اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل در دفاع از پسر



قتل در دفاع از پسر

مردی كه متهم است در دفاع از پسرش مرتكب قتل شده در دادگاه كیفری استان البرز محاكمه می‌شود.

به گزارش جوان، بامداد ۲۴ شهریور سال گذشته مأموران كلانتری ۱۵ رجایی كرج از ماجرای درگیری خونین در خیابان ۱۱ رستاخیز با خبر شدند و خودشان را به محل حادثه رساندند. اولین بررسی‌ها نشان داد پسر جوانی به نام مهرداد- ۲۲ ساله در دعوا از سوی چند مرد آشنا زخمی و به بیمارستان منتقل شده است.

یكی از شاهدان گفت: لحظاتی قبل وقتی داخل مغازه‌ام بودم، صدای مشاجره شنیدم. بعد هم كنجكاو شدم و بیرون آمدم. دیدم مهرداد با چند نفر درگیر شده است. من دست كسی چاقو ندیدم اما دیدم كه مهرداد روی زمین افتاد و آن چند نفر هم فرار كردند. البته من آنها را می‌شناسم و مدتی است كه با مهرداد مشاجره لفظی دارند.

بعد از آن بود كه مأموران متوجه شدند مهرداد به دلیل شدت جراحت در راه بیمارستان جان باخته است.

مأموران سپس دست به تحقیقات بیشتری زدند تا متهمان را دستگیر كنند. شاهد دیگری به پلیس گفت: در مغازه‌ام مشغول كار بودم كه دیدم مهرداد همراه دوستش مقابل مغازه‌ام آمد و داشتند با هم حرف می‌زدند. همان لحظه یك سواری پراید نزدیك آنها توقف كرد. پسری به نام شاهین از آن پیاده و به مهرداد نزدیك شد و با او شروع به حرف زدن كرد.

لحظاتی بعد اما آنها با هم مشاجره كردند. همان لحظه بود كه پدر شاهین كه عبدالله نام دارد هم از همان پراید پیاده شد و به طرف مهرداد دوید و با او درگیر شد.

دوست مهرداد شاهین را گرفت و به داخل كوچه كنار مغازه‌ام برد. همان لحظه بود كه متوجه شدم دعوای پدر شاهین با مهرداد بالا گرفت و دو نفر دیگر هم در دعوا دخالت كردند تا اینكه مهرداد روی زمین افتاد.

بعد از به دست آمدن اطلاعات، مأموران پلیس چهار متهم را كه در جریان دعوا نقش داشتند، دستگیر كردند.

چهار متهم در بازجویی‌ها به پلیس گفتند ما نقشی در درگیری نداشتیم و مهرداد خودكشی كرده است. عبدالله گفت: مدتی بود كه مهرداد مزاحم پسرم می‌شد و به خاطر همین ما با هم اختلاف داشتیم، اما او را به قتل نرسانده‌ایم.

شب حادثه جلال و جواد كه برادر‌هایم هستند، خانه‌ام میهمان بودند. همان لحظه مهرداد با گوشی پسرم تماس گرفت و فحاشی كرد. بعد هم در محل حادثه قرار دعوا گذاشت. من همراه پسر و دو برادرم به كلانتری رفتیم تا از مهرداد شكایت كنیم.

مأموران كلانتری گفتند باید به ۱۱۰ شكایت كنیم. به خاطر همین از كلانتری خارج شدیم تا اینكه در راه متوجه مهرداد شدیم كه داشت با دوستش حرف می‌زد.

همان لحظه پسرم از ماشین پیاده شد و به سمت مهرداد رفت تا با او حرف بزند اما با هم درگیر شدند. بعد هم به هواخواهی پسرم پیاده شدم. وقتی به آنها رسیدم، مهرداد به صورتم گاز اشك‌آور زد و دیگر چیزی نفهمیدم تا اینكه متوجه شدم مهرداد روی زمین افتاده و فوت شده است.

عبدالله در جریان بازجویی‌های بیشتر به قتل اقرار كرد و گفت: وقتی مهرداد به صورتم گاز اشك‌آور زد، من برایش چاقو كشیدم و سه ضربه به او زدم.

بعد از آن شاهین مورد تحقیق قرار گرفت. او به مأموران گفت: چند سال قبل در باشگاه بیلیارد با مهرداد آشنا شدم. مدتی كه از آشنایی ما گذشت، فهمیدم پسر شروری است و با دوستانش مشروب می‌خورد. او مدتی بود كه از من اخاذی می‌كرد. چند روز قبل از حادثه دعوای ما بالا گرفت. شب حادثه هم با تلفن همراهم تماس گرفت و فحاشی كرد.

من ماجرا را به پدرم گفتم و برای شكایت به پاسگاه رفتیم اما مأموران گفتند باید به ۱۱۰ شكایت كنیم. وقتی از پاسگاه خارج شدیم در راه با مهرداد روبه‌رو شدیم و حادثه اتفاق افتاد. شاهین گفت: در جریان دعوا دوست مهرداد مرا به داخل كوچه برد و من ندیدم چه كسی به مهرداد ضربه زد.

جلال-۳۹ ساله و جواد-۴۳ ساله وقتی مورد بازجویی قرار گرفتند، اظهارات مشابهی را مطرح كردند. بنابراین با اعتراف عبدالله به قتل، كیفر خواست علیه او به اتهام قتل عمد مهرداد صادر و برای رسیدگی به شعبه اول دادگاه كیفری استان البرز فرستاده شد. برای سه متهم دیگر قرار منع تعقیب صادر شد./جوان

 

 


ویدیو مرتبط :
قتل پسر عثمان توسط معاویه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل پسر روستایی جنایت یا دفاع مشروع



قتل پسر روستایی جنایت یا دفاع مشروع

محمد جعفری- جوانی که متهم است طی نزاعی مرگبار پسری ۱۶ ساله را با ضربه چاقو از پا درآورده است بار دیگر در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. این در حالی است که او پیش از این به قصاص محکوم شده بود اما قضات دیوانعالی کشور این حکم را نقض کردند. 

به گزارش خراسان، روز دوم شهریور سال ۹۰ جوان ۱۶ ساله ای به نام آرمان در یک درگیری مجروح و در بیمارستان جان سپرد.

ماموران، جوانی به نام نصرا... را که وی نیز به دلیل جراحت های عمیق در بیمارستان بستری بود به عنوان عامل مرگ آرمان دستگیر کردند. هرچند این جوان شرکت در درگیری منجر به قتل را پذیرفت اما گفت او آرمان را نکشته است.

در چنین شرایطی وی در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد. با اعتراض نصرا... و وکلایش این رای در شعبه ۲۴ دیوانعالی کشور نقض و بار دیگر به دادگاه فرستاده شد. صبح دیروز در دور تازه رسیدگی به این پرونده که در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبدالهی برگزار شد ابتدا شریفی نماینده دادستان، با قرائت کیفرخواست خواستار مجازات نصرا... شد. 

سپس پدر مقتول خواستار قصاص قاتل پسرش شد. او گفت: از مدتی قبل در روستای ما چند فقره دزدی شد و من در این باره به نصرا... تذکر دادم و او به همین دلیل با من مشکل پیدا کرد. اختلاف من و پسر جوان ادامه داشت تا این که شب حادثه در حالی که من و پسرم به خانه می رفتیم سد راهمان شد و در ادامه او پسرم را با ضربه چاقو به قتل رساند. 

متهم در دفاع از خود گفت: حدود ساعت ۱۰ شب بود که همراه چند نفر از دوستانم برای خرید غذا بیرون رفتیم. در راه ناگهان آرمان و پدرش راه ما را بستند.

آنها با چاقو و قمه به جان من افتادند و۴ ضربه به سر، سینه و کتفم زدند من هم برای دفاع از خودم یک ضربه به آرمان زدم و فرار کردم. اگر این کار را نمی کردم آنها من را می کشتند. در حقیقت من از خودم دفاع کردم. در پایان این جلسه ۵ قاضی دادگاه وارد شور شدند تا در این باره قضاوت کنند که عمل متهم یک جنایت است یا او از خود دفاع مشروع کرده است./خراسان