اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت مسکن در حوالی میدان آزادی/ جدول ریز قیمت‌ها



 با توجه به آگهی‌های موجود، قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در محله‌های استادمعین، شهرک آپادانا و طرشت از دو میلیون تومان شروع شده و تا هفت میلیون تومان ادامه دارد.

میدان آزادی بزرگ‌ترین میدان شهر تهران است که در بخش غربی آن جای گرفته است؛ محله‌های استادمعین، شهرک آپادانا و طرشت از جمله محله‌هایی هستند که در اطراف این میدان واقع شده‌اند و خیابان‌های هاشمی، جی و آزادی در این محله‌ها واقع شده‌اند؛ البته محله‌های دیگری نیز وجود دارند که در اطراف میدان آزادی واقع شده‌اند، اما در این گزارش تنها قیمت مسکن‌های این سه محله آورده شده است.

قیمت مسکن در هر یک از این محله‌ها همانند سایر محله‌های تهران متفاوت است، اما به طور کلی با توجه به آگهی‌های موجود، قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در محله‌های استادمعین، شهرک آپادانا و طرشت از دو میلیون تومان شروع شده و تا هفت میلیون تومان ادامه دارد؛ واحدی که با قیمت هر مترمربع دو میلیون تومان به فروش می‌رسد مربوط به واحدی 76متری و 25 سال ساخت در محله استادمعین است و واحدی که با قیمت هر مترمربع هفت میلیون تومان آگهی شده مربوط به واحدی 126متری و 30 سال ساخت در بلوار صالحی محله طرشت است.
 

اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت مسکن

اخبار اقتصادی  - اقتصادنیوز     


ویدیو مرتبط :
متوسط قیمت مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوایل سال گذشته قیمت مسکن در مناطق 22 گانه چند بود ؟ + جدول قیمت



اوایل سال گذشته قیمت مسکن در مناطق 22 گانه چند بود ؟ + جدول قیمت

باید توجه داشت که این قیمت‌ها در ماه‌های ابتدایی سال جاری گرفته شده‌اند و از همین‌رو می‌توانند به روشنی میزان افزایش مسکن از آن موقع تا به حال را نشان دهند. برای مثال اکنون قیمت مسکن در منطقه جنت‌آباد تقریبا متری 3 میلیون و 500 هزار تومان است. این نرخ در سال گذشته متری 2 میلیون و 500 هزار تومان بوده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کارشناسان حوزه مسکن سال گذشته یعنی همان سال 90 را سال زنجیر پاره کردن و افزایش قیمت مسکن می‌دانند. آنطور که گزارشات نشان می‌داد در این سال قیمت مسکن و همچنین اجاره‌بها تا 60 درصد افزایش پیدا کرد و به درجه‌ای رسید که آنقدرها قیمت بالا بودن خرید و فروش قفل شد. با این وجود اما مسئولین نه تنها زیر بار افزایش قیمت نمی‌رفتند بلکه میزان افزایش قیمت اجاره‌بها و مسکن را زیر نرخ تورم عنوان می‌کردند. این یعنی یا نرخ تورم بالای 60 درصد بوده که افزایش 60 درصدی قیمت مسکن زیر این نرخ به نظر می‌آید و یا اینکه مسئولین از وضعیت بازار اطلاع نداشتند.

به گزارش اقتصاد ایران آنلاین با این وجود سال جاری اما نشان داد که قیمت مسکن باز هم می‌تواند به درجات بالاتر قیمتی برسد. برعکس روال سال‌های پیش در سال جاری قیمت مسکن و اجاره‌بها در فروردین ماه 15 و تا آخر بهار نزدیک به 30 درصد افزایش پیدا کرد. آنطور که گفته می‌شود اگر دوران رکود در بازار مسکن هم طی شود باید منتظر افزایش قیمت‌های دیگری باشیم.با این وجود مهم است که بدانیم در سال گذشته قیمت مسکن در نقاط 22گانه تهران چند بود. از همین رو در جداول زیر می‌توانید قیمت مسکن و اجاره بها در سه محله مهم در تمام مناطق 22 گانه تهران را مشاهده کنید.

باید توجه داشت که این قیمت‌ها در ماه‌های ابتدایی سال جاری گرفته شده‌اند و از همین‌رو می‌توانند به روشنی میزان افزایش مسکن از آن موقع تا به حال را نشان دهند. برای مثال اکنون قیمت مسکن در منطقه جنت‌آباد تقریبا متری 3 میلیون و 500 هزار تومان است. این نرخ در سال گذشته متری 2 میلیون و 500 هزار تومان بوده است./اقتصادایران آنلاین

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب