اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قیمت بنزین در سال آینده چقدر خواهد بود؟



اخبار,اخباراقتصادی,قیمت بنزین

اگرچه پس از افزایش قیمت نان، زمزمه هایی مبنی بر افزایش قیمت بنزین و گازوییل و دیگر حامل های انرژی به گوش رسید، اما وزیر نفت اعلام کرده که فعلا دولت برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین در سال آینده ندارد.

به گزارش ایسنا، اگر چه با توجه به ردیف قانونی هدفمندسازی در لایحه بودجه 94،افزایش قیمت حامل های انرژی پیش بینی شده و دولت برای درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی 48 هزار میلیارد تومان را پیشنهاد داد اما اما سقوط قیمت نفت و کاهش قیمت فراورده های نفتی در پی این امر، باعث شده تا قیمت بنزین در ایران به قیمت بازار خلیج فارس نزدیک شود به طوری که بیژن زنگنه وزیر نفت به تازگی اعلام کرده که فعلا برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین در سال 94 نداریم.

با چنین روالی قیمت بنزین سهمیه در سال آینده 700 تومان،قیمت بنزین سهمیه ای سوپر800 تومان،بنزین آزاد 1000 تومان و بنزین آزاد سوپر 1100 تومان خواهد بود.

بر اساس این گزارش قیمت بنزین، گازوییل و سایر فراورده‌های نفتی اردیبهشت ماه سال جاری در قالب فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها انجام شد و در حالی که ردیف درآمدی ناشی از اجرای قانون هدفمندسازی در قانون بودجه سال 1393 کل کشور 48 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده، با افزایش قیمت صورت گرفته درآمد پیش‌بینی شده محقق نشده است.

بر این اساس با افزایش حدود 300 تومانی قیمت بنزین و شروع رسمی مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها همچنین افزایش قیمت سایر حامل های انرژی که یکی دو ماهی قبل از اجرای قانون انجام شده بود، در پایان نیمه اول امسال درآمدی حدود 15 هزار و 900 میلیارد تومان از افزایش قیمت حامل ها حاصل شده است.

بنابراین درآمد حدود 16 هزار میلیاردی هدفمندی در نیمه اول سال در حالی ثبت شده که حدود پنج هزار میلیارد تومان از شش دوازدهم آن کمتر بود به طوری که باید 21 هزار میلیارد تومان از درآمد 42 هزار میلیاردی پیش بینی شده از افزایش قیمت حامل های انرژی در این مدت حاصل می شد که به کمتر از 16 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.


 اخباراقتصادی  -  ایسنا


ویدیو مرتبط :
سال آینده، قیمت حامل های ارژی بدون افزایش قیمت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت بنزین در سال آینده تغییر نمی کند



اخبار,اخبار اقتصادی ,هدفمندی یارانه ها

محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پس از تصویب این بند در جمع خبرنگاران اظهارداشت که براساس این مصوبه قیمت حامل های انرژی در سال آینده افزایش نمی یابد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب تبصره 21 لایحه بودجه سال 94 کل کشور مقرر کردند: سقف درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها 48 هزار میلیارد تومان باشد.

به گزارش ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 94 کل کشور تبصره 21 این لایحه را که درباره سقف درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها است، تصویب کردند.

محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پس از تصویب این بند در جمع خبرنگاران اظهارداشت که براساس این مصوبه قیمت حامل های انرژی در سال آینده افزایش نمی یابد.

نمایندگان امروز ابتدا به بررسی افزایش سقف درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به 62 هزار میلیارد تومان پرداختند اما با این افزایش مخالفت کردند.

به گفته نوبخت با توجه به درآمد 31 هزار میلیارد تومانی ناشی از اجرای این قانون در سال جاری پذیرش پیشنهاد 62 هزار میلیارد تومان به معنای افزایش دو برابری قیمت حامل های انرژی است.
اخبار اقتصادی - ایرنا