اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت خودرو فعلا افزایش نمی‌یابد



شرکت رنو پارس,مشکلات  سایپا,قیمت خودرو

قیمت خودرو فعلا افزایش نمی‌یابد

مدیر عامل سایپا گفت: فعلا افزایش قیمتی در محصولاتمان نخواهیم داشت.

به گزارش ایسنا ، سعید مدنی در حاشیه بازدید مدیرعامل تامین اجتماعی از گروه خودروسازی سایپا، درباره افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: فعلا افزایش قیمتی در محصولات نخواهیم داشت.

وی با بیان این‌که کاهش تولید خودرو موقتی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم ظرف یکی - دو ماه آینده به سطح تولید قبلی بازگردیم به همین خاطر هیچ گونه تعدیل نیرویی نیز نداشتیم.

مدنی ادامه داد: هم اکنون تیراژ تولید محصولات روزانه 1200 تا 1400 دستگاه است که ظرف چند ماه آینده مجددا به نزدیک 2000 دستگاه افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل سایپا افزود: تولید انبوه وانت پراید آغاز شده و تیبای هاچ‌بک نیز تا پایان سال به تولید انبوه رسید که قیمت آن حدود تیبای فعلی خواهد بود.

وی با بیان این‌که خط تولید سراتو و ساندرو نیز آماده بهره‌برداری است، تصریح کرد: با این حال به دلیل مسائل خارجی مشکلاتی در تامین قطعات آن‌ها وجود دارد که در حال مذاکره دراین زمینه هستیم.

مدنی درباره با تامین قطعه از سوی شرکت رنو پارس اظهار کرد: با شرکت رنو پارس برای تامین قطعات به توافق رسیده‌ایم و قرار شد از اوایل دسامبر سفارش گذاری قطعات را آغاز کند.

مدیر عامل سایپا افزود: تولید مگان به دلایل شرایط تحریم کاهش یافته بود اما با رنو مذاکره کرده‌ایم تا تعدادی از این خودرو برای عمل به تعهدات تولید شود.

وی درباره پلت فرم جدید این شرکت خاطرنشان کرد: قرارداد طراحی یک پلت فرم جدید با همکاری یک شرکت بین‌المللی خارجی بسته شده که مدت زمان آن نیز 30 ماه است.

مدنی در رابطه با اظهارات مسئولان سازمان استاندارد درباره توقف تولید پراید تا سال 94 اظهار کرد: تا این سال احتمالا تولید پراید از خطوط تولید خارج خواهد شد البته بازار صادراتی آن موجود است و صادرات آن همچنان ادامه خواهد یافت.

/ایسنا


ویدیو مرتبط :
افزایش قیمت نان فعلا مطرح نیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش قیمت خودرو فعلا منتفی است


معاون وزیر صنعت با بیان اینکه خودروسازان هنوز پیشنهادی برای افزایش قیمت به شورای رقابت نداده‌اند، گفت: وزارت صنعت پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان یارانه برای صنعت و معدن در سال ۹۴ را به دولت پیشنهاد داد.

خبرگزاری مهر: معاون وزیر صنعت با بیان اینکه خودروسازان هنوز پیشنهادی برای افزایش قیمت به شورای رقابت نداده‌اند، گفت: وزارت صنعت پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان یارانه برای صنعت و معدن در سال ۹۴ را به دولت پیشنهاد داد.

محسن صالحی نیا در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، گفت: بر طبق قانون بودجه سال ۹۴ سهم تولید در یارانه‌ها در کارگروهی با مسوولیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی بررسی شده و از دو هفته قبل کارگروه‌های مربوطه تشکیل شده است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: وزارت صنعت عضو این کارگروه است و پیشنهادات اولیه را برای یارانه تولید ارائه کرده که بر این اساس برای بخش صنعت و معدن ۲ هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده است. این یارانه قرار است در قالب یارانه سود تسهیلات به واحدهای تولیدی اختصاص یابد.

وی در ادامه در خصوص افزایش قیمت خودرو در سال ۹۴، گفت: با توجه به اینکه براساس مصوبه شورای اقتصاد، خودروی سواری در فهرست کالاهای انحصاری قرار گرفته است، نیاز است تا از سوی شورای رقابت بر اساس فرمول تعیین شده قیمت گذاری شود که بر این اساس هزینه‌های مترتب بر تولید از جمله نرخ تورم باید لحاظ شود.

صالحی‌نیا گفت: درخواست وزارت صنعت به شورای اقتصاد برای خروج خودرو از فهرست کالاهای انحصاری هنوز بررسی نشده و در دستور کار شورای اقتصاد قرار دارد.

به گفته وی، در حال حاضر هیچ افزایش قیمتی برای خودرو در دستور کار نیست و تا آنجا که اطلاع دارم، خودروسازان نیز پیشنهادی به شورای رقابت نداده‌اند؛ ضمن اینکه آنها می‌توانند استدلال‌ها و محاسبات خود را به شورای رقابت ارائه دهند، اما فعلا افزایش قیمت خودرو در دستور کار نیست.