اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت جهانی نفت نزدیک به ۵۰ دلار شد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی,قیمت جهانی نفت

قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز چهارشنبه با روند صعودی آغاز به کار کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز چهارشنبه نزدیک به ۵۰ دلار در هر بشکه معامله شد، این در حالی است که ذخایر نفت خام آمریکا با کاهش قابل توجهی روبرو شده است.

در همین حال، قیمت نفت دریای برنت با ۴۷ سنت افزایش به رقم ۴۹ دلار و ۸ سنت در هر بشکه معامله شد، ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۵۶ سنت افزایش در برابر ۴۹ دلار و ۱۸ سنت به ازای هر بشکه معامله شد که نسبت به بهای نفت برنت پیش افتاد.

همچنین آمار ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته با ۵.۱ میلیون بشکه کاهش به ۵۳۶.۸ میلیون بشکه رسید که یکی از دلایل کاهش ذخایر نفت خام آمریکا به روند نزولی واردات نفت این کشور به دلیل آتش سوزی در کانادا برمی گردد.

البته قرار است سازمان اطلاعات انرژی آمریکا آمار جدیدی از ذخایر نفت خام این کشور را منتشر کند که انتظار می رود با کاهش روبرو شود که این امر می تواند منجر به تقویت بیشتر بهای طلای سیاه شود.
 


ویدیو مرتبط :
کاهش قیمت نفت از بشکه ای بالای 100 دلار به حدود60 دلار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت جهانی نفت از ۵۰ دلار گذشت



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,قیمت جهانی نفت

 قیمت جهانی نفت در معاملات امروز به بیشترین رقم در تقریبا ۷ ماه اخیر رسید.

به گزارش  مهر به نقل از رویترز، قیمت جهانی نفت در ساعات اولیه بازار معاملات آتی روز پنچ شنبه برای اولین بار تقریبا به بیشترین رقم در ۷ ماه اخیر رسید، این در حالی است که افزایش قیمت نفت به دنبال انتشار آمار کاهش قابل توجه در ذخایر نفت خام آمریکا رقم خورد که به طرز قابل توجه ای کمتر از حد انتظار بود.

در همین حال،  قیمت نفت دریای برنت با ۳۱ سنت افرایش به رقم ۵۰ دلار و ۵ سنت در هر بشکه رسید، ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۲۳ سنت افزایش در برابر ۴۹ دلار و ۷۹ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.  البته از جمله عوامل دیگر افزایش جهانی قیمت نفت به روند صعودی بورسهای جهانی بر می گردد.

همچنین به گفته تحلیلگران اقتصادی، قیمت ۵۰ دلاری نفت می تواند بار روانی در بازار ایجاد کند که این امر منجر به تقویت بیشتر بهای طلای سیاه خواهد شد.  آمار ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۰ می با ۴.۲ میلیون بشکه به ۵۳۷.۱ میلیون بشکه رسید که بیشترین روند کاهش هفتگی در ۷ هفته اخیر را به خود اختصاص داده است.