اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت میوه‌های نوبرانه تابستان



اخبار,اخباراقتصادی,گران‌ترین میوه‌های تابستان

اگرچه توان اقتصادی و قدرت خرید خانواده‌های ایرانی به تازگی کاهش پیدا کرده است اما هستند هنوز افرادی که با وجود درآمد کم از خرید میوه‌های تابستانی و نوبرانه نمی‌گذرند. این در حالی است که هم اکنون، آلبالو و گیلاس در صدر گران‌ترین میوه‌های تابستان قرار گرفته‌اند به طوری که هر کیلوگرم آلبالو و گیلاس درجه یک که از میوه‌های نوبرانه تابستان هستند 20 هزار تومان در مغازه‌های سطح شهر عرضه می‌شوند.

براساس گزارش ایسنا، با فرا رسیدن روزهای گرم سال، بازارمیوه و تره‌بار تنوع بیشتری پیدا کرده و انواع میوه‌های تابستانی با طعم‌های دلپذیر و البته قیمت‌های بالا، توجه‌ها را به خود جلب کرده است. زردآلو، هلو، گیلاس، آلبالو، خربزه، طالبی و ... از جمله میوه‌های تابستانی هستند که به دلیل نوبرانه بودن‌شان در این روزها قیمت‌های بالایی دارند؛ به عنوان نمونه هر کیلوگرم زردآلو درجه یک 9000 تومان و در جه دو آن 8000 تومان در مغازه‌های سطح شهر فروخته می‌شود. همچنین هر کیلوگرم هلو درجه یک 15 هزار تومان قیمت دارد.

 

هر کیلوگرم آلبالو درجه یک نیز 20 هزار تومان و درجه دو این میوه 10 هزار تومان در میوه فروشی‌ها فروخته می‌شود. گیلاس نیز از دیگر میوه‌های پرطرفدار تابستانی است که قیمتی همانند آلبالو دارد و هر کیلوگرم درجه یک آن 20 هزار تومان و درجه دو این میوه حدود 10 هزار تومان است. خربزه، طالبی و ملون نیز که از دیگر محصولات تابستانی هستند، به طور متوسط کیلویی 3500 تا 4000 تومان در میوه‌ فروشی‌ها عرضه می‌شود.

 

گوجه سبز نیز کیلویی 8000 تا 15 هزار تومان و توت فرنگی 10 تا 12 هزار تومان در میوه‌فروشی‌های سطح شهر فروخته می‌شود. اما در بازار میوه و صیفی، هندوانه نسبت به هفته‌های گذشته افزایش قیمت نسبتا زیادی داشته است و هر کیلوگرم آن 2500 تومان فروخته می‌شود در حالی که ابتدای اردیبهشت امسال به طور متوسط کیلویی 1800 تومان عرضه می‌شد. به گفته برخی فروشندگان میوه و تره‌بار صادرات هندوانه به کشورهای دیگر دلیل اصلی گرانی هندوانه است. همچنین به طور متوسط هر کیلوگرم سیب زرد 5500 تا 6000 تومان، سیب قرمز 4000 تا 5000 تومان و خیار نیز 2500 تا 3000 تومان فروخته می‌شود.

 

 اخبار  اقتصادی -  ابتکار 


ویدیو مرتبط :
گزارش با موضوع قیمت میوه های نوبرانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود میوه‌های نوبرانه‌ با قیمت‌های نجومی به بازار



اخبار,اخباراقتصادی,گوجه سبز

رئیس اتحادیه میوه وسبزی با اشاره به ورود میوه‌های نوبرانه‌ای مانند چغاله و گوجه سبز به بازار، گفت: گوجه سبز بالعکس چغاله هرچه درشت‌تر باشد قیمت‌اش نیز بیشتر است.

سید حسین مهاجران در گفتگو با مهر درباره ورود میوه‌های نوبرانه به بازار اظهارداشت: یکی از این میوه‌ها توت فرنگی است که در طول سال نیز در بازار وجود داشت و قیمت آن دارای نوسانات زیادی است، ضمن اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم  از این میوه بین ۴ تا ۱۲ هزار تومان است.

وی افزود: چغاله شیراز نیز هم اکنون در بازار موجود است که این محصول به دلیل آنکه درشت شده به قیمت‌ ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان عرضه می‌شود، همچنین بالاترین قیمت چغاله ریز کاشان ۴۰ هزارتومان است.

مهاجران با بیان اینکه گوجه سبز هرچه درشت‌تر باشد، قیمتش بیشتر است، اضافه کرد: گوجه سبزهای موجود در بازار متعلق به گرمسار، قم و ساوه است، ضمن اینکه قیمت این میوه بین ۶۰ هزار تا حدود ۴۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه ملون نیز از حدود ۵۰ روز قبل در بازار موجود بوده است، افزود: حداکثر قیمت این میوه ۲۵۰۰ تومان است.

اخباراقتصادی  -  مهر