اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل همسر سابق با ۴۷ ضربه چاقو



 قتل همسر سابق با ۴۷ ضربه چاقو

  مرد اعدامی که همسر سابق خود را به قتل رسانده بود با رضایت اولیای دم به ۸ سال حبس محکوم شد. در این پرونده محمود متهم است در تاریخ ۱۷ آذرماه سال ۸۴ همسر سابق خود را با ۴۷ ضربه چاقو به قتل رسانده است.

روز حادثه همسایه‌های متهم وقتی متوجه صدای درگیری از داخل خانه آن‌ها شدند موضوع را به پلیس اطلاع دادند. در ادامه تیمی از ماموران کلانتری در محل درگیری حاضر شده و با پیکر غرق در خون زن جوان به نام زهرا رو به رو شدند. محمود در صحنه درگیری دستگیر و برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل شد. مرد جوان در بازجویی‌ها با اعتراف به قتل همسرش گفت: چهار سال قبل به خاطر اختلافاتی که با زهرا داشتم از او جدا شدم.

 

به خاطر اینکه همسرم رفتار خوبی نداشت از او خواسته بودم به دیدن فرزندانمان نیاید. روز حادثه وقتی به خانه آمدم زهرا مشغول بازی با فرزندانم بود که در یک لحظه عصبانی شده و از او خواستم خانه را ترک کند. او هم وسایل خانه را به طرفم پرت کرد. از آشپزخانه چاقویی برداشته و با ۴۷ ضربه زهرا را به قتل رساندم. محمود پس از محاکمه در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد که حکم مجازاتش در دیوان عالی کشور تایید شد.

 

در حالی که مرد همسر کش در یک قدمی چوبه دار قرار داشت اولیای دم با مراجعه به دادسرا رضایت خود را اعلام کردند. صبح دیروز مرد جنایتکار از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه قرار گرفت که با قبول اتهامش گفت: من در یک لحظه کنترلم را از دست دادم و حالا از کار خود پشیمان هستم. پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و محمود را از جنبه عمومی جرم به ۸ سال زندان محکوم کردند./قانون

 


ویدیو مرتبط :
تست ضربه ایفون 5 iphone 5 apple ضربه با چاقو چکش کلید تصادف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل همسر با 37 ضربه چاقو مقابل فرزندان


مردی كه متهم است همسرش را با انگیزه‌ای مرموز به قتل رسانده است، دیروز در حالی محاكمه شد كه پرونده مرد دیگری به اتهام مشابه در اختیار قضات دادگاه كیفری استان تهران قرار گرفت.

مردی كه متهم است همسرش را با انگیزه‌ای مرموز به قتل رسانده است، دیروز در حالی محاكمه شد كه پرونده مرد دیگری به اتهام مشابه در اختیار قضات دادگاه كیفری استان تهران قرار گرفت.

اولین مرد كه دیروز در شعبه 74 دادگاه كیفری‌استان تهران محاكمه شد، متهم است همسرش را با 37 ضربه چاقو به قتل رسانده است. در ابتدای جلسه محاكمه، علی عطار نماینده دادستان تهران در جایگاه حاضر شد و گفت: دو سال قبل فیصل همسرش فرنگیس را به قتل رساند.

این مرد مقابل چشمان فرزندانش با ضربات متعدد كارد آشپزخانه همسرش را به قتل رساند و سپس متواری شد. هرچند متهم مدعی ‌است بیماری روانی دارد، پزشكی قانونی اعلام كرده است در زمان قتل او سالم بوده بنابراین مسوول اعمال خود است و من به عنوان نماینده دادستان تهران درخواست صدور حكم قانونی را دارم.

در ادامه مادر مقتول در جایگاه حاضر شد و گفت درخواست صدور حكم قصاص دارد و تفاضل دیه را می‌پردازد. سپس فیصل -متهم پرونده - در جایگاه حاضر شد. او اتهامش را قبول كرد و گفت: هنگام قتل در حالت عادی نبودم. سپس قاضی از او خواست در مورد حادثه توضیح دهد. وی گفت: من اتهامم را قبول كردم و توضیح بیشتری ندارم كه بدهم.

چاقو را برداشتم و ضربات متعددی به او زدم. وقتی قضات از متهم پرسیدند برای چه همسرش را كشته‌ است، گفت: نمی‌دانم چه بگویم. دوست ندارم در مورد انگیزه‌ام صحبت كنم. به هر حال من قبول كردم مرتكب قتل شده‌ام و دوست ندارم توضیحات بیشتر بدهم. اصرار قضات برای اینكه متهم در مورد انگیزه‌اش توضیح دهد، فایده‌ای نداشت.

بنابراین وكیل مدافع او در جایگاه حاضر شد، او گفت: موكل من مدت‌ها در بیمارستان‌ امین‌آباد كه مخصوص بیماران روانی است، بستری بود. او داروی اعصاب هم مصرف می‌كند، اما پزشكی‌قانونی اعلام كرده او زمان قتل دچار جنون نبود در حالی‌كه اعلام نكرده چرا موكل من در امین‌آباد بستری بوده است؟ مگر می‌شود كسی را بی‌دلیل در بیمارستان روانی بستری كنند، بنابراین درخواست دارم درخصوص سلامت‌روانی موكل من دوباره تحقیق شود.

در ادامه متهم برای آخرین دفاع در جایگاه حاضر شد. او گفت: من قبول دارم زنم را كشتم و از این كارم پشیمان هستم. درخواست دارم مادر همسرم من را به دلیل دو بچه كوچكم ببخشد. من كار بدی كردم مادر بچه‌های كوچكم را از آنها گرفتم و آنها بی‌مادر شدند، درخواست دارم مادرزنم من را ببخشد تا بچه‌ها بی‌پدر نشوند. بعد از پایان جلسه محاكمه هیات قضات شعبه 74 برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.

در پرونده دوم كه دیروز به شعبه 71 دادگاه كیفری‌استان تهران فرستاده‌ شد، مرد جوانی به خاطر فروش جواهرات همسرش با او درگیر شد و زن جوان را به قتل رساند. این پرونده كه در دادسرای شهریار مورد رسیدگی قرار گرفته ‌است، زمانی تشكیل شد كه مردی به نام مهدی به پلیس مراجعه كرد و مدعی شد همسرش گم شده است. این مرد گفت: با زنم به ترمینال جنوب رفته‌ بودیم كه یكدفعه گمش كردم و حالا نمی‌دانم كجاست. او مقدار زیادی طلا همراهش بود.

با توجه به اینكه مرد جوان ضد و نقیض‌گویی‌های زیادی داشت، ماموران او را مورد بازجویی قرار دادند و بعد از چندین جلسه بازجویی، مهدی لب به اعتراف گشود و گفت همسرش را به قتل رسانده و با همكاری برادرش امیر او را دفن كرده ‌است. مرد جوان گفت: من و همسرم مدتی بود كه با هم ازدواج كرده ‌بودیم و در این مدت مرتب با هم دعوا كردیم.

روز حادثه با هم به بانك رفتیم و مبلغ زیادی پول گرفتیم وقتی به خانه برگشتیم من به همسرم گفتم علاوه بر این پول طلاها را هم لازم دارم، اما او حاضر نشد طلاهایش را بدهد و ما با هم دعوا كردیم و من زنم را به قتل رساندم. متهم ادامه‌داد: وقتی او را كشتم با كمك برادرم جسدش را در بیابانی دفن كردم. با اعتراف این مرد، ماموران به محل دفن جسد رفتند و با كندن چاله، جسد زن جوان را بیرون آوردند. آنها بعد از اینكه جسد را به پزشكی قانونی فرستادند، امیر را هم بازداشت كردند.

او در بازجویی‌‌ها گفت: من زیاد به خانه برادرم رفت‌و آمد نداشتم. آن روز برادرم با من تماس گرفت و گفت كار فوری دارد، وقتی به خانه‌اش رفتم، دیدم برادرم همسرش را كشته و جسدش روی زمین افتاده‌ است. دیگر كاری از دستم بر نمی‌آمد و مجبور بودم كمكش كنم با هم جسد را بیرون بردیم و جایی دفن كردیم.

من هیچ‌نقشی در قتل همسر برادرم نداشتم و فقط برای اینكه او را از این شرایط نجات دهم، كمكش كردم كه همسرش را دفن كند. من حتی خبر ندارم او چرا زنش را كشته ‌است. این در حالی بود كه پزشكی قانونی هم اعلام كرد زن جوان بر اثر وارد آمدن ضربات متعدد چاقو بر بدنش به قتل رسیده ‌است.

با تكمیل تحقیقات، كیفرخواست علیه متهمان صادر و پرونده برای محاكمه به دادگاه كیفری استان تهران ارجاع داده شد.


منبع: شرق