اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كارمندان سبد كالای ویژه ماه...



 

 

 

کارمندان سبد کالا

 

 

رئیس ستاد تنظیم بازار ماه مبارك رمضان از توزیع سبد كالا ویژه كارمندان دولت در این ماه خبر داد.

سید جواد تقوی دیروز به خبرنگاران گفت: این سبد شامل برنج، شكر و روغن است كه توزیع اقلام آن از ۲ روز گذشته میان عاملان توزیع در استان ها از جمله اتحادیه های امكان، فروشگاه های فرهنگیان و اتكا آغاز شده است.

وی با بیان این كه توزیع مواد پروتئینی بویژه گوشت مرغ و گوشت گوسفندی و گوساله نیز تا پایان ماه مبارك رمضان ادامه خواهد داشت از مصرف كنندگان خواست برای تامین نیازهایشان بتدریج به مراكز توزیع مراجعه كنند.

تقوی گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته توزیع مواد پروتئینی در استان ها از طریق واحدهای صنفی و فروشگاه های زنجیره ای و در تهران علاوه بر این واحدها در میادین میوه و تره بار شهرداری صورت می گیرد. وی افزود: در جشنواره ها و نمایشگاه های عرضه كالا نیز كه در روزهای آینده برگزار خواهد شد، كالاهای پرمصرف در ماه رمضان عرضه می شود. تقوی افزود: همچنین گوشت گرم گوسفند و گوساله منجمد نیز در قالب طرح تنظیم ماه مبارك رمضان به ترتیب هر كیلوگرم ۱۲۵ و ۶۲ هزار ریال به فروش می رسد.معاون سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان درباره شبكه توزیع نیز گفت: میادین اصلی میوه و تره بار، فروشگاه های زنجیره ای و واحدهای صنفی مراكزعمده توزیع مواد پروتئینی هستند.

تقوی با بیان این كه با هرگونه اجحاف از سوی برخی فروشندگان همزمان با عرضه مواد پروتئینی برخورد شدید می شود، از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف مراتب را از طریق ۱۲۴ به ستادهای خبری سازمان های بازرگانی سراسر كشور اطلاع داده تا موضوع در كوتاه ترین زمان ممكن رسیدگی شود.

● گوشت مرغ گرم از امروز با قیمت تعادلی

در همین حال، سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزیر بازرگانی گفت: براساس ۲ تفاهمنامه امضا شده با اتحادیه های تولیدكنندگان ، از امروز گوشت مرغ گرم با قیمت هر كیلوگرم ۲۹۰۰ تا ۳ هزار تومان در شبكه های توزیع زیر نظارت سازمان های بازرگانی در سراسر كشور عرضه می شود.

محمدعلی ضیغمی در مصاحبه با واحد مركزی خبر با تشریح جزئیات تنظیم بازار ماه مبارك رمضان افزود: ۲ اتحادیه تولیدكنندگان مرغ گوشتی در قالب این تفاهمنامه متعهد شده اند همه تولید خود را در اختیار شبكه توزیع تحت نظارت سازمان های بازرگانی قرار دهند.

وی با بیان این كه قرار است این اتحادیه ها روزانه فقط ۵۰۰ تن مرغ تولیدی خود را در اختیار بازار عرضه استان تهران قرار دهند، گفت: در كنار عرضه مرغ گرم به میزان تقاضا، مرغ منجمد هم با قیمت هر كیلوگرم ۲۶۵۰ تومان از طریق اتحادیه ها، فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار عرضه خواهد شد.

ضیغمی افزود: براساس برآورد تقاضا، كمبودی در تولید وجود ندارد اما تابستان هر سال به دلیل گرمای هوا و تلفات مرغداری ها، بازار دچار نوسان می شود.

وی گفت: افزایش تقاضا به دلیل ورود به ماه مبارك رمضان این نوسان را تشدید می كند.معاون وزیر بازرگانی درباره گوشت گوسفندی و گوساله هم گفت: تقاضای گوشت قرمز بیشتر از تولید است و برخی مباشران با مجوز سازمان دامپزشكی كشور تلاش می كنند این كسری را از طریق واردات تامین كنند.وی افزود: این روزها هفته ای ۳ هزار تن گوشت منجمد گوساله با قیمت هر كیلوگرم ـ ۶ هزار تومان در بازار عرضه می شود.

ضیغمی با بیان این كه سبد ویژه كالایی شامل برنج، قند و شكر، روغن و مرغ با قیمت تعادلی برای ماه مبارك رمضان در نظر گرفته شده است، گفت: در حوزه بازرگانی داخلی ۲ وظیفه تنظیم بازار و نظارت، تعریف و برنامه ریزی شده است.

● جشنواره عرضه مستقیم محصولات غذایی

وی همچنین با بیان این كه عرضه مستقیم محصولات غذایی در قالب جشنواره از دهم مرداد پیش بینی شده است، گفت: این جشنواره با هماهنگی و همكاری اتحادیه های تعاون روستایی و شورای اصناف در استان ها برگزار خواهد شد.معاون وزیر بازرگانی با بیان این كه كالاهای این جشنواره با ۱۰ تا ۱۵ درصد كمتر از قیمت بازار، عرضه خواهد شد، افزود: در این نمایشگاه ها ؛ محصولات كشاورزی، غذایی و صنایع تبدیلی كه در ماه مبارك رمضان پرتقاضاست، شامل خرما، میوه و تره بار، خشكبار، حبوبات، زعفران، برنج، چای، زیتون، غلات، شیر، لبنیات، عسل، تخم مرغ، گوشت قرمز، مرغ و ماهی عرضه می شود.ضیغمی از تشكیل ستادی در معاونت بازرگانی داخلی برای دوره ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: این ستاد، بخش های نظارتی و هم بخش های تنظیم بازار را به صورت پایدار، هدایت می كند.

وزارت بازرگانی هر ساله در ایام ماه مبارك رمضان با افزایش تقاضا برای برخی مواد خوراكی، اقداماتی را برای تنظیم بازار برخی محصولات كه در این ایام با افزایش قیمت مواجه می شود، انجام می دهد كه برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم با همكاری اصناف و توزیع سبد كالایی برای كارمندان از این نوع است هرچند این اقدامات برای بسیاری از دهك های درآمدی پاسخگوست اما برخی از دهك های پایین درآمدی كه نه كارمند به حساب می آیند كه از سبد كالایی استفاده كنند و نه قادرند حتی با قیمت های تخفیف داده شده در نمایشگاه ها اقدام به خرید كنند، در انتظار اعلام كالابرگ هایی هستند كه اعلام آن ماه هاست به تاخیر افتاده است...../تحلیل:جام جم


ویدیو مرتبط :
كالای چونی(دیرین دیرین)خخخخ كالای چونی مردم از خنده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرغ از سبد كالای ماه رمضان كارمندان حذف شد



مرغ از سبد كالای ماه رمضان كارمندان حذف شد

 

قیمت مرغ, علت افزایش قیمت مرغ

 

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مرغ از سبد كالای ماه رمضان كارمندان حذف شد.

حسن رادمرد به خبرنگار ایسنا افزود: متاسفانه بودجه لازم برای گنجاندن مرغ در سبد كالای ماه رمضان تامین نشد و به همین دلیل فقط روغن، شكر و برنج در سبد كالای كارمندان گنجانده شد.

وی افزود: بودجه خرید مرغ به اندازه كافی نیست، بنابراین اگر این بودجه به طور كامل تامین شود، مرغ نیز در فرصت مناسب به كارمندان تحویل داده خواهد شد و در غیر این صورت این كالا حذف می‌شود.

رادمرد با اشاره به این‌كه سبد كالای كارمندان از فردا توزیع می‌شود، ادامه داد: این سبد شامل پنج كیلو روغن، پنج كیلو شكر و 20 كیلو برنج است..../ایسنا