اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فوری/ سوریه برای گفت و گو بر سر «کناره گیری بشار اسد از قدرت» اعلام آمادگی کرد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

معاون وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد:

فوری/ سوریه برای گفت و گو بر سر «کناره گیری بشار اسد از قدرت» اعلام آمادگی کرد

قدری الجمیل معاون وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد دولت کشورش حاضر است درباره کناره گیری بشار اسد از قدرت گفت و گو کند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب:

سوریه برای گفت و گو بر سر «کناره گیری بشار اسد از قدرت» اعلام آمادگی کرد. قدری الجمیل معاون وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد دولت کشورش حاضر است درباره کناره گیری بشار اسد از قدرت گفت و گو کند.

به گزارش انتخاب به نقل از العربیه ، او همچنین تاکید کرد که گفت و گو تنها راه حل و فصل بحران سوریه است.

این سخنان را قدری الجمیل معاون نخست وزیر سوریه مطرح کرد که در مسکو پایتخت روسیه سخن می گفت.

الجمیل افزود که دولت سوریه تصمیم گرفته است در روابط و تعاملات خود، به سمت"دوستان" در شرق همچون چین، هند، روسیه، ایران و ونزوئلا پیش برود. او گفت که شرق مفهومی سیاسی است و نه جغرافیایی. او همچنین تاکید کرد که دولت سوریه تصمیم گرفته است به بحران پایان دهد زیرا بر اقتصاد کشور تاثیر گذاشته است.

معاون وزیر امور خارجه سوریه با تاکید بر ضرورت آغاز فوری گفت و گو ها و بررسی راه حل های بحران تاکید کرد: "سخن گفتن درباره هیچ چیزی ممنوع نیست."

معاون نخست وزیر سوریه در واکنش به اظهارات اخیر اوباما گفت: "دخالت نظامی مستفیم در سوریه محال است زیرا هر کس در فکر چنین اقدامی باشد، وارد جنگی خواهد شد که از مرزهای سوریه فراتر می رود."/انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
پشت كردن بشار اسد به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاریس(خیلی با بشار اسد حال كردم دمش گرم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کناره‌گیری بشار اسد از قدرت تا اول آگوست؛ پیش‌شرط جدید آمریکا برای مذاکرات سوریه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر خارجه آمریکا رئیس‌جمهور سوریه را به کناره‌گیری از قدرت تا روز اول آگوست (برابر با 11 مردادماه) تهدید کرده است.

به گزارش فارس، کناره‌گیری بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از قدرت تا روز اول ماه آگوست (11 مردادماه) پیش‌شرط جدیدی است که آمریکا برای مذاکرات سوریه تعیین کرده است.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری این موضوع را مطرح کرد. وی گفت: «زمان هدف برای دوره انتقالی، اول آگوست است.»

وی افزود: «ما حالا وارد ماه می شده‌ایم. بنابراین، ظرف این چند ماه، یا اتفاقاتی می‌افتد و یا اینکه این به معنی آن است که آنها خواستار قدم گذاشتن در مسیر دیگری هستند.»

بیزینس‌اینسایدر، این هشدار جان کری را یادآور اظهارات او در سال 2011 دانسته که گفته بود بشار اسد در حال گذراندن روزهای آخرش در قدرت است.

ناآرامی‌های پنج ساله سوریه به گفته دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، به کشته شدن بیش از 400 هزار نفر و آواره شدن نزدیک به دو میلیون نفر منجر شده است.

گزارش‌ها در سال‌های گذشته حاکی از آن بوده که حمایت دولت‌های غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها یعنی قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان سوریه از عوامل اصلی گسترش دامنه جنگ در این کشور است.

در حالی که کشورهای غربی کناره‌گیری «بشار اسد» را شرط موفقیت مذاکرات سوریه عنوان می‌کند، دمشق این پیش‌شرط را خط قرمز خود برای مشارکت در مذاکرات عنوان کرده است.