اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قدیمی ترین زندانی زن 20 تیر محاکمه می شود / 19 سال در انتظار حکم قطعی



قدیمی ترین زندانی زن که از 19 سال قبل در زندان منتظر صدور حکم قطعی برای خود است 20 تیرماه در دادگاه شهرری محاکمه می شود.

 

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه متهم است تیر ماه سال 72 دوست همسرش به نام مجید را به قتل رسانده است.

 

فاطمه – 53 ساله – که مقتول آخرین بار به خانه او رفته بود پس از دستگیری لب به اعتراف گشود و گفت ، مجید را با خوراندن دوغ مسموم به سم گیاهی به قتل رسانده است.

 

در پی اعتراف های متهم، کارشناسان پزشکی قانونی نیز پس از کالبد شکافی و آزمایش های سم شناسی، علت مرگ را استفاده از سم گیاهی اعلام کردند.

 

چند تن از اعضای خانواده و بستگان متهم نیز در تحقیقات قضایی، علیه او شهادت دادند. این در حالی بود که متهم در جلسات بازجویی منکر قتل شد و خود را بیگناه خواند.

 

فاطمه در جلسه دادگاه نیز قتل را انکار کرد و گفت که از ماجرای مرگ مجید چیزی نمی‌داند. او ادعا کرد: وقتی ماموران سراغ من و همسرم آمدند شوهرم از من خواست اعتراف کنم. او گفت که برایم رضایت می‌گیرد ولی این کار را نکرد و حالا می‌خواهم واقعیت را بگویم، من در این قتل بی‌گناه هستم.

 

قاضی دادگاه اظهارات فاطمه را قبول نکرد و با توجه به اعترافات اولیه این زن، برای او حکم قصاص صادر کرد. در این بین اولیای دم مقتول نیز که فاطمه را گناهکار می‌دانستند حاضر به اعلام گذشت نشدند. در حالی که فاطمه خود را در یک قدمی اعدام می دید خبر رسید دیوان‌عالی کشور حکم قصاص وی را تایید نکرده است.

 

در ادامه محاکمه او سه دور دیگر در دادگاه برگزار شد و هر بار دیوان عالی کشور به حکم مجازاتش نقض گرفت و آن را برگرداند. حتی او یک بار هم تبرئه شد که این حکم نیز از طرف دیوان عالی کشور نقض شد.

 

سرانجام دور پنجم محاکمه در شعبه 105 دادگاه شهرری به ریاست قاضی خردمند برگزار شد. در سه جلسه دادگاه به دلیل نیامدن شاهدان تجدید شد تا اینکه قاضی دوم خرداد را زمان جدید محاکمه اعلام و از شاهدان ماجرا خواست برای شهادت به دادگاه بیایند.

 

در حالی که دوم خرداد فاطمه برای محاکمه به دادگاه منتقل شده بود جلسه محاکمه به دلیل نیامدن قاضی برگزار نشد. در حالی که 19 سال از زندانی شدن متهم می گذرد قرار است او 20 تیرماه دوباره پای میز محاکمه قرار بگیرد.

 

منبع:mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
قطعی شدن حکم متهم اصلی پرونده نگین خودروی آفتاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آزادی قدیمی ترین زندانی زن پس از 20 سال


قدیمی ترین زندانی زن ایران پس از 20 سال سرانجام با رضایت اولیای دم آزاد می شود.

خبرگزاری مهر: قدیمی ترین زندانی زن ایران پس از 20 سال سرانجام با رضایت اولیای دم آزاد می شود.

 صبح امروز یکشنبه 10 شهریور ماه جاری دور جدید محاکمه قدیمی ترین زندانی زن به نام فاطمه مطیع در شعبه 106 دادگاه عمومی - جزایی شهر ری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه فاطمه همچنان بر بیگناهی خود اصرار کرد و گفت: من مرتکب قتل نشده ام.

در ادامه نیز اولیای دم مقتول 20 سال پس از این جنایت اعلام کردند با دریافت دیه حاضر به اعلام گذشت هستند.

عبدالصمد خرمشاهی وکیل قدیمی ترین زندانی زن پس از این جلسه گفت: با اعلام گذشت اولیای دم و در حالی که موکلم همچنان بر بیگناهی اصرار دارد ظرف چند روز آینده دیه مقتول از ستاد دیه کشور و کمک خیرین پرداخت می شود و فاطمه مطیع از زندان آزاد خواهد شد.

وی افزود: با رضایت اولیای دم موضوع رسیدگی به اتهام از جنبه عمومی جرم مطرح است که با توجه به 20 سال زندانی بودن موکلم او پس از پرداخت دیه آزاد خواهد شد.

خرمشاهی ادامه داد: موکلم توانایی پرداخت دیه را ندارد و امیدواریم با کمک ستاد دیه هرچه زودتر دیه پرداخت و فاطمه بعد از 20 سال زندانی بودن به خانه برگردد.

فاطمه مطیع نیز پس از این جلسه  گفت: در طول این 20 سال در زندان خیلی سختی کشیدم و در حالی که بر بیگناهی خود اصرار داشتم چند بار برای من حکم قصاص صادر شد که در دیوان عالی کشور لغو شد.

وی با ابراز خوشحالی از مشخص شدن وضعیتش گفت: دلم برای خانه و زندگی در بیرون از زندان تنگ شده است.

فاطمه متهم است تیر ماه سال 72 دوست همسرش به نام مجید را به قتل رسانده است.

فاطمه – 53 ساله – که مقتول آخرین بار به خانه او رفته بود پس از دستگیری لب به اعتراف گشود و گفت ، مجید را با خوراندن دوغ مسموم به سم گیاهی به قتل رسانده است. در پی اعتراف های متهم، کارشناسان پزشکی قانونی نیز پس از کالبد شکافی و آزمایش های سم شناسی، علت مرگ را استفاده از سم گیاهی اعلام کردند.

چند تن از اعضای خانواده و بستگان متهم نیز در تحقیقات قضایی، علیه او شهادت دادند.

این در حالی بود که متهم در جلسات بازجویی منکر قتل شد و خود را بیگناه خواند. فاطمه در جلسه دادگاه نیز قتل را انکار کرد و گفت که از ماجرای مرگ مجید چیزی نمی‌داند. او ادعا کرد: وقتی ماموران سراغ من و همسرم آمدند شوهرم از من خواست اعتراف کنم. او گفت که برایم رضایت می‌گیرد ولی این کار را نکرد و حالا می‌خواهم واقعیت را بگویم، من در این قتل بی‌گناه هستم.

در ادامه فاطمه هشت بار به قصاص محکوم شد و یک بار هم از اتهام قتل تبرئه شد که تمام احکام در دیوان عالی کشور نقض شد.