اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قبض‌های جدید آب پیش از توزیع رصد می شود



 

 

قبض‌های جدید آب پیش از توزیع رصد می شود

 

گزارش ایرنا از شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور حاكی است، 'مسعود خشایی' در همایش 'هماهنگی سیاست‌های هدفمند كردن یارانه‌ها در بخش آب' اظهار داشت: صدور اولین سری از قبض‌های جدید آب پس از هدفمندی یارانه‌ها از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و در صورت بروز اشتباه در آن، تبعات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به تاكید وزیر نیرو بر اعتمادسازی، قبض‌های جدید آب بسیار ساده طراحی شده‌ تا تمام مشتركان با هر رده تحصیلی و شغلی بتوانند آب بها خود را محاسبه كنند.

خشایی یادآور شد: در قبض‌های جدید آب مواردی مانند آبونمان، تبصره سه و سایر موارد دیگر حذف شده و تنها یك عدد در آنها درج می شود، ضمن آنكه در نظر داریم تا در سراسر كشور قبض‌های یكسانی صادر شود.

این مقام مسوول ادامه داد: ضرورت دارد در تمام شركت‌های آب و فاضلاب زمینه‌ای فراهم شود تا مشتركان در صورت درخواست برای تفكیك كنتور و دارا بودن شرایط لازم با پاسخ منفی مواجه نشوند.

مدیركل روابط عمومی و امور بین الملل شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور نیز در این همایش با بیان اینكه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها كار بزرگی در حوزه اقتصادی كشور بشمار می رود، گفت: این قانون علاوه بر تاثیرات اقتصادی، دارای تاثیرات فرهنگی و اجتماعی نیز خواهد بود و در نهایت منجر به نهادینه شدن مصرف بهینه در جامعه ایران می‌شود.

'احد جاودانی' افزود: در راستای شفاف سازی و تنویر افكار عمومی بروشورهای واحدی در سراسر كشور همراه با قبض اولیه آب در اختیار مشتركان قرار خواهد گرفت.

جاودانی اظهار داشت: اجرای هر قانون نیازمند تغییر در جامعه است و اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز به یك تغییر بزرگ در جامعه منجر خواهد شد و از این رو ضروری است اطمینان خاطر در مردم به عنوان ركن اصلی اطلاع رسانی ایجاد شود..../ تحلیل :ایرنا


ویدیو مرتبط :
رایگان شدن قبض آب و برق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نخستین قبض آب هدفمندی یارانه‌ها (عکس)



 

نخستین قبض آب هدفمندی یارانه‌ها (عکس)

 

با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و افزایش قیمت آب در مرحله اول اجرای این قانون، قبوض آب نیز از این پس با شکل و شمایل جدیدی به درب منازل مشترکان خواهند آمد..../تحلیل:عصرایران