اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فولکس قورباغه‌ای هم گران شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

فولکس قورباغه‌ای هم گران شد

از 4 تا 40 میلیون تومان

 هر دستگاه فولکس قورباغه‌ای که در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی تولید شده است، در حال حاضر با قیمت تقریبی ۴ میلیون تومان در بازار خودرو معامله می‌شود!

البته در این میان مدل‌های خاص این خودروی نوستالژیک که به اصطلاح کلکسیونی نام می‌گیرد و دارای لوازم فابریک و کارکرد کم هستند یا تولید آنها سفارشی بوده، بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

فولکس قورباغه‌ای یا فولکس بیتل نخستین بار در سال ۱۹۳۸ و با نام فولکس واگن تایپ یک تولید شد. تولید فولکس بیتل در سال ۱۹۹۴ مجدداً با طراحی مدرن و با نام نیو بیتل (بیتل جدید) از سر گرفته شد و تا سال ۲۰۰۳ ادامه داشت./پرشین خودرو


ویدیو مرتبط :
فولکس واگن قورباغه ای (بیتل) جدید 2012

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد یک‌میلیون دلاری برای فولکس قورباغه‌ای




 اخبار بین الملل - پیشنهاد یک‌میلیون دلاری برای فولکس قورباغه‌ای

یک شیخ عرب پیشنهاد داده فولکس قورباغه‌ای کهنه رئیس‌جمهور اروگوئه را یک میلیون دلار بخرد.

به گزارش جام نیوز، رئیس‌جمهور اروگوئه که به «ساده‌زیستی و مردمی‌بودن» معروف است، می‌گوید یک شیخ عرب پیشنهاد داده فولکس قورباغه‌ای کهنه او را یک میلیون دلار بخرد.

خوزه موخیکا به هفته‌نامه محلی بوسکدا گفته است که اگر این پیشنهاد را قبول کند و فولکس ۲۷ساله‌اش را بفروشد، یک میلیون دلار را خرج خانه‌سازی برای مستمندان می‌کند.

موخیکا که ۷۹ سال دارد و در آمریکای لاتین به "پپه" معروف است، در یک مزرعه نه چندان مرتب زندگی می‌کند و تقریبا همه دستمزدش را برای دیگران خرج می‌کند.
 

اخبار,اخباربین الملل,  رئیس‌جمهوری اروگوئه

 

در سال ۲۰۱۰ کل ثروت شخصی او که طبق قانون اروگوئه باید اعلام کند، ۱۸۰۰ دلار بود که همان هم قیمت خودرو او بود؛ یک فولکس قورباغه‌ای ساخت ۱۹۸۷.
 
مجله بوسکدا گزارش داده است که پیشنهاد مورد اشاره رئیس‌جمهور اروگوئه، اوایل سال جاری میلادی در یک نشست بین‌المللی در بولیوی مطرح شده است.

خوزه موخیکا گفته است که وقتی این پیشنهاد را گرفت، "کمی غافل‌گیر شدم. اولش محل نگذاشتم. ولی بعد که یک نفر دیگر هم پیشنهاد داد، یک مقدار بیشتر جدی‌اش گرفتم."

رئیس‌جمهوری اروگوئه می‌گوید به این خودرو وابستگی ندارد و با کمال میل آن را به حراج می‌گذارد. این چپ‌گرای شورشی سابق که ۱۴ سال را در زندان حکومت نظامی قبلی اروگوئه بوده، چهار سال پیش به ریاست جمهوری رسید.

یک نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که حدود ۶۰ درصد از مردم اروگوئه، موخیکا را موفق ارزیابی می‌کنند.

قانون اساسی اجازه نمی‌دهد او برای بار دوم به ریاست جمهوری برسد. انتخابات ریاست‌جمهوری اروگوئه ماه گذشته میلادی برگزار شد و به دور دوم کشید.


 اخبار بین الملل -  جام نیوز