اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروش موتورسیكلت های رها شده در پاركینگ ها



 

 

فروش موتورسیكلت های رها شده در پاركینگ ها

 

 

اعضای یك باند كه با انتقال موتورسیكلت های رها شده در پاركینگ های تهران مبادرت به بازسازی و فروش وسایل نقلیه مردم درخارج از كشور می كردند، دستگیر شدند.

 

خرداد ماه سال جاری ماموران اداره ۷ پلیس آگاهی با گزارش های مردمی اطلاع پیدا كردند، اعضای یك باند در محدوده خیابان ولیعصر تهران، پس از بازسازی موتورسیكلت های توقیفی در پاركینگ ها آنها را به خارج از كشور منتقل می كنند.

با بررسی و تحقیقات مقدماتی، موضوع به سلیمانی فرد دادیار شعبه ششم دادسرای جنایی تهران گزارش و دستور قضایی برای بررسی موضوع و دستگیری اعضای این باند صادر شد.

با شروع مرحله بعدی از تحقیقات ، ماموران محل بازسازی موتورسیكلت ها را شناسایی و پس از ورود به محل ۳ نفر از متهمان به نام های حسین، داریوش و مهرداد را دستگیر و در بازرسی از محل بیش از یكصد تنه و اسكلت موتورسیكلت از نوع هوندا ۱۲۵ و قطعات موتورسیكلت كه در بازسازی از آنها استفاده می شد، همراه ۲۵ دستگاه موتورسیكلت بازسازی شده آماده ارسال به افغانستان كشف و توقیف شد.

● موتورهای رها شده

با انتقال ۳ متهم دستگیر شده به اداره هفتم پلیس آگاهی آنها اعتراف كردند كه موتورسیكلت ها از سوی فردی به نام حسن در اختیار ما قرار می گرفت.

در پی این اعترافات و تحقیق درخصوص شناسایی مالكان اصلی موتورسیكلت ها مشخص شد كه صاحبان این موتورسیكلت ها افرادی هستند كه به علت تخلف وسیله نقلیه آنها متوقف و به پاركینگ منتقل شده است، اما پس از گذشت چند ماه برای ترخیص موتور خود اقدام نكرده اند و اعضای این باند نیز با انتقال موتور به محل بازسازی، پس از تغییر اصالت، موتورسیكلت ها را از طریق رابطان خود به مرز شرقی منتقل و از كشور خارج می كرده اند.

سرهنگ بهروز رهبریان معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران در این باره به جام جم گفت: پس از جمع بندی اطلاعات، دستگیری حسن (دیگر عضو باند) به صورت ویژه در دستور كار ماموران قرار گرفت و مشخص شد این فرد یك كلاهبردار حرفه ای و سابقه دار است كه با مدارك جعلی پس از افتتاح حساب و ارائه چك های بلامحل از مردم و حتی از صاحبخانه خود در شمال تهران كلاهبرداری كرده است.

سرهنگ رهبریان اضافه كرد: با جمع آوری این اطلاعات سرانجام متهم در حوالی سه راه آذری شناسایی و دستگیر شد.

با انتقال متهم به پلیس آگاهی وی به جرم خود اعتراف كرد و گفت: تاكنون با استفاده از اسناد و مدارك جعلی در ۷ شعبه بانك حساب افتتاح كرده و با استفاده از چك های ارائه شده از سوی شعبه های بانك ۳۰۰ میلیون تومان كلاهبرداری كرده است.

معاون مبارزه سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تصریح كرد: در پی اعترافات متهم ۱۷ نفر از مالباختگان شناسایی و با حضور در پلیس آگاهی از متهم شكایت كردند.

رهبریان افزود: متهمان این پرونده با نصب دوربین های مداربسته در محل فعالیت خود رفت و آمدها را تحت كنترل خود قرار داده بودند تا در صورت حضور پلیس از محل متواری شوند.

وی عنوان كرد: با صدور دستور قضایی از سوی دادیار سلیمانی فرد مبنی بر بازداشت متهمان تحقیق درخصوص میزان موتورسیكلت های فروخته شده در خارج از كشور و شناسایی مالكان موتورها ادامه دارد.../جام جم آنلاین



ویدیو مرتبط :
موتورسیكلت غول پیكر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امکان فروش آپارتمان‌های وام‌دار فراهم شد/ تشریح مزایای طرح «رها»



اخبار,اخباراقتصادی,معاملات مسکن

با اجرای طرح «رها» در بانک مسکن، امکان فروش آپارتمان‌های وام دار در سال‌های پایانی دوره بازپرداخت، فراهم شد.

به گزارش خبرآنلاین؛طرح «رها»، عنوان یک خدمت جدید در بانک مسکن است که در قالب آن، مالکان آپارتمان‌های مسکونی در رهن بانک، بعد از طی زمان معین از پروسه بازپرداخت وام مربوطه، می‌توانند در ازای سپرده‌گذاری معادل ١١٠ درصد مبلغ اقساط باقی مانده، واحد مسکونی خود را از رهن بانک مسکن خارج کنند.

جزئیات این طرح حاکی است: مالکان آپارتمان‌های وام‌دار (واحدهایی که به واسطه دریافت وام خرید یا وام جعاله، در رهن بانک مسکن هستند) به کمک این خدمت جدید، قادر می‌شوند طی پنج سال آخر دوره بازپرداخت تسهیلات، بدون آنکه وام خود را تسویه کنند، واحد را فک رهن کرده و از مزایای این آزادسازی استفاده کنند.

مسعود ایزدی مدیر روابط عمومی بانک مسکن در این باره اعلام کرد: «رها» دارای این مزیت برای وام گیرنده‌ها است که مالکان آپارتمان‌های رهنی قادر می‌شوند آپارتمان خود را در عین باقی ماندن بخشی از اقساط وام آن، فک رهن کرده و آن را بفروشند

ایزدی تاکید کرد: در این طرح افرادی که معادل ١١٠ درصد اقساط باقی مانده وام خود ، حساب در بانک مسکن افتتاح می‌کنند، از سود ٢٠ درصدی سالانه بهره مند می‌شوند بنابراین با سود دریافتی، می‌توانند بخشی از اقساط باقی مانده وام خود را پرداخت کنند.

مدیر روابط عمومی بانک مسکن افزود: در حالت طبیعی و بدون استفاده از طرح «رها»، یک مالک آپارتمان وام‌دار، چنانچه بخواهد به هر دلیل ملک خود را فک رهن کند، باید کل اقساط باقی مانده را یکجا تسویه کند که این کار از توان اکثر وام گیرنده‌ها خارج است اما با «رها»، افراد می‌توانند در عین آزادسازی ملک خود از رهن بانک مسکن، کماکان اقساط باقی مانده وام را به صورت تدریجی و ماهانه پرداخت کنند.

برای این منظور، سپرده ١١٠ درصدی، صرفا نقش ضمانت بازپرداخت باقی مانده تسهیلات را دارد که جانشین رهن ملک می‌شود.

برای استفاده از طرح «رها» باید حداکثر ٦٠ قسط ماهانه باقی مانده باشد ولیکن در حال حاضر بانک مسکن به منظور رضایت مشتریان و خدمات رسانی مطلوب به آنها، این خدمت را بدون محدودیت به مشتریان خود ارایه می‌کند.

  اخبار اقتصادی  -  خبر  انلاین