اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قبض‌های نجومی نرخ مکالمات تلفن



اخبار ,اخبار اقتصادی ,نرخ مکالمات تلفن

 

اخبار اقتصادی - قبض‌های نجومی نرخ مکالمات تلفن

نكته حائز اهمیت آن است كه بیش از 90درصد مكالمات تلفنی مشتركان تلفن ثابت و همراه درون شبكه‌ای است و رگولاتوری با اطلاع از این موضوع روند افزایشی نرخ این نوع مكالمات را مصوب كرده است.

با تأیید نهایی قبوض تلفن همراه و در راه بودن قبض‌های نجومی تلفن ثابت، دود بی‌تدبیری رگولاتوری که ذاتا وظیفه حمایت از حقوق مشترکان را برعهده دارد، به چشم مردم می‌رود.

به گزارش همشهری، مصوبه مبهم شماره184 اسفند‌ماه سال گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تعیین و ابلاغ تعرفه‌های جدید مكالمات تلفن ثابت و همراه، زمینه افزایش چندبرابری نرخ مكالمات تلفنی را فراهم كرده‌است.

قبض‌های منتهی به پایان اردیبهشت‌ماه تلفن همراه با افزایش 50 تا بیش از 100درصدی در حالی به‌ دست مشتركان رسیده كه وزیر ارتباطات وعده بررسی این میزان افزایش نرخ مكالمات توسط رگولاتوری را مطرح كرد.

اما اكنون مسئولان رگولاتوری از تأیید این قبض‌ها و عدم‌تخلف اپراتورها در اعمال تعرفه‌های جدید خبر داده و تأكید می‌كنند، این رویه در قبض‌های جدیدتلفن ثابت از ابتدای امسال نیز كه به‌زودی به‌دست مشتركان می‌رسد، كه با این روند پس از رشد نرخ مكالمات تلفن همراه، مشتركان تلفن ثابت نیز باید چشم‌انتظار قبض‌های نجومی جدید باشند.

كاهش نرخ مكالمات بین شهری!
مسئولان رگولاتوری تلاش دارند تا این افزایش قیمت‌ها را در سایه نوع مصرف مشتركان تلفن ثابت و همراه توجیه كنند چرا كه براساس مصوبه جدید این سازمان نرخ مكالمات درون شبكه‌ای تلفن ثابت و همراه افزایش و در مكالمات بین شهری كاهش یافته است.

نكته حائز اهمیت آن است كه بیش از 90درصد مكالمات تلفنی مشتركان تلفن ثابت و همراه درون شبكه‌ای است و رگولاتوری با اطلاع از این موضوع روند افزایشی نرخ این نوع مكالمات را مصوب كرده است.

گرچه مسئولان رگولاتوری برسهم 60درصدی مكالمات تلفنی درون شبكه‌، متوسط افزایش 6درصدی قبض‌های جدید و افزایش حداكثر 27درصدی هزینه مكالمات تلفن همراه تأكید می‌كنند اما مبالغ درج شده در صورتحساب‌های جدید مشتركان به‌مراتب بیش از میزان اعلام شده توسط رگولاتوری است.

در واقع رگولاتوری با آگاهی از كم‌و‌كیف مكالمات مشتركان، تعرفه‌های جدید را به‌گونه‌ای مبهم مصوب و ابلاغ كرده كه درخواست‌های قبلی اپراتورها برای افزایش نرخ مكالمات تلفنی و تأمین هزینه اجرای‌ طرح‌های همكدی و یكسان‌سازی‌ تأمین شود اما واكنش مشتركان به افزایش بی‌رویه نرخ مكالمات نیز تنها موجب شده تا رگولاتوری با صدور اطلاعیه‌ای به شفاف‌سازی‌ در مورد نرخ‌های جدید بپردازد.

تأیید قبض‌های تلفن همراه
معاون نظارت بر اعمال مقررات رگولاتوری از عدم‌تخلف اپراتورها در اعمال تعرفه‌های جدید مكالمات تلفن همراه خبر داد و اعلام كرد: وظیفه بررسی كم‌و‌كیف تعرفه‌های جدید مكالمات تلفنی برعهده معاونت بررسی‌های فنی و صدور پروانه این سازمان است اما اینكه اپراتورها مطابق مصوبه و تعرفه‌های جدید عمل كرده‌اند یا نه، برعهده این معاونت بوده كه با بررسی‌ها مشخص شد اپراتورها در انجام این كار اضافه دریافتی یا تخلفی نداشته‌اند.

حسن رضوانی علت افزایش نرخ مكالمات مشتركان تلفن همراه را ناشی از سهم بالای مكالمات درون‌شهری در صورتحساب‌های جدید دانست و افزود: پاسخگویی در مورد میزان تأثیر مكالمات درون شهری بر افزایش نرخ مكالمات در حیطه وظایف معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه است. 

اخبار اقتصادی - همشهری

 


ویدیو مرتبط :
افزایش نرخ قبض

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر ارتباطات: افزایش نرخ مکالمات تلفن ثابت کذب محض است



 

 

 

وزیر ارتباطات: افزایش نرخ مکالمات تلفن ثابت کذب محض است

 

افرادی که نسبت به مبلغ مندرج در قبض تلفن ثابت خود اعتراض دارند، می توانند با مراجعه به دفاتر ارتباطی، ریز مکالمات خود را دریافت کنند تا ببینند همان تعرفه های قبلی اعمال می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: برنامه ای برای افزایش یا تغییر قیمت در حوزه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات با آغاز اجرای طرح هدفمندی یارانه ها نخواهیم داشت.

رضا تقی پور در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت، شایعات مربوط به افزایش نرخ مکالمات تلفن ثابت را کذب محض دانست و افزود: هر کسی که در این باره سوالی دارد، می تواند به سایت سازمان تنظیم مقررات رادیویی مراجعه و در آنجا مسائل خود را مطرح کند.

وی در ادامه گفت: در ضمن افرادی که نسبت به مبلغ مندرج در قبض تلفن ثابت خود اعتراض دارند، می توانند با مراجعه به دفاتر ارتباطی، ریز مکالمات خود را دریافت کنند تا ببینند همان تعرفه های قبلی اعمال می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد: سابقه نشان داده؛ بسیاری از مشترکانی که نسبت به مبلغ مندرج در قبض تلفن خود شکایت هایی مطرح می کنند، با دریافت ریز مکالمات متوجه شده اند، هیچ گونه اجحافی در حق آنها صورت نگرفته است و به هیچ وجه تاکنون تغییری در تعرفه های تلفن های ثابت و سیار نداشته ایم.

تقی پور در پایان تاکید کرد: برنامه ای برای افزایش یا تغییر قیمت در حوزه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات با آغاز اجرای طرح هدفمندی یارانه ها نخواهیم داشت...../تحلیل:عصرایران