اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قالیباف: بداخلاقی ها و ریاكاری ها نتیجه فاصله گرفتن از قرآن است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

قالیباف: بداخلاقی ها و ریاكاری ها نتیجه فاصله گرفتن از قرآن است

اختتامیه جشنواره آئینی شمسه در بخش قرآن، نهج البلاغه و دعا و نیایش با حضور، شهردار تهران، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، برگزیدگان این جشنواره و جمعی از مدیران ارشد شهری برگزار شد.

شفاف: محمدباقر قالیباف، شهردار تهران که عصر روز گذشته، 30 فروردین ماه، در مراسم اختتامیه شمسه آیینی شرکت کرده بود، با تبریک سال نو اظهار کرد: امسال را با یاد حضرت زهرا (س) آغاز کردیم و در عزاداری ها برای مظلومیت آن حضرت اشک ریختیم و امیدوارم که مورد شفاعت آن حضرت قرار بگیریم. 

وی با تشکر از دست اندرکاران و شرکت کنندگان در جشنواره شمسه اظهار کرد : این حرکت عظیم و اداره آن به دست مردم صورت گرفت و این حضور بزرگ ترین لطف به مدیریت شهری بود که صدای ما را شنیدید و در آن شرکت کردید. این حضور فعال مردمی، انگیزه خدمت دست اندرکاران شد. 

قالیباف با بیان اینکه به دلیل فشار کاری، نخستین بار است می تواند در مراسم شمسه حضورداشته باشد، گفت: تمام آنچه در جریان این حرکت فرهنگی بر آن تاکید داشتیم، جوهره دینی بود و امیدواریم که شمسه توانسته باشد به این مهم دست پیدا کند. شهردار تهران با اشاره به اینکه در مدیریت شهری نظام اسلامی باورمان بر این است که مهم ترین وجه تمایز مدیریت جامعه اسلامی و غیراسلامی ارزشیابی هاست، گفت: در محیط غیراسلامی مبنا بر این است که تنها به نیازهای جامعه در حوزه های رفاهی، عمرانی، خدماتی و گسترش فضای سبز و حمل و نقل و... پاسخ داده شود، اما در نظام اسلامی و مدیریت اسلامی کار به اینجا ختم نمی شود

. قالیباف تاکید کرد: در نظام اسلامی کار و فعالیت عمرانی باید صورت پذیرد و مردم از وجود پارک لذت ببرند و یا تونل سازی و حمل و نقل و مترو نیازهای شهری را پاسخ دهد، اما در نهایت آنچه اهمیت دارد این است که کار در جامعه نباید منتج به آن شود که شهروندان عبادت خدا را نکنند و به رشد و تعالی و به اهداف عالی نظام اسلامی نرسند.

وی با اعلام این که ارزیابی مدیران شهری در نظام اسلامی در گرو رسیدن به هدف نهایی است، اظهار کرد: اگر رفاه را فراهم نکنیم به نقطه نهایی نمی رسیم اما باید مراقب باشیم مسائل مادی ما را از رشد در حوزه های دینی باز ندارد، چرا که در این صورت جامعه موفق نخواهد شد. شهردار تهران یادآور شد: ما در کنار فعالیت های عمرانی و رفاهی باید توجه ویژه ای به حوزه تربیت و آموزش نیز داشته باشیم .

 قالیباف با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره قرآن اعلام کرد: در جامعه ای که قرآن کتاب انسان ساز و جامعه ساز است این کتاب نباید در قبرستان ها و بر بالای سر اموات خوانده شود بلکه باید با آن زندگی کنیم و بدانیم کلید زندگی ما در قرآن است. شهردار تهران اذعان کرد: زمانی که خداوند ما را آفرید و بر این آفرینش روح دمید انسانیت و آزادی را به همه انسان ها عطا کرد و قرآن را به ما یاد داد چرا که این دو در گرو هدایت قدسی در انسان باقی می ماند و این هدایت جز در سایه قرآن و عترت امکان پذیر نیست.

 وی با تاکید بر این که وظیفه ماست که جامعه و شهر را بر این مبنا بسازیم تصریح کرد : امروز وجود مشکلات، آسیب ها، بداخلاقی ها، ریاکاری ها و خلف وعده ها، نتیجه آن است که از قرآن و زندگی قرآنی فاصله گرفته ایم. بنابراین مهم ترین کار در برنامه های آموزشی و فرهنگی آن است که تلاش کنیم شهروندان خوب فکر کنند و خوب فکر کردن را به آن ها بیاموزیم .

 شهردار تهران همچنین بیان کرد اگر فلسفه دولت غربی تاکیدش بر امنیت است، فلسفه نظام اسلامی بر خوب فکر کردن است و بر این پایه است که می توانیم به رشد رسیده و تعالی پیدا کنیم؛ یعنی تنها زمانی که در مسیر قرآن حرکت کنیم.

 وی افزود: امیدوارم با همت اندیشمندان، فرزندان و جوانان، شهری بهتر ساخته و جوانانی بهتر تربیت کنیم، تا اسلامی بودن نظام تبلور پیدا کند. قالیباف خاطر نشان کرد: هر جامعه مسلمانی که در آن اسلامیت وجود دارد، وقتی به تعالی می رسد که روابط افراد آن جامعه، در مسیر قرآن و عترت حرکت کند.

 شهردار تهران در اختتامیه دومین جشنواره آیینی شمسه چهار جایزه ویژه را به برگزیدگان نخست تقدیم کرد.   بر اساس این گزارش جایزه ویژه شهردار تهران در بخش قرآن به استاد علی اکبر ملک شاهی، در بخش نهج البلاغه به خانواده دادگستر (سیدعلی دادگستر، ام البنین رمضانی) و در حوزه دعا و نیایش به دکتر فریده مهدوی و دکتر سید جمال قیومی اهدا شد./شفاف

 

 


ویدیو مرتبط :
پس گرفتن طرح استیضاح قالیباف در شورای شهر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتیجه رقابت اولین ورزشکار المپیکی ایران/قرار گرفتن در رده 39 تعیین رنكینگ در بین 64 کماندار



پس از قرار گرفتن در رده 39 تعیین رنكینگ المپیك

میلاد وزیری: غریبانه مسابقه دادم

میلاد وزیری پس از قرار گرفتن در جایگاه 39 رقابت‌های تعیین رنكینگ المپیك گفت: غریبانه مسابقه دادم.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

از لندن، میلاد وزیری كماندار ریكرو ایران به عنوان اولین ورزشكار ایرانی رقابت خود را در المپیك لندن آغاز كرد كه در مسابقه تعیین سطح در رده سی‌ و نهم قرار گرفت و باید در مرحله حذفی به رقابت با حریفان بپردازد.

وزیری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایسنا به لندن، اظهار كرد: با این شرایط بد كار نكردم، اما می توانستم خیلی بهتر از این باشم. من غریبانه مسابقه دادم. حداقل چیزی كه برای ورزشكاران در اینجا وجود داشت ، حضور مربی در كنارشان بود، اما من تنها بودم و مربی نداشتم.

وی همچنین گفت: رقبای من با بهترین شرایط آمده بودند. البته هنوز چیزی تمام نشده است و بختی را از دست نداده‌ام. باید در مرحله حذفی مسابقه دهم كه نهایت تلاشم را در دور حذفی خواهم كرد.

كماندار ایران به حضور مربیان كره ای در لندن اشاره كرد و گفت: مربیان كره ای هم به لندن آمده اند، اما آی دی كارت ندارند. اگر بتوانند شرایطی ایجاد كنند تا در مرحله حذفی مربیان در كنارم باشند بسیار خوب خواهد بود.

وی در مورد شایعاتی پیرامون حضور مربی انگلیسی در کنار خود، در زمان مسابقه گفت: این حرف را از شما می شنوم و چیزی به من نگفته اند.

وزیر در پاسخ به این سوال كه آیا در 20 روز اخیر كه نام ورزشكار دیگری برای المپیك ردشده بود، تمرینهایت را رها كردی. گفت: من به هیچ وجه تمریناتم را رها نكردم و در دو ، سه هفته‌ اخیر تمرین داشتم. در مرحله حذفی تلاشم را خواهم كرد تا نتیجه‌ بهتری بگیرم./ایسنا