اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«لاوروف» از طرح خروج روسیه از سوریه دفاع کرد/کاخ سفید: مسکو تصمیم خروج از سوریه را به ما نگفته بود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر خارجه روسیه ضمن دفاع از طرح کشورش برای خروج از سوریه خواستار صداقت آمریکا در ارائه اطلاعات صحیح به جامعه بین المللی شد.

به گزارش مهر به نقل از ایتارتاس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه ضمن درخواست از آمریکا برای صادق بودن در ارائه اطلاعات صحیح و درست در مورد گروه های جدید اضافه شده به لیست آتش بس گفت: کارهای زیادی باید انجام شود. چرا که ما با آمریکایی ها به توافق رسیدیم تا اطلاعات دقیقی در مورد گروه های تازه اضافه شده به جریان آتش بس را ارائه دهند.

وی افزود: مسکو امیدوار است تمامی کشورهای دخیل در درگیری سوریه با در نظر گرفتن منافع ملت و دولتشان به دنبال راهی برای دست یافتن به صلح بر اساس تصمیمات اتخاذ شده توسط شورای امنیت سازمان ملل باشند.

«لاوروف» همچنین در مورد تصمیم کشورش در فراخواندن نیروهای نظامی این کشور از سوریه اظهار کرد: این کار با رضایت رهبر سوریه و در راستای تلاش های انجام شده در جریان مذاکرات وین و پس از نشست های نیویورک و مونیخ که منجر به شکل گیری گفتگوهای در داخل سوریه شد، انجام شده است.

وی گفت: ما از شرکای غربی و منطقه ای خود انتظار داریم تا همه توان خود را به کار گیرند و مطمئن شوند که گروه های مختلف از مخالفین، پیام های ضروری و لازم را دریافت کرده و رفتار سازنده از خود نشان می دهند.

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: بنا به دلایلی معتقدیم شرکای ما متوجه اهمیت انجام چنین کارهایی هستند. حد اقل ما این را در آمریکا در قالب گروه حامیان سوریه می بینیم.

«لاوروف» همچنین از آغاز گفتگوی مستقیم میان نظامیان روسیه و آمریکا خبر داد و گفت: ما مدت ها به دنبال  انجام این کار بودیم و اکنون این کار کاملا به شکلی حرفه ای پیش می رود و گفتگوها میان کارشناسان ما در پایگاه حمیمیم در سوریه و پایگاه هوایی آمریکا در اردن در حال انجام است.


کاخ سفید: مسکو تصمیم خروج از سوریه را به ما نگفته بود
کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مسکو، واشنگتن را در جریان تصمیم خروج نیروهایش از سوریه قرار نداده بود.آتش بس در سوریه بهتر از حد انتظار پیش می رود.

 

اخبار بین الملل - مهر

 


ویدیو مرتبط :
انتقاد کاخ سفید از ترامپ برای خروج از برجام!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتانیاهو: دمشق باید سلاح‌های شیمیایی خود را از بین ببرد/کاخ سفید: برای طرح مسکو درباره تسلیحات سوریه...



سلاح‌های شیمیایی سوریه

کاخ سفید: برای طرح مسکو درباره تسلیحات سوریه ضرب‌الاجل تعیین نکرده‌ایم

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده واشنگتن برای طرح مسکو درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه ضرب‌الاجل تعیین نکرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، کاخ سفید اعلام کرده برای طرح مسکو درباره سلاح‌های شیمیایی دمشق ضرب‌الجلی تعیین نکرده است و پاکسازی سلاح‌های شیمیایی سوریه به زمان نیاز خواهد داشت.

ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه (18 شهریور) پس از دیدار با سرگئی لاوروف همتای روسی خود در مسکو، پایتخت روسیه، با شرکت در یک نشست مطبوعاتی گفت که دمشق از پیشنهاد روسیه برای نظارت بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی آن کشور استقبال می‌کند.

طرح روسیه کمی پس از اظهارات جان کری، وزیر خارجه امریکا، در جمع خبرنگاران در لندن اعلام شد. وزیر خارجه امریکا گفت تنها راه برای جلوگیری از حمله نظامی به سوریه این است که دمشق تا هفته آینده همه سلاح‌های شیمیایی خود را به جامعه بین‌المللی تحویل دهد.

این در حالی است که واشنگتن با ادعای استفاده دولت دمشق از سلاح‌های شیمیایی علیه شهروندان خود تلاش می‌کند حمایت جامعه جهانی را برای اقدام نظامی علیه سوریه به دست آورد.

با این حال، کاخ سفید اذعان کرده است که هیچ مدرک «انکار ناپذیری» درباره استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی در اختیار ندارد، اما می‌گوید ارتش سوریه مسئول حمله شیمیایی به حومه دمشق است.

همچنین، سنای امریکا اواخر این هفته به طرح صدور مجوز برای مداخله نظامی این کشور در سوریه رای خواهد داد.

ادعای توسل دولت سوریه به حمله شیمیایی در روز 30 مرداد(21 آگوست) در حالی صورت گرفت که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره یک حمله شیمیایی دیگر که چند ماه پیش در منطقه خان‌العسل صورت گرفته بود، تحقیق کنند.

دولت سوریه به شدت این ادعا را رد می‌کند و می‌گوید در شرایطی که پیروزی‌های نظامی به دست آورده و بازرسان سازمان ملل در سوریه به سر می‌برده‌اند، نیروهای دولتی دلیلی برای استفاده از تسلیحات شیمیایی نداشته‌اند.

دمشق همچنین به بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود در آنها از حمله شیمیایی استفاده شده تحقیقات لازم را به عمل آورند. علی‌رغم این، دولت آمریکا ضمن کوبیدن بر طبل جنگ در سوریه گفته دولت سوریه برای اعتمادسازی دیر وارد عمل شده است.

سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی و خشونت‌های مرگبار بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری‌های این کشور از آن زمان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند.

نتانیاهو: دمشق باید سلاح‌های شیمیایی خود را از بین ببرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با وجود فجیع‌ترین سابقه جنایت‌های ضد انسانی‌اش، استفاده از سلاح‌های شیمیایی را جنایتی ضدانسانی خواند و گفت دمشق باید سلاح‌های شیمیایی‌اش را منهدم کند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، ‌بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و شیمون پرز رئیس این رژیم امروز در اظهاراتی خواستار از بین بردن سلاح‌های شیمیایی در سوریه از طریق حمله نظامی غربی به این کشور شدند.

رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از نتانیاهو اعلام کرد: الان باید مطمئن شد که دولت سوریه ناوگان سلاح‌های شیمیایی خود را از بین می‌برد و جهان باید تضمین کند که کسانی که سلاح‌های شمیایی را به کار می‌گیرند،‌ هزینه آن را پرداخت خواهند کرد.

وی با اشاره به برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد که پیامی که سوریه دریافت کند، در تهران نیز شنیده خواهد شد.

نتانیاهو که بارها در تجاوزهای خود به غزه و لبنان از سلاح‌های شیمیایی و هسته‌ای ضعیف شده و سایر سلاح‌های ممنوعه از جمله فسفر سفید استفاده کرده است، استفاده از سلاح‌های شیمیایی را جنایتی وحشتناک و ضد انسانی خواند.

پرز نیز پیشتر ابراز اطمینان کرده بود که اگر سوریه در وعده‌های خود نسبت به سلاح‌های شیمیایی صادق نباشد، آمریکا به این کشور حمله خواهد کرد.