیم باشد. شاید آنها همچون گذشته تلاش می کنند از گروه های افراطی برای دستیابی به هدف تضعیف نیروهای دولتی استفاده کنند. ما هنوز پاسخ این سوال را نمی دانیم.»

وی تاکید کرد روسیه نمی خواهد شاهد تکرار سناریوهایی باشد که در آن برخی کشورها ازجمله فرانسه آشکارا به تروریست ها تکیه کردند.

لاوروف گفت: «‌ما نمی خواهیم شاهد باشیم که برخی کشورها نه تنها به طور علنی با تروریست ها همکاری می کنند بلکه به آنها تکیه می کنند. همقطاران فرانسوی ما که اکنون از ضرورت احترام به حقوق بین الملل سخن به میان می آورند ، افراطیون را مسلح کرده اند.»

وی افزود: در گذشته تسلیحات در اختیار معمر قذافی دیکتاتور لیبی قرار می گرفت و این نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درخصوص ممنوعیت تحویل تسلیحات به هر کسی در لیبی بود. چنین تسلیحاتی بعدا علیه فرانسوی ها در کشور مالی به کار گرفته شد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین کارآمدی عملیات آمریکا را در سوریه زیر سوال برد و افزود واقعیت هایی که وجود دارد نگرانی هایی را درمورد هدف آمریکا از عملیات در سوریه بوجود می آورد. آمریکایی ها دقیقا اعلام نمی کنند دقیقا در حال انجام دادن چه کاری هستند.

 

اخبار ین الملل - تابناک


ویدیو مرتبط :
غرب کجا را هدف قرار داده است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لاوروف از سوریه خواست ذخایر شیمیایی خود را تحت نظر جامعه بین‌الملل قرار دهد



سرگی لاوروف , وزیر خارجه روسیه

لاوروف از سوریه خواست ذخایر شیمیایی خود را تحت نظر جامعه بین‌الملل قرار دهد

وزیر خارجه روسیه از دولت سوریه خواست ذخایر شیمیایی خود را تحت نظر جامعه بین‌الملل قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی که خروج کامل ذخایر شیمیایی از سوریه را تنها راه جلوگیری از اقدام نظامی دانسته‌اند، به دمشق توصیه کرد این ذخایر را تحت نظارت جامعه بین‌الملل قرار دهد.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا امروز در نشست خبری مشترکی که در لندن با «ویلیام هیگ» همتای انگلیسی‌اش داشت، در پاسخ به خبرنگاری که از وی در مورد اقداماتی که می‌تواند از حمله جلوگیری کند پرسید، گفت «بشار اسد» می‌تواند تا هفته آینده تمام ذخایر شیمیایی خود را به خارج از سوریه منتقل کند. وی البته ادعا کرد که دولت سوریه نمی‌خواهد چنین کاری انجام دهد و تحقق این امر غیرممکن است.

لاوروف ضمن توصیه دمشق به قرار دادن ذخایر تسلیحات شیمیایی زیر نظر جامعه بین‌الملل، گفت: نمی‌داند دمشق حاضر به پذیرفتن چنین شریط می‌شود یا نه.

وی همچنین گفت مسکو این طرح را به «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه ارائه داده و امیدوار است پاسخی «سریع» و «شفاف» دریافت کند. لاوروف البته گفت روسیه تنها در صورتی به این طرح می‌پیوندد که اطمینان یابد این اقدام می‌تواند از طرح حمله جلوگیری کند./فارس