اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قصاص برای قمارباز باغ شهریار



پسر قمارباز كه به همراه ناپدری‌اش، همبازی خود را در یك باغ به قتل رسانده بود، از سوی سه قاضی جنایی تهران ب قصاص محكوم شد. این پسر قصد داشت پول‌هایی را كه در قمار باخته بود از مقتول سرقت كند.

آبان ‌سال ٨٧ همسایه‌های باغی در شهریار با دنبال كردن رد لكه‌های خون، جسد مرد جوانی كه ته باغ دفن شده بود، كشف كردند. آنها بلافاصله با پلیس تماس گرفتند و موضوع را اطلاع دادند. دقایقی بعد كارآگاهان جنایی با حضور در صحنه، به تحقیق در این رابطه پرداختند. تجسس‌های پلیس نشان داد كه این مرد نگهبان باغ بوده و با ضربات جسم سخت به سرش كشته شده است.

با انتقال جسد به پزشكی قانونی تیم تحقیق، بررسی‌های خود را در این زمینه آغاز كردند و در مدت تجسس‌ها، به چند نفر كه با مقتول در ارتباط بودند مظنون شدند. در این رابطه چند مظنون دستگیر شدند ولی تجسس‌ها نشان داد كه هیچكدام ارتباطی با این جنایت نداشتند و خیلی زود آزاد شدند. تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا اینكه پس از گذشت یكسال از وقوع جنایت، تیم تحقیق پی برد كه مقتول با پدر و پسری در ارتباط بوده و با هم قماربازی می‌كردند.

بنابراین آنها به سراغ این ناپدری و پسرش رفتند و در نهایت موفق به دستگیری آنها شدند. پسر جوان پس از دستگیری در حالی كه در ابتدا سعی می‌كرد منكر هرگونه دخالت در این جنایت شود، ولی در نهایت با اعتراف به قتل مرد نگهبان به ماموران گفت: من به همراه ناپدری‌ام با مقتول همیشه قماربازی می‌كردیم. به قمار اعتیاد پیدا كرده بودیم و همیشه جمع می‌شدیم و بازی می‌كردیم. چند روز پیش از قتل، دوباره با او بازی كردیم و اینبار مقتول تمام پول‌ها را برد. من و ناپدری‌ام عصبی شدیم و تصمیم گرفتیم پول‌ها را سرقت كنیم. آن پول‌ها سهم ما بود. برای همین روز حادثه به باغ رفتیم و من با چوب چند ضربه از پشت سر به او زدم. ناپدری‌ام هم پول‌ها را برداشت. بعد از آن جسد را ته باغ دفن كردیم و متواری شدیم.

با اعترافات این پسر و ناپدری‌اش، كیفرخواست پرونده آنها صادر شد و این پرونده به شعبه دوم دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد. صبح دیروز عامل اصلی این جنایت در این شعبه محاكمه شد. در ابتدای این جلسه، نماینده دادستان كیفرخواست را خواند و برای متهم تقاضای قصاص كرد. متهم نیز با اعتراف به جرم خود اظهارات قبلی خود را تكرار كرد و به هیات قضایی گفت: «من و ناپدری‌ام تنها می‌خواستیم پول‌های قمار را سرقت كنیم و قصد جنایت نداشتیم. اگر با چوب به سر مقتول زدم تنها می‌خواستم او را بیهوش كنم تا بتوانیم سر فرصت به دنبال پول‌ها بگردیم. نمی‌دانستم او می‌میرد. بعد از صحبت‌های این پسر سه قاضی جنایی وارد شور شدند و متهم را به قصاص محكوم كردند.»

 اخبار  حوادث  - شهروند


ویدیو مرتبط :
باغ ویلا در شهریار | باغ ویلا در شهرک والفجر شهریار | باغ ویلا لوکس در شهریار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل به خاطر تهیه مواد مخدر/ باغ شهریار مخفیگاه جنایتکار فراری



فرمانده انتظامی شهرستان شهریار غرب استان تهران از دستگیری قاتل فراری که به انگیزه تهیه مواد فردی را در شهریار به وسیله چاقو به قتل رسانده بود خبر داد.

سرهنگ محمدرضا مطیعی فرمانده انتظامی شهرستان شهریار غرب استان تهران در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر گفت: پنج روز پیش در حین درگیری دو نفر در شهریار به انگیزه تهیه مواد یکی از طرفین درگیری با ضربات چاقو طرف دیگر را بشدت زخمی کرد که بر اثر جراحات وارده فرد فوت و قاتل از محل فرار کرده بود و با شکایت اولیا دم مقتول پرونده‌ای در این خصوص در کلانتری شهریار تشکیل شد.

سرهنگ مطیعی افزود: به دنبال این شکایت ماموران کلانتری شهریار اقدامات گسترده ای در جهت دستگیری قاتل که هویت وی توسط شاهدان اعلام شده بود انجام و در ‌‌نهایت روز گذشته با همکاری شهروندان قاتل که در باغی در اطراف شهریار مخفی شده بود در یک عملیات پلیسی دستگیر و به کلانتری انتقال داده شد.

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان شهریار غرب استان تهران متهم بنام "ل-ی" که در کلانتری به قتل "ث-ص" اعتراف کرد با تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل داده شد.

 

 اخبارحوادث  -  باشگاه  خبر نگاران