اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل فجیع رقیب عشقی با ضربات متعدد کارد


مردی كه رقیب عشقی‌اش را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده و جسدش را كنار رودخانه‌ای رها كرده بود با تایید حكم قصاصش از سوی دیوان عالی كشور یك قدم به مرگ نزدیك شد.

مردی كه رقیب عشقی‌اش را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده و جسدش را كنار رودخانه‌ای رها كرده بود با تایید حكم قصاصش از سوی دیوان عالی كشور یك قدم به مرگ نزدیك شد.

ماموران پلیس كرج20 اسفند سال 87 حین گشت‌زنی به شی‌ ملحفه‌پیچی كه كنار یك رودخانه رها شده ‌بود مشكوك و زمانی كه به آن نزدیك شدند مشاهده كردند در میان ملحفه یك جسد وجود دارد كه ظاهر آن نشان می‌دهد با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده‌ است.

جسد به پزشكی قانونی انتقال یافت و تحقیقات برای شناسایی هویت مقتول آغاز شد. چند ساعت بعد از پیدا شدن جنازه، خانواده مردی به نام احمد به پلیس مراجعه كردند و مدعی شدند فرزند 33ساله‌شان گم شده‌ است. خانواده احمد گفتند قرار بود او كاری را در خارج از خانه انجام بدهد و خیلی زود برگردد اما این‌طور نشد.

مادر احمد گفت پسرش در پی یك تماس تلفنی با عجله از خانه خارج شد. وقتی این زن مشخصات پسرش را داد، پلیس متوجه شد جسد مكشوفه متعلق به احمد است، بنابراین از خانواده این مرد خواسته شد برای شناسایی هویت مقتول به پزشكی قانونی بروند. زمانی كه كشوی حاوی جسد در سردخانه پزشكی قانونی بیرون كشیده ‌شد برادر احمد جنازه را شناخت.

با مشخص شدن هویت جسد تحقیقات در مورد زندگی شخصی احمد آغاز شد. همه چیز نشان می‌داد این مرد جوان قربانی كینه عمیقی شده ‌است. ضربات پی‌درپی‌ای كه به وی وارد شده بود، حكایت از این كینه ‌داشت.

زمانی كه ماموران تلفن همراه احمد را مورد بررسی قرار دادند متوجه شدند آخرین تماس با این مرد از سوی زنی به نام ریحان صورت گرفته است و این دو از مدت‌ها قبل با یكدیگر در تماس بودند.

پلیس ریحان را شناسایی و بازداشت كرد. اولین جملات ریحان نشان داد او از راز قتل احمد باخبر است. این زن گفت: احمد كشته شده و قاتل او شوهر من است. عباس شوهرم او را كشت و من شاهد این قتل بودم.

ریحان اتفاقی را كه رخ داده بود این طور شرح داد: یك سال بود كه با احمد آشنا شده‌ بودم و با هم رابطه داشتیم. من شوهرم عباس را دوست نداشتم. او معتاد بود و وقتی شیشه می‌كشید دیگر كنترلی بر رفتارهایش نداشت و من را كتك می‌زد. اصلا از زندگی‌ام راضی نبودم. آخرین بار وقتی كه باهم دعوا كردیم من با حالت قهر خانه را ترك كردم و به احمد هم گفتم كه می‌خواهم از شوهرم جدا شوم.

 قرار بود وقتی‌طلاق گرفتم با احمد ازدواج كنم اما پدرم از قهر كردن من عصبانی شد و مرا به خانه شوهرم برگرداند. او گفت هیچ حمایتی از من نمی‌كند. مجبور شدم پیش عباس بروم اما همچنان از او بیزار بودم و به احمد خیلی بیشتر نزدیك شده ‌بودم.

ریحان ادامه‌ داد: یك هفته قبل از قتل، شوهرم فهمید من با احمد رابطه دارم. او خیلی مرا تحت فشار قرار داد و كتكم زد، بعد از من خواست هر طور شده احمد را به خانه بكشم اما من قبول نكردم. خیلی كتكم زد. دیگر نتوانستم زیر كتك‌هایش دوام بیاورم و با احمد تماس گرفتم و گفتم كسی در خانه نیست و از او خواستم بیاید. احمد هم وقتی دید گریه می‌كنم بلافاصله آمد.

وقتی وارد خانه شد عباس او را غافلگیر كرد و یك ضربه به وی زد. احمد نتوانست واكنش نشان دهد و عباس ضربات بعدی را به بدنش وارد كرد. وقتی احمد جان داد عباس او را لای ملحفه‌ای پیچید و بعد جسدش را كنار رودخانه‌ای در همان اطراف رها كرد.

با اعترافات ریحان شوهرش هم بازداشت شد. این مرد به قتل اعتراف كرد و گفت: من نمی‌خواستم احمد را بكشم اما وقتی متوجه رابطه‌اش با همسرم شدم و ریحان به من گفت با احمد رابطه جنسی داشته‌ است، نتوانستم این موضوع را تحمل كنم به همین خاطر هم به زنم فشار آوردم كه احمد را به خانه بكشاند. البته ریحان نمی‌دانست من قصد كشتن احمد را دارم.

با تكمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه 80 دادگاه كیفری‌ استان تهران فرستاده شد و عباس و ریحان در برابر اتهاماتی كه دادستان به آنها وارد كرده‌ بود از خود دفاع كردند. عباس اتهامش را قبول كرد و گفت چون مقتول به زنش تجاوز كرده‌ بود دست به قتل زده ‌است اما ریحان اتهام معاونت در قتل را رد كرد و گفت نمی‌دانست شوهرش چه قصدی داشت.

 در نهایت عباس به جرم قتل احمد به قصاص و ریحان به یك سال حبس محكوم شد. این رای مورد اعتراض قرار گرفت و شعبه 11 دیوان‌عالی كشور پرونده را یك‌ بار دیگر مورد رسیدگی قرار داد و رای صادره را تایید كرد. به این ترتیب عباس یك قدم دیگر به مجازات نزدیك و پرونده قصاص نفس او برای گذراندن مراحل قانونی به دادسرای كرج ارسال شد.

منبع: شرق



ویدیو مرتبط :
پیدا شدن رقیب عشقی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیاتی از یک پرونده؛ قتل فجیع هوو با ضربات متعدد چاقو و ساطور



اخبار ,اخبار حوادث ,قتل عمد

 

اخبار حوادث - جزئیاتی از یک پرونده؛
قتل فجیع هوو با ضربات متعدد چاقو و ساطور/تحقیقات همچنان ادامه دارد

زنی که پس از بریدن گلوی هوویش چاقو را در گلوی وی فرو برد و با ساطور صورتش را پاره کرد، توسط پلیس دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، چند روز پیش زنی به دلیل انتقامجویی در یک فرصت مناسب هوویش را در خانه به طرز فجیعی به قتل رساند.
 
این زن جنایتکار زمانی که با هووی خود در خانه تنها بود با نقشه قبلی ابتدا با چاقو گردنش را برید سپس در ضربه دیگر چاقو را در حلقش فرو کرد و پس از آن هم ضربات متعدد دیگری به وی زد، اما چون احتمال می داد هووییش زنده باشد با ساطوری که از آشپزخانه برداشته بود ضریات متعدد دیگری را به بدن و صورت این زن قربانی وارد ساخت.
 
رییس پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز در تشریح جزییات پرونده و دستگیری متهم گفت: در تاریخ6 بهمن ماه امسال وقوع جنایت در بولوار رسالت 57 به پلیس گزارش شد که کارآگاهان اداره جنایی به همراه قاضی ویژه قتل عمد عازم محل قتل شدند. 
 
سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی افزود: در همان مراحل اولیه و با توجه به اظهارات هووی مقتول و این که لوازمی از خانه به جز گوشی تلفن سرقت نشده بود مشخص شد که جنایت توسط فردی آشنا رخ داده است چرا که درهای منزل نیز باز بود و یا با کلید باز شده بود. 
 
وی ادامه داد: به همین دلیل و با دستور قضایی هووی مقتول دستگیر شد و مورد بازجویی قرار گرفت اما او ادعا کرد آن روز صبح پس از رفتن همسرم من هم برای خرید بیرون رفتم. ظهر که بازگشتم با جسد خون آلود هوویم روبه رو شدم و موضوع را به پلیس گزارش دادم. اما وقتی منزل این زن مورد بازرسی قرار گرفت لکه خون بسیار اندکی روی لیف حمام توجه کارآگاهان را جلب کرد. این درحالی بود که لکه قرمزرنگی هم روی گوشی تلفن هوو به چشم می خورد.
 
این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: آزمایش های انجام شده و همچنین تحقیقات میدانی پلیس مشخص کرد که متهم فقط تا منزل مادرش رفته است و در مکان های مورد ادعا حضور نداشته است بدین ترتیب وقتی اسناد و مدارک جمع آوری شد وی چاره ای جز اعتراف ندید و قتل هوویش را پذیرفت. 
 
سرهنگ بیدمشکی تصریح کرد: تحقیقات پلیس برای کشف زوایای پنهان این پرونده جنایی همچنان ادامه دارد. 

اخبار حوادث -باشگاه خبرنگاران