اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروش 12میلیاردی كارت شارژ جعلی تلفن همراه



اخبار حوادث - فروش 12میلیاردی كارت شارژ جعلی تلفن همراه

ماموران پلیس آگاهی استان اصفهان، فردی كه اقدام به فروش ?? میلیارد ریال كارت شارژ تلفن همراه جعلی به شخص دیگری كرده بود شناسایی و دستگیر كردند.

به گزارش اعتماد، سرهنگ ستار خسروی، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با اعلام خبر دستگیری یك كلاهبردار میلیاردی اظهار داشت: پس از دریافت خبری مبنی بر توزیع كارت شارژهای تلفن همراه جعلی در سطح استان، موضوع به صورت ویژه در دستور كار كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته عامل توزیع این نوع كارت‌ها شناسایی و طی یك عملیات با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی استان منتقل شد.

این مقام مسوول گفت: متهم در تحقیقات صورت گرفته با اظهار بی اطلاعی از جعلی بودن كارت‌شارژها عنوان داشت كه آنها را از فردی كه خود را نماینده یكی از شركت‌های اپراتوری تلفن همراه معرفی كرده بود خریداری كرده تا با فروش آنها كسب درآمد كند اما پس از فروش چند نمونه از آنها متوجه جعلی بودن كارت شارژها شده بود، اما با این وجود و برای اینكه متضرر نشود به فروش كارت‌ها ادامه داده بود.

خسروی اظهار داشت: با اعترافات توزیع‌كننده كارت‌شارژهای جعلی، فروشنده این كارت‌ها نیز شناسایی و ماموران طی هماهنگی با مقام قضایی در عملیات دیگری متهم اصلی پرونده را در مخفیگاهش دستگیر كردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهم دو دستگاه كیس رایانه، یك دستگاه چاپگر لیزری، یك دستگاه لپ تاپ، و تعداد قابل توجهی مدارك و كارت‌های جعلی آماده برای فروش كشف شد.
اخبار حوادث - اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
شارژ تلفن همراه با هندوانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كلاهبرداری با فروش شارژ تلفن همراه / متهم دستگیر شد



جلالی از دستگیری متهمی خبر داد كه از طریق فروش شارژ تلفن همراه، اطلاعات حساب بانكی افراد را هک کرده و كلاهبرداری می كرد.

به گزارش میزان، امیر جلالی از دستگیری متهمی خبر داد كه از طریق فروش شارژ تلفن همراه، اطلاعات حساب بانكی افراد را هک کرده و كلاهبرداری می كرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی برخی شكایات مبنی بر خالی شدن حساب برخی افراد، تحقیقات در این خصوص آغاز شد.

وی ادامه داد: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد كه شخصی با راه اندازی یك سایت و ادعای فروش شارژ تلفن همراه، اطلاعات حساب بانكی افراد را به دست آورده و از طریق این اطلاعات به دست آمده، اقدام به برداشت از حساب این افراد می كرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز اعلام كرد: این سایت به گونه ای طراحی شده بود كه افراد برای پرداخت مبلغ وارد صفحه پرداختی می شدند كه در قالب و شكل بانك های كشور بود ،حال آنكه این فضا نه تنها مربوط به بانك های كشور نبوده بلكه بستری برای كلاهبرداری این فرد شیاد بوده است.

وی در توصیه به شهروندان اظهارداشت: شهروندان عزیز لازم است در خریدهای اینترنتی و پرداخت های غیرحضوری بدون اطمینان كامل از سایت مورد مراجعه، اقدام به انجام عملیات بانكی نكنند.

جلالی تصریح كرد: در مراجعه به سایت های اینترنتی به نماد الكترونیك توجه فرمائید، چراكه این نماد نشانه‌ای نمادین است که تنها توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر شده و به کسب و کارهای مجازی (کسب و کار اینترنتی و موبایل) مجاز با هدف ساماندهی، احراز هویت و صلاحیت آنها اعطا می‌ شود.

وی یادآورشد: این نماد پس از بررسی درگاه‌ (وب‌سایت) و احراز هویت و صلاحیت مالک (حقیقی یا حقوقی) آن برای مدت یک سال صادر می‌گردد، حتی تعداد ستاره های نماد، سطح اعتماد و کیفیت عملکرد و‌ب ‌سایت را نشان می‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز یادآور شد: بی توجهی به هشدارهای دادستانی و پلیس فتا سبب می شود تا افراد در مراودات اجتماعی و اقتصاد حوزه مجازی دچار مشكل شوند.