اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروش نوبت بیمار در ایستگاه راه آهن!


رئیس تنها بیمارستان تک تخصصی پوست در ایران و خاورمیانه با اشاره به قدمت 80 ساله این مرکز درمانی که محل مراجعه مردم از اقصی نقاط است گفت: مراجعات به بیمارستان رازی به قدری زیاد است که بعضا شماره نوبت این بیمارستان در ایستگاه راه آهن تهران فروخته می شد.

دکتر نفیسه اسماعیلی به تشریح سابقه تاسیس بیمارستان پوست رازی و مشکلات این مرکز درمانی در بخش دولتی اشاره کرد و گفت: بیمارستان رازی بعد از سینا، دومین بیمارستان قدیمی تهران است که بیش از 80 سال قدمت ساخت دارد.

تنها بیمارستان دارای بخش بستری
وی افزود: این بیمارستان زمانی به عنوان بیمارستان جنرال فعالیت می کرد و به تدریج و در طول 30 سال اخیر فقط به صورت تخصصی و تک تخصصی در ایران و خاورمیانه فعالیت می کند.

اسماعیلی با اشاره به میزان مراجعات روزانه مردم به بیمارستان رازی، گفت: این مرکز درمانی تنها بیمارستان بخش خصوصی و دولتی است که بخش بستری دارد. با توجه به اینکه بخش بستری پوست به شدت هزینه بر است و مریض باید حداقل یک ماه تا 45 روز بستری شود، برای بیمارستانها صرفه اقتصادی ندارد که بخواهند بیمار پوستی را بستری کنند.

رئیس بیمارستان رازی با اعلام اینکه یک بیمارستان برای بستری بیمار پوستی حداکثر 3 روز خدمات هتلینگ در نظر می گیرد، افزود: در بیمارستان رازی دو بخش بستری زنان و مردان با ظرفیت 80 تخت وجود دارد که همیشه 60 تا 70 درصد از ظرفیت این تختها اشغال است.

بهترینهای اساتید پوست در رازی
وی با دشوار دانستن بیماریهای پوستی و مراقبتهای سخت درمانی که می بایست توسط کادر درمانی صورت بگیرد، تصریح کرد: در این بیمارستان بهترین اساتید پوست و مو کشور حضور دائم و فعال دارند. به طوریکه می توان ادعا کرد همه نخبه های پوست و موی ایران اینجا جمع هستند و بهترین مشاوره های تشخیصی در این بیمارستان ارائه می شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه 25 نفر پزشک به طور ثابت در شیفتهای مختلف مشغول فعالیت در این بیمارستان هستند، افزود: بیمارستان رازی دارای 6 درمانگاه تخصصی، 3 اتاق عمل سرپایی و یک اتاق عمل لیزر است.

رئیس بیمارستان رازی، میزان مراجعات به این مرکز درمانی را حدود هزار نفر در روز اعلام کرد و افزود: علاوه بر این تعدادی در حدود 250 تا 400 نفر نیز بدون نوبت ویزیت و معاینه می شوند. زیرا تعدادی از مراجعان به این بیمارستان از راه دور می آیند و برای ماندن در تهران مشکلات زیادی دارند. برای همین تلاش می کنیم با افزایش ساعت کار تعدادی از اساتید، این تعداد از بیماران نیز در همان روز ویزیت شوند. البته برای پاسخگویی به حجم زیاد بیمارانی که به این مرکز درمانی مراجعه می کنند با کمبود نیرو مواجه هستیم. در واقع چالش اصلی که بیمارستان هم اکنون با آن مواجه است، جذب تعدادی متخصص است که بتوانند بیماران بدون نوبت را ویزیت کنند. چون وقت اساتید نمی بایست فقط صرف معاینه بیماران شود بلکه می خواهیم از دانش و تجربه آنها برای آموزش نیروها و برگزاری کلاسهای مشاوره و... استفاده موثر ببریم.

فروش شماره بیمارستان در ایستگاه راه آهن
اسماعیلی، یکی دیگر از چالشها و مشکلات تنها بیمارستان تک تخصصی خاورمیانه را وجود "لاین خلاف" دانست و گفت: افرادی هستند که صبح زود برای گرفتن شماره به این بیمارستان مراجعه می کنند و بعد از اینکه نوبت دهی به پایان می رسد، شماره هزار و 240 تومانی را به چند برابر قیمت به بیمارانی می فروشند که نتوانسته شماره بگیرند. به طوریکه به ما خبر می رسید که شماره های بیمارستان در ایستگاه راه آهن به قیمت 10 هزار تومان به فروش می رسد. ضمن اینکه شنیده ایم برخی از پزشکان عمومی با گماردن افرادی در اطراف بیمارستان، از این افراد می خواهند با شناسایی بیمارانی که نمی توانند شماره بگیرند، آنها را به مطبهای آنان ارجاع دهند.

وی با اعلام اینکه سرریز بیمارانی که نمی توانند در طول روز شماره بگیرند به حدود 500 نفر می رسد، افزود: این وضعیت باعث شده که بعضی از متخصصین ما بعضا تا 110 مریض را معاینه کنند.

اسماعیلی، بیمارستان رازی را نقطه آخر برای تشخیص و درمان بیماریهای پوست دانست و گفت: با توجه به اینکه بیماریهای پوست مزمن هستند و روند درمان و بهبود بیماری زمان بر است ، بیماران از روند درمان خود قانع نشده و در نهایت به این بیمارستان می آیند.

پذیرش تا شب
رئیس بیمارستان رازی با اشاره به موفق نبودن طرح نوبت تلفنی در این بیمارستان، افزود: الان روی سیستم نوبت اینترنتی کار می کنیم. چون در نوبت دهی تلفنی، برخی افراد از آمدن به بیمارستان منصرف می شدند و چون از قبل نوبتها تعیین شده و ظرفیت ما تکمیل می شد، بعضا بیمارانی بودند که حضور داشتند اما به دلیل نداشتن نوبت نمی توانستند ویزیت بشوند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم که روی نوبت دهی اینترنتی کار کنیم. به طوریکه بیماران با پرداخت ویزیت و ثبت نام به صورت اینترنتی، مجاب می شوند که مراجعه کنند.

اسماعیلی با اعلام اینکه پذیرش بیمار در این بیمارستان از ساعت 8 تا 11 و 30 دقیقه در نوبت صبح و از ساعت 14 تا 21 در نوبت بعد از ظهر است، در ارتباط با وضعیت فیزیکی ساختمان بیمارستان گفت: از 20 سال قبل صحبت بود که زمین بیمارستان رازی به دلیل قدیمی بودن و مشکلاتی که دارد به شهرداری فروخته شود و این بیمارستان به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل شود. این کار تقریبا انجام شده بود که شنیدیم شورای شهر تهران با این کار مخالفت کرده است. زیرا با توجه به قدمت بسیار زیاد این بیمارستان، اعضای شورا معتقد بودند که این بنا می بایست حفظ شود. به این ترتیب و بعد از روی کار آمدن دکتر لاریجانی در مسند ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران ، این طرح کن لم یکن تلقی شد و قرار بر این شد با کمک خیرین سلامت، نسبت به نوسازی بخشهای قدیمی و فرسوده بیمارستان رازی اقدام شود.

ساختمان جدید بیمارستان
رئیس بیمارستان رازی که از حدود 5 سال قبل در این سمت حضور دارد، افزود: کارشناسیهای انجام شده نشان می دهد که بیش از 15 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی بیمارستان نیاز داریم. بر همین اساس از خیرین کمک گرفتیم و کار بازسازی بخشهای قدیمی و فرسوده بیمارستان را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه در بازسازی بیمارستان رازی از اسکلت فلزی پیچ و مهره ای استفاده شده است، ادامه داد: ابتدا قرار بود ساختمان جدید در 6 طبقه با 8 هزار مترمربع بنا احداث شود که سپس تصمیم گرفتیم تعداد طبقات را به 8 طبقه و 12 هزارمترمربع بنا افزایش دهیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه اعتبار خاصی به منظور احداث ساختمان جدید بیمارستان پیش بینی نشده است، افزود: تا کنون حدود 1.5 میلیارد تومان هزینه شده و پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار لازم، تا 5 سال آینده ساختمان جدید بیمارستان رازی به بهره برداری برسد.

وی در پایان این گفتگو با اشاره به کمکهای مالی خیرین در تامین هزینه های بازسازی بیمارستان رازی، گفت: قرار بر این است که 40 درصد توسط خیرین و 60 درصد از بودجه دولتی برای احداث بنای جدید بیمارستان هزینه شود.

منبع: خبرگزاری مهر


ویدیو مرتبط :
سایت عمران پویا - راه آهن - ساخت ایستگاه راه آهن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حاجی مایلی قطار راه‌آهن را در ایستگاه دورود از ریل خارج کرد



هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال

حاجی مایلی قطار راه‌آهن را در ایستگاه دورود از ریل خارج کرد

دیدار تیم‌های راه آهن و گهر دورود در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال با برتری شاگردان مایلی‌کهن به پایان رسید.

به گزارش  فارس، دیدار تیم‌های گهر دورود و راه‌آهن از هفته نوزدهم لیگ برتر از ساعت 14:15 در ورزشگاه تختی دورود آغاز شد که این بازی در نهایت با نتیجه 2 بر یک به سود میزبان پایان رسید.

هر ۳ گل این دیدار در نیمه نخست به ثمر رسید. ابتدا مجید باجلان در دقیقه 12 برای گهر دورود گلزنی کرد، اما میرهانی هاشمی در دقیقه 30 گل مساوی راه‌آهن را وارد دروازه حریف کرد. امین ترکاشوند در دقیقه 45+3 گل برتری گهر را به ثمر رساند تا گهری‌ها بعد از 14 هفته به دومین پیروزی فصل خود برسند.

پیش از این گهر در هفته پنجم با نتیجه یک بر صفر ذوب‌آهن را شکست داده بود.

شاگردان مایلی‌کهن با این پیروزی 13 امتیازی شدند و با یک پله صعود بالاتر از صنعت نفت‌آبادان در رده هفدهم جدول رده‌بندی قرار گرفتند.

راه‌آهن هم با همان 29 امتیاز فعلاً در رده ششم باقی ماند.

البرز حاجی‌پور قضاوت این مسابقه را بر عهده داشت. حسین پاشایی از راه آهن در دقیقه 85 با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد.

صبا و ذوب‌آهن امتیازات را تقسیم کردند/ پنالتی که از دست رفت

دیدار تیم‌های صبای قم و ذوب‌آهن اصفهان از هفته نوزدهم لیگ برتر با نتیجه تساوی به پایان رسید.

تیم‌های صبای قم و ذوب‌آهن از ساعت 14 در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

با این نتیجه صبا 25 و ذوب‌آهن 16 امتیازی شد./فارس