اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كليات طرح‌پذيرش دانشجودرآموزشگاه



 

 

 

كليات طرح‌پذيرش دانشجودرآموزشگاه فني‌وحرفه‌اي

در جلسه علني امروز تصويب شد؛

كليات طرح‌پذيرش دانشجو در آموزشگاه فني‌وحرفه‌اي، تربيت معلم و دانشگاه شهيد رجايي


دولت مكلف به افزايش سطح مهارت در آموزشكده‌ها است و مي‌خواهد با تشكيل سازمان مهارت ملي، فعاليت‌هاي موازي را ساماندهي كند/لازم است كاري انجام دهيم كه جامعه از مدرك گرايي به افزايش سطح مهارت سوق داده شود/مديريت آموزشكده‌هاي فني بايد به آموزش عالي منتقل شود.

در جلسه علني امروز مجلس نمايندگان كليات طرح‌پذيرش دانشجو در آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي مراكز تربيت معلم و دانشگاه شهيد رجايي را به تصويب رساندند.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا، كليات اين طرح كه روز گذشته دو فوريت آن به تصويب رسيده بود، امروز با 143 راي موافق، 38 راي مخالف، 9 راي ممتنع از مجموعه 194 نماينده حاضر در جلسه علني به تصويب رسيد.
گفتني است جزييات اين طرح كه داراي يك ماده واحده و 4 تبصره در حال حاضر در صحن علني مجلس در حال بررسي است.
لطف الله فروزنده معاون نيروي انساني دولت در مخالفت با كليات اين طرح، اظهار داشت: دولت مكلف به افزايش سطح مهارت در آموزشكده‌ها است. بحث ما اين است كه ما سازمان مهارت ملي را تشكيل دهيم و فعاليت‌هاي موازي را ساماندهي كنيم.
وي با بيان اينكه لازم است كاري انجام دهيم كه جامعه از مدرك گرايي به افزايش سطح مهارت سوق داده شود، خاطرنشان كرد: آموزش و پرورش وظيفه تربيت معلم را برعهده دارد و بايد از ظرفيت‌هاي خود براي افزايش سطح علمي معلمان استفاده كند.
نماينده دولت در ادامه تصريح كرد: مديريت آموزشكده‌هاي فني بايد به آموزش عالي منتقل شود...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
نگاهی به دو طرح از شش طرح برگزیده بنیاد وایز درسال 2015

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كليات طرح ساماندهي مشاغل خانگي



 

كليات طرح ساماندهي مشاغل خانگي

 

كليات طرح ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي تصويب شد


وزير كار در دفاع از اين طرح گفت: تجارت كشورهاي مختلف نشان داده است كه تن دادن به مشاغل خانگي مي‌تواند قدرت رقابت را به ما دهد و همچنين در عرصه جهاني نيز قدرت رقابت بالا برود.

ایلنا: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كليات طرح ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي را درجلسه علني امروز به تصويب رسانيدند.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا اين طرح در جلسه علني امروز- سه شنبه- پس از استماع اظهارات مخالفين و موافقين با 178 راي موافق‏، 33 راي مخالف و 10 راي ممتنع به اين طرح راي مثبت دادند.
وزير كار نيز كه در حمايت از اين طرح به مجلس آمده بود تصويب اين طرح را جهشي در اقتصاد دانست.
شيخ الاسلام تاكيد كرد: تجارت كشورهاي مختلف نشان داده است كه تن دادن به مشاغل خانگي مي‌تواند قدرت رقابت را به ما دهد و همچنين در عرصه جهاني نيز قدرت رقابت بالا برود.
گفتني است در صورت تصويب نهايي اين طرح دولت موظف به ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي شد تا به نحوي كه زمينه ايجاد اشتغال براي اينگونه متقاضيان فراهم شود.
همچنين منظور از مشاغل يا كسب و كارخانگي آن دسته از فعاليت‌هايي است كه با تصويب ستاد ماده (3) توسط عضو يا اعضا خانواده در فضاي مسكوني در قالب يك طرح كسب و كاربدون مزاحمت و ايجاد اخلال در آرامش واحدهاي مسكوني همه جوار مشكل مي‌گيرد و منجربه توليد خدمت و يا كالاي قابل عرضه به بازار خارج از محيط مسكوني مي‌گردد.
لازم به ذكر است كه نمايندگان مجلس تا لحظه ارسال اين خبر بررسي جزييات اين طرح را آغاز نكرده اند./خبرگزاری ایلنا