اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فقط بانک های کوچک روسی با ایران دادو ستد می کنند!



فقط بانک های کوچک روسی با ایران دادو ستد می کنند!

موضع ایران در قبال بازرسی آژانس از مرکز پارچین، سخت تر شدن موضع نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قبال ایران، کمک بانک های روسی به ایران برای دور زدن تحریم های نفتی، راه حل بحران سوریه با مشارکت ایران و عربستان و برنامه جدید دولت آمریکا برای اعضای گروهک منافقین، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

به گزارش «تابناک»، در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، بخشی از اخبار امروز مطبوعات جهان به این موضوع اختصاص یافته است.

سایت شبکه خبری «العربیه» در این رابطه با اشاره به سخنان رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران می نویسد در صورت حصول یک «توافقنامه جامع» میان ایران و آژانس، بازدید بازرسان این نهاد از مرکز نظامی پارچین امکان پذیر خواهد بود. مهمانپرست همچنین اشاره کرده بود ایران آماده دستیابی به چنین توافقنامه جامعی است که در آن، حقوق هسته ای کشور بر اساس معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای به رسمیت شناخته شود. العربیه همچنین به نقل از معاون آژانس بین المللی انرژی اتمی می نویسد آژانس برای از میان برداشتن اختلافات موجود با ایران، به سختی تلاش خواهد کرد.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در همین حال، «وال استریت ژورنال» از سخت تر شدن موضع بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قبال برنامه هسته ای ایران خبر داده است.

این روزنامه با اشاره به سخنان دو روز پیش نتانیاهو درباره نزدیک شدن ایران به خط قرمز هسته ای می نویسد از زمان سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل در سال گذشته میلادی، این جدی ترین هشدار وی نسبت به نزدیک شدن زمان دستیابی ایران به توانایی ساخت سلاح هسته ای است.

در این مطلب همچنین با اشاره به مواضع جدید نتانیاهو در قبال فلسطین، چنین نتیجه گیری شده که وی با درخواست تشدید تحریم ها علیه ایران و همچنین برنامه هایش برای توسعه شهرک های یهودی نشین، در حقیقت موضع سخت تری را نسبت به ایران و فلسطین اتخاذ کرده است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اما در بحث تحریم ها، سایت خبری «انرژی تریبیون» مطلبی را درباره کمک بانک های روسی به ایران برای دور زدن تحریم های نفتی و ادامه فروش نفت منتشر کرده است. به نوشته این سایت، بانک های کوچک روسی در طرح های تأمین مالی صادرات نفت ایران که در معرض تحری های آمریکا و اتحادیه اروپا هستند، مشارکت می کنند.

«الکساندر نوواک»، وزیر انرژی روسیه ضمن تصدیق این موضوع گفته این امر درباره بانک های بزرگ مصداق ندارد اما درباره بانک های کوچک، صادق است. وی دلیل عدم مشارکت بانک های بزرگ را نگرانی آن ها از احتمال تحریم شدن توسط غرب عنوان کرده است. با این حال نوواک درباره جزئیات مشارکت بانک های کوچک در فرایند مذکور نیز توضیحی نداده است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

روزنامه «گاردین» در مطلبی درباره سوریه، راه حل اصلی پایان دادن به بحران در این کشور را مشارکت ایران و عربستان می داند. این روزنامه با اشاره به اعلام آمادگی اسد برای مذاکره با گروه های مخالف، این امر را فرصتی مهم دانسته که باید از آن استفاده شود و در روند مذاکرات، موضوع کنار رفتن اسد نه به عنوان پیش شرط، بلکه به عنوان یکی از نتایج احتمالی مذاکرات مدنظر قرار گیرد.

در این روند، ایران و عربستان باید از نفوذ خود بر طرفین منازعه در سوریه به منظور تسریع روند عادی سازی اوضاع بهره گیرند. به اعتقاد گاردین، رقابت ایران و عربستان در سطح منطقه و تلاش این دو کشور برای ایجاد موازنه در برابر یکدیگر، عاملی است که می تواند به عنوان نکته ای مثبت در حل بحران سوریه مورد استفاده قرار گیرد.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در نهایت، خبرگزاری کویت در مطلبی از برنامه جدید دولت آمریکا برای اعضای گروهک منافقین خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، در پی حمله راکتی چند روز پیش به اقامتگاه منافقین در کمپ «لیبرتی» عراق، ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از برنامه این کشور برای نقل مکان منافقین از این اردوگاه سخن گفته است. وی تنها راه حل مطمئن و پایدار برای اعضای این گروهک را انتقال آن ها به خارج از خاک عراق دانسته و همچنین گفته کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل نیز موضوع اعطای پناهندگی به این افراد را مورد بررسی قرار می دهد./تابناک

 


ویدیو مرتبط :
دادو ستد لایک ما ایرانیا!!!!(مجبورت نکردن ک لایک نذار)!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توافقات بانکی میان ایران و روسیه /چند بانک روسی حساب ریالی افتتاح می کنند



اخبار,اخبارا قتصادی,روابط  تجاری  ایران  وروسی

سفیر ایران در مسکو در نشست اتاق مشترک ایران و روسیه از توافقات مهم بانکی میان تهران و مسکو برای افزایش سطح مبادلات تجاری خبر داد و گفت: با موافقت رییس بانک مرکزی برای چند بانک روسی در ایران حساب ریالی افتتاح می شود.

مهدی سنایی در این جلسه که با حضور مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و ولی الله افخمی راد رییس سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد، افزود: هفته گذشته نمایندگان دو بانک روسی در ایران حضور یافته و مذاکراتی با مقامات بانک مرکزی ایران انجام داده اند.

وی ادامه داد: افتتاح حساب مشترک و پایاپای ایران و روسیه، دومین گام توسعه روابط بانکی بین دو کشور خواهد بود و در این زمینه توافقاتی بر مبنای حساب مشترک و پایاپای صورت گرفته تا این حساب افتتاح شود، ضمن آنکه حتی بر این اساس طرف های ایرانی و روسی از طرف بانک مرکزی دو کشور انتخاب شده اند.

سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه روسیه تنها با چین چنین حسابی را باز کرده است، تصریح کرد: گشایش چنین حسابی از سوی روسیه با ایران تنها به منظور تسهیل مبادلات تجاری دو کشور مورد توجه قرار گرفته است.

سنایی سپس گام سوم را تبادل از طریق 'میربیزینس' بانک برشمرد و گفت: بر این اساس مقرر شده تا صادرکنندگان ایرانی معادل ارز کالاهای فروخته شده خود به روسیه را عینا به صورت ریالی در ایران تحویل بگیرند که دو نوبت جلسه هیات مدیره بانک ملی در مسکو برگزار شده و بانک ملی صرافی خود را در این کشور فعال کرده است.

سنایی اضافه کرد: از سمت روسیه نیز به ایران مبلغی که به صادرکنندگان تحویل می شود، نامحدود است اما برای تحویل پول روسی به ازای ریالی که در ایران پرداخت می شود، اندکی محدودیت وجود دارد.

وی در ادامه توقف کاهشی روابط تجاری میان ایران و روسیه را از دستاوردهای دولت یازدهم دانست و افزود: طی سه سال پیاپی روابط تجاری دو کشور سالانه 20 تا 30 درصد کاهش یافت اما در سال 92 این روند کاهشی متوقف و روند افزایشی به خود گرفت.

سنایی ادامه داد: امسال مطابق آمار گمرک روابط تجاری ایران و روسیه 20 درصد افزایش داشته که البته این حجم مناسبات متناسب با پتانسیل های موجود در دو کشور نیست.

سفیر ایران در مسکو اظهار داشت: ایران و روسیه پتانسیل های خوب و جدی برای گسترش روابط دارند اما حجم کنونی روابط دو کشور کم است در حالی که روسیه با کشورهای اطراف خود به نسبت ایران 10 برابر روابط تجاری دارد.

وی اضافه کرد: رییس جمهور و وزیر امورخارجه کشورمان نگاه متفاوتی به روابط با روسیه دارند و با توجه به تحریم ها علیه روسیه، ایران می تواند یکی از طرف های تجاری فعال با روسیه باشد.

سنایی ادامه داد: روابط دو کشور در طول یکسال اخیر تحول جدی یافته که روسای جمهوری دو کشور چهار بار ملاقات حضوری و شش بار مذاکره تلفنی با یکدیگر داشته اند ضمن آنکه در سال 93 در مجموع 900 هیات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور تبادل شده است.

 اخبار اقتصادی  -  ایرنا