اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

قاتلان زن ایرانی-آمریكایی در انتظار محاكمه



قاتلان زن ایرانی-آمریكایی در انتظار محاكمه

پرونده قتل زن ایرانی-آمریکایی که توسط دو دوست به قتل رسیده بود، به زودی در دادگاه کیفری استان تهران مورد بررسی قرار می گیرد.

حوادث - به گزارش شرق، یک سال قبل به ماموران پلیس خبردادند زنی 49ساله به قتل رسیده و جسدش کنار خیابان رها شده است. زمانی که ماموران در محل حاضر شدند فهمیدند این زن میترا نام دارد و آثار برجای مانده روی گلویش نشان می دهد احتمالااو خفه شده است. به دستور بازپرس جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات آغاز شد. بررسی زندگی شخصی این زن فاش کرد او هویتی ایرانی- آمریکایی دارد و چند ماه قبل از مرگش از آمریکا به ایران آمده بود. کارآگاهان همچنین متوجه شدند میترا در آمریکا همسر و فرزند دارد اما آنها به ایران نیامده اند.

پلیس در گام بعدی تحقیقات متوجه شد میترا، از زمانی که به ایران آمد با جوانی به نام رامین آشنا شد و با او در ارتباط بود. رامین جوانی 20ساله بود که آخرین بار او با مقتول تماس گرفته بود. رامین با ردیابی های انجام گرفته شناسایی و بازداشت شد. این جوان ابتدا در برابر دادن اطلاعات به ماموران مقاومت می کرد اما در نهایت لب به اعتراف گشود و گفت میترا را به قتل رسانده است.

رامین در مورد نحوه آشنایی اش با میترا گفت: اولین بار در چت روم با او آشنا شدم، بعد از چند روز چت کردن شماره تلفنش را گرفتم تا با او صحبت کنم و همدیگر را ببینیم. در میدان ولی عصر با او قرار گذاشتم وقتی که سر قرار حاضر شدم هیچ دختر جوانی را ندیدم، دوباره با شماره ای که داشتم تماس گرفتم او گفت سرقرار آمده است و مشخصاتش را داد متوجه شدم او زنی میانسال است اما این موضوع را به من نگفته بود.

به او گفتم نمی خواهم با تو رابطه ای داشته باشم، چون خیلی بزرگ تر از من است. اصرار میترا برای اینکه با هم رابطه داشته باشیم، باعث شد من هم وارد این رابطه شوم. میترا زن ثروتمندی بود و خیلی برای من پول خرج می کرد.

این جوان ادامه داد: بعد از چند ماه که با او رابطه داشتم با یکی از دوستانم در موردش صحبت کردم، می دانستم رابطه من و میترا به جایی نمی رسد. تصمیم گرفتم با دوستم ماشینش را بدزدم و چون پژو207 داشت فکر می کردیم می توانیم با سرقت این ماشین پول به دست آوریم نقشه قتل را دوستم طراحی کرد.

به میترا گفتم دوستم اصرار دارد او را ببیند و به همین دلیل هم قرار رفتن به یک رستوران را گذاشته ام، قبول کرد وقتی سر قرار حاضر شد من روی صندلی جلو ماشین کنار میترا نشستم و دوستم آرش هم روی صندلی عقب نشست به جای خلوتی که رسیدیم آرش از پشت دستش را دور گردن میترا انداخت و آن قدر فشار داد که میترا خفه شد.

متهم ادامه داد: میترا خیلی تقلامی کرد خودش را نجات دهد دستش را روی بوق گذاشت تا توجه مردم را جلب کند اما از ترس اینکه کسی بیاید جلویش را گرفتم.

بعد از اینکه میترا خفه شد و جانش را از دست داد به سمت بیابان های اطراف تهران رفتیم و جسد را آنجا رها کردیم. مرد جوان ادامه داد: میترا چون زن ثروتمندی بود فکر می کرد می تواند مردهای جوان را در مشت خودش داشته باشد.

او 29سال از من بزرگ تر بود و می دانستم این رابطه به جایی نمی رسد ضمن اینکه گفته بود شوهری آمریکایی و دو پسر دارد که در آمریکا زندگی می کنند، اگر من حاضر باشم به رابطه ام با او ادامه دهم از شوهرش جدا می شود پول میترا من را به سمت خودش کشانده بود و نمی خواستم او را از دست بدهم از طرفی تمایلی هم نداشتم با زنی که از مادرم بزرگ تر است رابطه داشته باشم. به همین دلیل هم با انگیزه سرقت در قتل او دخالت کردم. ماموران پلیس در ادامه تحقیقات با همکاری رامین دوستش آرش را که عامل اصلی قتل بود شناسایی و بازداشت کردند.

آرش در تحقیقات گفته های هم جرمش را تایید کرد و گفت به خاطر رسیدن به پول و ثروت حاضر شد میترا را به قتل برساند. این جوان گفت: قرار بود پژو207 میترا را بفروشیم و پولش را تقسیم کنیم. البته اول قرار بود ماشین را بدزدیم و کاری به میترا نداشته باشیم اما همین که من دستم را از پشت دور گردن او انداختم تا بی هوشش کنم میترا دستش را روی بوق گذاشت و مجبور شدم برای ساکت کردن او دستم را محکم تر فشار بدهم و او خفه شد. وقتی جسد را از ماشین خارج کردیم و ماشین را برداشتیم حال هردوی ما خیلی بد شد و بعد از چند روز هم بازداشت شدیم.

با توجه به اینکه اولیای دم در آمریکا بودند، بازپرس از طریق اقوام مقتول از آنها خواست که برای طرح شکایت به ایران بیایند دو فرزند مقتول بعد از یک ماه به ایران آمده و درخواست قصاص خود را مطرح کردند، شوهر آمریکایی مقتول هم درخواست مجازات متهمان را کرد. با تکمیل پرونده و صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و به زودی متهمان در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می شوند./شرق

 


ویدیو مرتبط :
پهپاد آمریكایی در چنگ جنگال ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین خلبان زن ایرانی / عکس


عفت تجاری، در سال ۱۳۱۸ در ۲۲ سالگی، اولین خلبان زن ایران