اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قصاص قاتل پسر دانش‌آموز در ملأ‌عام



مردی که بعد از ربودن پسری ٩ ساله، او را مورد آزار و اذیت قرار داده و به قتل رسانده بود، صبح دیروز در ملأ‌عام اعدام شد.

خانواده پسر ٩ ساله که محمدرضا نام داشت، شامگاه هفتم آبان سال گذشته وقتی از تأخیر فرزندشان در بازگشت به خانه ناامید شدند، از پلیس مهریز درخواست کمک کردند و از همان زمان تحقیقات برای یافتن این پسربچه آغاز شد.

 

پدر محمدرضا به کارآگاهان گفت پسرش به مناسبت ایام محرم برای رفتن به هیأت عزاداری از خانه خارج شده اما دیگر بازنگشته. تلاش پلیس برای پیداکردن پسر دانش‌آموز بی‌فایده بود تا اینکه سرانجام جنازه او در حالی‌که داخل یک گونی گذاشته و در محلی خلوت رها شده بود، کشف و به پزشکی‌قانونی منتقل شد.

 

بعد از روشن‌شدن سرنوشت این کودک، تحقیقات جنایی برای شناسایی عامل یا عاملان قتل او و همچنین افشای انگیزه جنایت در دستور کار قرار گرفت تا اینکه مأموران به مردی به نام شاهین ظنین شدند و سراغ او رفتند.


پلیس هنگام بازرسی خانه شاهین متوجه آثار خون روی در و دیوار شد و لباسی خون‌آلود را نیز کشف کرد. به این ترتیب مرد جوان ناچار به اعتراف شد. او گفت: «روز حادثه سوار بر موتور در حرکت بودم که پسربچه‌ای تنها را دیدم. نزدیکش شدم و از او پرسیدم کجا می‌رود که جواب داد راهی هیأت عزاداری است. نقشه‌ای به ذهنم رسید و به دروغ به آن پسر گفتم من هم به همان‌جا می‌روم و اگر بخواهد می‌توانم او را هم با موتور ببرم.

 

به این ترتیب پسربچه را سوار موتور کردم و به سمت خانه‌ام راه افتادم. کودک را داخل منزل بردم و او را مورد آزار و اذیت قرار دادم. محمدرضا قصد داشت فرار کند به همین دلیل با چاقو چند ضربه به او زدم و بعد از اینکه مطمئن شدم فوت شده است، جسد را در یک گونی انداختم و از خانه بیرون بردم».


این متهم در ادامه تحقیقات، صحنه قتل را نیز بازسازی کرد و پرونده اتهامی او به‌صورت ویژه در دادگاه کیفری استان یزد مورد رسیدگی قرار گرفت. متهم بعد از اتمام جلسه محاکمه، بنابر درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم شد و دیوانعالی کشور نیز با توجه به مدارک موجود این رأی را مورد تأیید قرار داد تا اینکه سرانجام حکم قاتل صبح دیروز در مهریز در ملأ‌عام اجرا شد.


محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان یزد دیروز در مراسم اجرای این حکم گفت: تسریع در روند رسیدگی به این پرونده به دلیل تلاش برای التیام زخم‌های روحی جامعه بود و مردم مطمئن باشند دستگاه قضایی با جدیت با مخلان نظم و امنیت جامعه برخورد خواهد کرد.

اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو مرتبط :
تهدید در ملأ عام؟؟!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حکم قصاص برای دانش آموز قاتل



حکم قصاص برای قاتل تازه داماد

پسر دانش آموز که متهم به قتل تازه داماد است پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد 17 ساله متهم است دو سال قبل در جریان یک نزاع شبانه مرد جوانی به نام علی اکبر را با ضربه‌های کارد به قتل رسانده است. او پیش از این در شعبه 71 دادگاه کیفری محاکمه و به پرداخت دیه محکوم شده بود که قضات شعبه 27 دیوان عالی کشور حکم را نقض و برای رسیدگی مجدد به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستادند.

متهم در جلسه محاکمه اش پس از حضور در جایگاه با قبول اتهامش گفت: شب حادثه به همراه پسرخاله‌هایم در زیرزمین خانه الکل مصرف کرده و برای تفریح به پارک رفتیم. در آ‌نجا مقتول به خندیدن ما اعتراض کرد و مرا بر روی شمشادها انداخت. سریع به خانه آمدم که پسر داییم گفت آنها برادرم را گرفته‌اند. از آشپزخانه چند کارد میوه خوری برداشته و به محل درگیری بازگشتم. در آنجا مقتول دوباره مرا به روی شمشادها انداخت و من برای دفاع از خود چاقو را به طرفش گرفتم. نمی دانم چطور شد که چاقو در بدنش فرو رفت.پس از جنایت ابتدا گوشی‌ام را خاموش کرده و در شهر پرسه می‌زدم که صبح پس از روشن کردن تلفن به همراه ناپدری‌ام به کلانتری رفته و خود را معرفی کردم.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و محمد را با اکثریت رای به قصاص محکوم کردند./مهر