اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لاریجانی:هیچ تماس‌ غیررسمی بین ایران و آمریکا صورت نگرفته است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

در گفت‌‌وگو با العالم

لاریجانی:هیچ تماس‌ غیررسمی بین ایران و آمریکا صورت نگرفته است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان این که مذاکره با آمریکا خط قرمز نیست، گزارش‌های غربی مبنی بر تماس‌‌ها و روابط غیررسمی اخیر بین ایران و آمریکا را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر "علی لاریجانی" عصر دوشنبه در مصاحبه با شبکه العالم، در پاسخ به این سئوال که «آیا می توان توقع داشت در دوره جدید ریاست جمهوری آمریکا مذاکرات مستقیمی بین ایران و آمریکا صورت بگیرد؟»، اظهار داشت: این که آیا تحولاتی که در آمریکا رخ داده، می‌تواند جهت گیری جدیدی را نشان دهد، در تحلیل‌های ژورنالیستی مطرح شده است.. اما آنچه ما می توانیم نظر دهیم رفتارهای آنها (آمریکایی‌ها) است؛ باید ببینیم که چه گامهایی برمی دارند.

لاریجانی افزود: درباره این که مذاکره با آمریکا خط قرمز است، ما هیچوقت این امر را خط قرمز نگفته بودیم.

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب چند سال قبل، در سخنرانی مشهد این نکته را فرمودند که ما رفتارهای آمریکایی‌ها را بررسی می‌کنیم. بنابراین باید دید که در دوره جدید رئیس جمهور آمریکا، چه رفتاری را از خود نشان می دهد.

لاریجانی ادامه داد: شاید اگر کسی بخواهد اطمینانی به این مسأله پیدا کند، رفتار آنها در 1+5 خود یک نشانه باشد یعنی به جای موضع تخریبی کمک کنند که مذاکرات به پیش برود.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره مخالفت ایران با درخواست نماینده آمریکا در 1+5 برای مذاکره مستقیم با آقای جلیلی گفت: البته یک بار قبلا آقای جلیلی مذاکره کرده بودند، ولی چون نتایج مثمر ثمری نداشت، نپذیرفتند.

لاریجانی افزود: اینکه می‌گویند شرایط تغییر کرده ما باید در عمل ببینیم ، آنها می توانند در مذاکرات 1+5حرکت مثبتی برای پیشرفت و حل‌وفصل مسأله داشته باشند.

لاریجانی درباره گزارشهای غربی مبنی بر تماس ها و روابط غیر رسمی ایران و آمریکا، اظهار داشت: اخیرا چنین اتفاقی روی نداده ولی در زمان [حضور نظامیان آمریکایی در] عراق مذاکراتی داشتیم، که این مذاکرات روشن بود و تعریف مشخصی داشت./فارس

 


ویدیو مرتبط :
تماس تلفنی ایران و آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده مجلس: تاکنون اقدام قانونی جهت ادغام ایران خودرو و سایپا صورت نگرفته است



 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با نادرست دانستن ادغام دو شرکت ایران خودرو و سایپا گفت: به هرمیزان تعداد شرکتهای فعال خودروساز در کشور بیشتر باشد این امر قطعا در ایجاد رقابت،ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت خودرو موثر خواهد بود.

 

محمد رضا سجادیان افزود: با ادغام این دو شرکت خودروساز قطعا انحصار در صنعت خودرو کشور ایجاد شده و این موضوع علاوه بر کاهش رقابت در صنعت خودرو،به نفع مصرف کنندگان نیز نخواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی و حمایت از بخش غیردولتی، باید زمینه سرمایه گذاری برای حضور بخش خصوصی در صنعت خودروسازی کشور فراهم شود.

وی در ادامه با توجه به استراتژی توسعه صنعت خودرو ،بر لزوم تقویت شرکتهای خودروساز در این راستا تاکید و اظهار داشت: در استراتژی توسعه صنعت خودرو، اهدافی برای تولید خودرو و بازارهای هدف دیده شده است که با توجه به این برنامه باید در راستای تقویت بخش خصوصی و حضور این بخش در صنعت خودروکشور تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به طرح ادغام دو شرکت ایران خودرو وسایپا در سنوات گذشته افزود: این مسئله، از مواردی است که توسط مدیران شرکتها و در سنوات گذشته مطرح گردید و نظراتی نیز در این ارتباط از سوی بسیاری از کارشناسان و مدیران مطرح شد .

وی تصریح کرد: البته بحث ادغام شرکت های خودروساز در کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز مطرح گردید و در نهایت جهت تصمیم گیری به دستگاههای اجرایی و دولت واگذار شد.

وی تاکید کرد: پس از آن دستوری مبنی بر ادغام شرکتهای ایران خودرو وسایپا از سوی وزارت صنایع و معادن صادر نگردید.

نماینده رشتخوار در خانه ملت خاطرنشان کرد: تاکنون اقدام رسمی و قانونی جهت ادغام این شرکتها صورت نگرفته است..... / تحلیل : عصر ایران