اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت خودرو هنوز هم پایین است! +سند


به نظر می‌رسد که خودورسازان با انتشار آنالیز قیمت تمام شده پنج خودرو به طور ضمنی اعلام کرده‌اند که قادر به کاهش قیمت محصولات خود نیستند و هم اکنون قیمت تجاری پایین‌تر از قیمت تمام شده است.

فرارو : در حالی که قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت اعلام کرده است که قیمت‌های تجدیدنظر شده خودرو تا دو روز آینده از سوی خودروسازان اعلام می‌شود، امروز در اقدامی بی‌سابقه دو خودروساز بزرگ کشور قیمت تمام شده پنج محصول خود را بر اساس ارز مبادلاتی و آزاد آنالیز قیمتی کردند.

در این آنالیز خودروسازان بدون اشاره به نوع ارزی که دریافت می‌کنند قیمت‌های تجاری را ارزان‌تر از قیمت تمام شده با ارز آزاد اعلام کرده‌اند. اما دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه هم اکنون ارز مبادله‌ای به صنعت خودرو پرداخت نمی‌شود، گفت: «خودروسازان برای واردات قطعات از ارز آزاد استفاده می‌کنند.»



این نشان می‌دهد که خودروسازان به طور ضمنی اعلام کرده‌اند که امکانی برای کاهش قیمت‌ها ندارند و هم اکنون قیمت تجاری پایین‌تر از قیمت تمام شده است. همچنین خودروسازان برای کاهش قیمت سه شرط عنوان کرده‌اند که بر اساس آن دولت می‌باید اول ارز مرجع به خودروسازان تخصیص یابد، دوم اعتبارات بانکی به شیوه سال قبل در اختیار خودروسازان قرار گیرد و سوم مواد اولیه در بورس کالا به قیمت سال قبل عرضه شود.

با توجه به محدودیت‌هایی که دولت با آن مواجه است، تحقق این شروط بعید به نظر می‌رسد. احمدی نژاد در آخرین مصاحبه تلوزیونی خود نسبت به مشکلات خودورسازان در خصوص افزایش قیمت ارز و مواد اولیه اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته بود که خودروسازان می‌باید خود را با مردم همراه کنند.


ویدیو مرتبط :
خرید ایفون قیمت پایین به قیمت امارات و دبی فول کپی اصلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باج خواهی mvm در بازار آشفته خودرو + سند



رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ایران به تولیدکنندگان خودروهای چینی هشدار داد در صورتی که عرضه محصولات را آغاز نکنند با آنها برخورد خواهد شد.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ایران به تولیدکنندگان خودروهای چینی هشدار داد درصورتی که عرضه محصولات را آغاز نکنند با آنها برخورد خواهد شد.

سیدمحمد جعفری اظهار کرد: تولیدکنندگان خودروهای چینی در ایران مشکلات خاص خود را دارند. در این مورد مذاکراتی با آنها انجام داده‌ایم، زیرا آنچنان که باید خدمات را به نحو احسن به مصرف‌کنندگان ارائه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان برحسب وظایف ذاتی خود به چنین مواردی ورود می‌کند، خاطرنشان کرد: در این مورد انجمن اقدامات خود را آغاز کرده و برخورد شدیدی نیز با متخلفان خواهیم داشت. رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ایران ادامه داد: از همین جا از این تولیدکنندگان می‌خواهیم که عرضه خودرو را به نحو احسن انجام دهند. جعفری در پاسخ به اینکه بیشترین مشکلات تولیدکنندگان خودروهای چینی در کدام بخش است؟ تصریح کرد: این شرکت‌ها عرضه خودرو را انجام نمی‌دهند.

بر همین اساس طبق اسناد ذیل که توسط یکی از خریداران این خودروهای چینی در اختیار خبرنگار ما قرار گرفته، این شرکت از 16 مرداد ماه سال جاری که قرارداد ثبت نام را با این مشتری امضاء کرده و قرار بوده 30 روزه این خودرو را تحویل مشتری دهد ، حدود 4 ماه است که خودرو را به وی نمی دهند و در پاسخ نیز می گویند به هر کجا می خواهی شکایت کن ، ببینیم چه کاری می توانی کنی ؟!

بر اساس اظهارات این مشتری شرکت مدیران خودرو علیرغم ادعای موجود نبودن خودروی MVM530 در کارخانه اقدام به فروش نقدی آن به قیمت 32 میلیون تومان و تحویل روزانه نموده است ، در حالیکه به تعهدات خود مبنی بر تحویل خودروهای پیش فروش شده عمل نمی کند .

از جمله تخلفات دیگر نمایندگی های فروش این نوع از خودروها ،قیمت ضبط ماشین می باشد که اگر زمانی ! بخواهند این خودرو را تحویل دهند مشتری باید مبلغ یک میلیون و یکصد هزار تومان به حساب شرکت واریز نماید و به گفته یکی از نمایندگی ها صرفا ماشین مذکور با این ضبط کار می کند و بالاجبار باید این مبلغ را به نمایندگی علاوه بر قیمت کلی خودرو پرداخت نمائید.

نکته دیگری را که مسئولان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان بازرسی کل کشور باید به آن توجه کنند ؛اینکه در یکی از بندهای قرارداد این واردکننده خودرو آمده است که در صورت عدم تحویل خودرو جریمه دیر کرد 12 درصد به صورت سالیانه لحاظ می شود که تقریبا ماهی 180 هزار تومان می شود و نمایندگی ها هم با توجه به این بند از قرارداد با خیال راحت به مشتریان می گویند که خودرو نداریم و نهایتا جریمه دیرکرد شما را می دهیم .همین!

حال جا دارد مسئولین هر چه سریعتر به تخلفات آشکار شرکت مدیران خودرو که تا سال گذشته برای فروش خودروهای خود به هر روشی متوسل می شد ، وارد شوند و حق خریداران محصولات این شرکت را به صاحبانش برگردانند./باشگاه خبرنگاران

 

mvm,شرکت mvm,محصولات شرکت mvm

 

mvm,شرکت mvm,محصولات شرکت mvm

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران