اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قتل آتشین برادرخوانده روی میز 5 قاضی



قتل آتشین برادرخوانده روی میز 5 قاضی

پرونده پسری که با قتل برادرخوانده‌اش جسد وی را به آتش کشیده بود، روی میز قاضی عالیرتبه جنایی قرار گرفت.

حوادث - به گزارش وطن امروز، فروردین امسال وقوع آتش‌سوزی در خانه‌ای در خیابان شهید بهشتی در شهر بهارستان به آتش‌نشانان اطلاع داده شد. آتش‌نشانان پس از اطفای حریق با جسد نیمه سوخته مردی روبه‌رو شدند. وجود آثار خو‌ن روی دیوار باعث شک آتش‌نشانان شد. با حضور تیم پلیسی در محل حادثه مشخص شد، مرد جوان به نام «بصیر» به قتل رسیده است.

 

تحقیقات پلیسی نشان داد، قربانی زمان حادثه در خانه تنها بوده و عامل جنایت برای از بین بردن آثار جرم اقدام به آتش زدن خانه کرده است. بازجویی از همسایه‌ها نیز نشان داد برادرخوانده بصیر زمان قتل در حوالی محل حادثه دیده شده بود.

 

با کشف این سرنخ این برادرخوانده بازداشت شد و گفت: روز حادثه برای دیدن برادرم به خانه‌شان رفتم. وقتی وارد خانه شدم بصیر با یک چوب به طرفم حمله کرد.

وی ادعا می‌کرد من با همسرش رابطه پنهانی دارم. هر چه برایش توضیح دادم قبول نکرد. در دفاع از خود با چوب ضربه‌ای به سرش زدم که بیهوش شد.

بعد با سیم برق خفه‌اش کردم.

برای اینکه ردی از خود باقی نگذارم خانه را به آتش کشیده و از محل فرار کردم.

بنا به این گزارش، پرونده برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع داده شد./وطن امروز

 

 

 


ویدیو مرتبط :
میز تحریر دانش آموزی-میز تحریر-میز دانشجوئی-میز لپ تاپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لنگه کفش جامانده، متهم به قتل را پس از17 سال پای میز محاکمه کشاند



لنگه کفش جامانده، متهم به قتل را پس از17 سال پای میز محاکمه کشاند

قاتل فراری که ۱۷سال قبل لنگه کفشش را در محل جنایت جا گذاشته بود مورد محاکمه قرار گرفت و قتل را به گردن برادرش انداخت.

به گزارش خراسان، در یکی از روزهای پاییز سال ۷۶، وقوع نزاعی منجر به قتل در خیابان شریعتی کارآگاهان جنایی پایتخت را به تکاپو انداخت. 

در این جنایت مردی به نام ماشاء ا... با ضربه چاقو از پا درآمد و تحقیقات نشان می داد او توسط یکی از دوستانش به نام محمدحسین به قتل رسیده است. اطلاعات موجود حاکی از آن بود که این دو نفر بر سر معامله یک خودرو با یکدیگر دچار اختلاف شده اند و پیش از این نیز چند مرتبه با یکدیگر درگیر شده بودند. 

در چنین شرایطی تلاش ها برای یافتن محمد حسین آغاز شد اما او فقط یک لنگه کفش از خود به جا گذاشته بود و تلاش های پلیس برای دستگیری اش راه به جایی نبرد.با گذشت ۱۴سال از این حادثه ماموران گشت انتظامی رودهن به یک خودروی پراید مشکوک شدند. آنها در بازرسی پراید چندین بطری مشروبات الکلی و سه گرم شیره تریاک کشف کردند و زمانی که به بررسی هویت راننده پراید پرداختند معلوم شد او همان قاتل فراری است.

به این ترتیب محمدحسین به تهران منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت اما حاضر نشد اتهام کشتن ماشاء ا... را بپذیرد. با این حال لنگه کفشی که از او به جا مانده بود و دیگر شواهد و قرائن علیه او بود. 

تحقیقات در این باره مدت ها به طول انجامید تا این که وی به شعبه ۱۱۵۶ مجتمع قضایی بعثت منتقل شد و مورد محاکمه قرار گرفت.بعد از آن که وکیل اولیای دم خواستار قصاص محمدحسین شد او در دفاع از خودش گفت: برادرم بر سر خرید یک خودرو با ماشاء ا... اختلاف داشت به همین دلیل در این درگیری او را کشت. 

برادرم چند سال در یکی از کشورهای خارجی زندگی کرد اما مدتی بعد فوت شد. شب حادثه من به محل درگیری نرفتم و از این موضوع خبر نداشتم و برادر زنم که با من اختلاف دارد این قتل را به گردن من انداخته است. به دنبال دفاعیات متهم قاضی گیوکی ختم جلسه را اعلام کرد و قرار است به زودی در این باره تصمیم گیری شود./خراسان