اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل پسر صاحبخانه با ضربه چاقو



 پسری جوان كه خانه اجاره‌ای را به پاتوق معتادان تبدیل كرده بود در درگیری با پسران صاحبخانه مرتكب قتل شد.

به گزارش اعتماد، رسیدگی به این پرونده از سوم مهر امسال با وقوع یك فقره درگیری منجر به جرح در منطقه خاك سفید تهران آغاز شد. در این روز ماموران كلانتری ١٤٤ جوادیه تهرانپارس به محل اعزام و متوجه شدند جوانی ٣٢ ساله به نام علی با اصابت ضربه چاقو از ناحیه سینه مجروح و به بیمارستان منتقل شده اما به دلیل شدت جراحت وارده جان خود را از دست داده است. به این ترتیب پرونده‌ای با موضوع «قتل عمد» تشكیل و برای رسیدگی به پایگاه دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ ارسال شد.

با آغاز تحقیقات كارآگاهان پایگاه دهم به محل اعزام و تحقیقات خود از نزدیكان مقتول را آغاز كردند. برادر مقتول به كارآگاهان گفت: «قاتل برادرم، پسری جوان است كه مدتی برای خواب به خانه مستاجر پدرم می‌آمد. پس از مدتی متوجه شدیم او خانه را به محلی برای مصرف مواد مخدر و پاتوق معتادان تبدیل كرده است برای همین تصمیم گرفتیم او را از خانه بیرون كنیم. روز حادثه همراه برادرم پیش او رفتیم و خواستیم تا دیگر به خانه پدری مان رفت و آمد نكند اما او به ماندن اصرار كرد و باعث شروع درگیری لفظی شد كه با بالا گرفتن درگیری ناگهان قاتل چاقویی از زیر لباسش بیرون آورد و ضربه‌ای به برادرم زد و فرار كرد. من برادرم را به بیمارستان بردم اما او از شدت خونریزی فوت كرد.»

با ثبت اظهارات برادر مقتول كارآگاهان به تحقیق از مستاجر خانه پدری مقتول پرداخته و موفق به شناسایی هویت قاتل به نام افشین ٢٦ ساله شدند. با شناسایی محل سكونت پدر قاتل، كارآگاهان به تحقیق از او پرداخته و متوجه شدند افشین به دلیل جدا شدن پدر و مادرش، تنها زندگی می‌كند و در حال حاضر جایی ندارد. در ادامه و با شناسایی افراد مرتبط با افشین مشخص شد او در زمینه مصرف و خرید و فروش موادمخدر نیز فعالیت می‌كند. با توجه به بی‌خانمان بودن متهم، آموزش پدر و مادر او در دستور كار كارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت تا سرانجام پدر قاتل در ساعت یك بامداد چهارم مهر همراه پسرش به پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران مراجعه و فرزندش را به عنوان متهم پرونده به پلیس معرفی كرد.

 افشین نیز در بازجویی‌ها به قتل اعتراف كرد و درباره روز حادثه گفت: «شب‌ها برای استراحت به خانه یكی از دوستانم در خاك سفید می‌رفتم. روز حادثه هم می‌خواستم به خانه دوستم بروم كه دو پسر صاحبخانه جلوی مرا گرفتند و پرسیدند چرا به خانه آنها رفت و آمد می‌كنم. اول با هم درگیری لفظی پیدا كردیم اما در ادامه با هم دست به یقه شدیم كه من با چاقویم ضربه‌ای به سمت یكی از آنها پرتاب كردم كه چاقو به مقتول خورد. پس از آن سریع فرار كردم.»

سرهنگ كارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتكاب قتل، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و او برای انجام تحقیقات تكمیلی در اختیار پایگاه دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.»

 سرهنگ حاجی‌زاده در ادامه با اشاره به سهم بالای حمل و استفاده از سلاح سرد در وقوع قتل‌ها گفت: «به‌طور قطع عدم همراه داشتن سلاح سرد می‌تواند یكی از علل تاثیرگذار در كاهش پرونده‌های قتل عمـدی باشد كه طرفین درگیری بدون هرگونه انگیزه قبلی و صرفا به خاطر دلایل بسیار كوچك با یكدیگر درگیر و در ادامه به دلیل همراه داشتن سلاح سرد از آن استفاده كرده و باعث وقوع قتل می‌شوند.»
  
اخبارحوادث  -  اعتماد


ویدیو مرتبط :
قتل وحشیانه پسر با چاقو..!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل 3 عضو یک خانواده با ضربه های چاقو / اعتراف پسر خانواده به جنایت



قتل 3 عضو یک خانواده با ضربه های چاقو / اعتراف پسر خانواده به جنایت

پسر جنایتکار در اقدامی جنون آمیز در اصفهان پدر، مادر و برادرش را به قتل رساند.

محمدرضا حبیبی ، دادستان اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح این حادثه گفت:  شامگاه دیروز مردی در تماس با پلیس از قتل اعضای خانواده اش در منطقه بزرگمهر خبر داد. تیم جنایی پس از حضور در محل درگیری دریافتند زن و مردی به همراه پسر خود به قتل رسیده اند.

وی افزود: یکی از پسران خانواده که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود نیز زخمی بود که بلافاصله اقدامات برای درمان او آغاز شد. در حالی که مرد مجروح مدعی بود قتل از سوی افرادی ناشناس رخ داده است اما بررسی صحنه قتل این موضوع را رد می کرد.

دادستان اصفهان خاطرنشان کرد، با کشف سرنخ هایی در محل قتل ، بازجویی از مرد مجروح پس از بهبود حالش آغاز شد و او در بازجویی به قتل اعتراف کرد. هنوز انگیزه این جنایت مشخص نشده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد./مهر