اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قصاص پایان سناریوی قتل مادر



قصاص پایان سناریوی قتل مادر

پسر جوان که با نقشه دوستش، مادر او را به قتل رسانده بود پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.

حوادث - به گزارش ابتکار، در این پرونده شاهرخ متهم است سال گذشته در جریان سرقت از خانه زنی به نام طرلان در شهریار او را به قتل رسانده است. پسر مقتول به نام ایرج نیز در این پرونده متهم به معاونت در قتل است. هفته گذشته محاکمه شاهرخ در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در ابتدای این جلسه اولیای دم مقتول برای قاتل تقاضای قصاص و برای برادرشان تقاضای مجازات قانونی کردند. سپس قاضی عزیزمحمدی رئیس شعبه با تفهیم اتهام به شاهرخ از او خوات به دفاع از خود بپردازد.

متهم نیز با قبول اتهامش گفت: من و ایرج هر دو معتاد بودیم.یک روز ایرج به من گفت مادرش طلاهای زیادی دارد و به من پیشنهاد کرد برای سرقت طلاهای مادرش به خانه شان بروم من هم قبول کردم.

آن روز قرار بود طبق قرار قبلی بعد از رفتن پدر ایرج من با کمک نردبانی که او برای این کار آماده گذاشته بود از طریق دیوار خانه‌شان داخل شوم.وقتی داخل شدم دیدم که ایرج دست و پای خودش را بسته تا صحنه سازی کند.من به دنبال طلاها می‌گشتم که دیدم مادر ایرج متوجه حضور من شده است.برای اینکه سروصدا نکند یک پتو روی او انداختم و با چاقویم چند ضربه به سرش زدم.

بعد با دست دهانش را گرفتم اما او دستم را گاز گرفت.بعد التماس کرد که ولش کنم و در جا 6 تا از النگوهایش را در آورد و به من داد. بعد من برای اینکه راحت فرار کنم او را در کنج دیوار گذاشتم و مقداری رختخواب جلوی قرار دادم و روی رختخواب‌ها چند تا پشتی گذاشتم.کمی‌بعد برای آنکه مطمئن شوم او نمی‌تواند فرار کند کشوی یکی از کمد‌ها را در آوردم و روی پشتی‌ها گذاشتم.وقتی رفتم آب بخورم دیدم که کشو از روی رختخواب‌ها روی سر پیرزن افتاده است.

هیات قضات پس از شنیدن اظهارات متهم ردیف اول برای تصمیم گیری درباره پرونده وارد شور شده و شاهرخ را به قصاص محکوم کردند. قرار است پسر مقتول نیز به زودی پای میز قرار بگیرد./ابتکار

 

 

 


ویدیو مرتبط :
سناریوی جایگزین قتل میرحسین موسوی و کروبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل و قصاص پایان درگیری بر سر محل تخلیه نخاله



قتل و قصاص پایان درگیری بر سر محل تخلیه نخاله

راننده کامیون که بر سر محل تخلیه نخاله، درگیر و پسر جوانی را به قتل رسانده بود پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد.

حوادث - به گزارش خبرنگار مهر، در این جنایت که هشتم تیر امسال در جاده آبعلی رخ داد راننده کامیونی به نام اکبر با ضربه پیچ گوشتی مرد جوانی به نام احسان را به قتل رساند. در این نزاع همچنین مرد دیگری به خاطر صدمه به نخاعش فلج شد.

هفته گذشته جلسه محاکمه متهم در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی همتیار برگزار شد. در ابتدای جلسه دادگاه شاهمرادی نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست برای متهمان تقاضای مجازات قانونی کرد. پدر مقتول هم پس از قرار گرفتن در جایگاه گفت : خواستار قصاص قاتل پسرم هستم.

رئیس دادگاه سپس با تفهیم اتهام به اکبر از او خواست از خود دفاع کند. اکبر هم با قبول اتهامش گفت : روز حادثه به همراه برادرم برای تخلیه نخاله به جاده آبعلی رفتیم. در آنجا مشغول خالی کردن زباله بودیم که متوجه درگیری برادرم با چهار نفر بر سر محل تخلیه زباله شدم. یک پیچ گوشتی برداشتم و به سمت آنها رفتم. من نمی خواستم احسان را بکشم و این جنایت در یک لحظه رخ داد.

در ادامه دیگر متهمان پرونده در جایگاه قرار گرفته و منکر اتهام مشارکت در نزاع دسته جمعی شدند.

پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و اکبر را به قصاص محکوم کردند. دیگر متهمان نیز به اتهام شرکت در نزاع دسته جمعی به شش ماه زندان محکوم شدند./مهر