اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروش دوباره خودرو خارجی با وجود تعهدات قبلی



اخبار,اخبار اقتصادی,خودرو

برخی شرکت‌های خودروساز این روزها در حالی به واردکننده خودرو تبدیل شده‌اند که در کنار تعهدات قبلی خود، برنامه‌ای برای داخلی سازی این خودروها نیز ندارند.

شرکت‌های خودروساز که این روزها به دلایل مختلف از جمله بالا بودن قیمت خودرو، پایین بودن کیفیت و عدم به روز رسانی خودروهای خود با مشکل فروش روبه‌رو هستند، به جای ارائه خودروهای جدید بیشتر به واردات خودرو تمایل پیدا کرده‌اند.

رنو کپچر از جمله محصولات لوکس با قیمت بالای 100 میلیون تومان است که شرکت ایران خودرو با وجود تعهدات قبلی خود، بار دیگر برای واردات و فروش آن اقدام کرده است.

فروش نقدی این خودرو با قیمت 105 میلیون تومان و تحویل 30 روزه در حالی از امروز برای دومین بار توسط ایران‌ خودرو آغاز شده است که هنوز بخشی از تعهدات قبلی این شرکت به خریداران این محصول، عملی نشده است.

چند ماه قبل که ایران‌ خودرو برای فروش کپچر اقدام کرد حدود 2 هزار نفر ثبت‌نام کردند، اما تاکنون فقط حدود 400 تا 500 دستگاه از این خودرو به خریداران تحویل داده شده است.

 

این در حالی است که تا به حال برای واردات حدود 650 دستگاه کپچر اقدام شده و قرار است 3 محموله 750 دستگاهی دیگر از این خودرو نیز به کشور وارد شود.

ظاهراً بخشی از خودروهای کپچر خریداری شده در مرحله اول حدود یک ماه است که در بندر جبل‌علی باقی مانده و پولی برای واردات و ترخیص آنها پرداخت نشده است.

در چنین شرایطی ایران‌ خودرو دوباره نسبت به ثبت‌نام برای فروش کپچر اقدام کرده و به این ترتیب پیش از پاسخگویی به تعهدات قبلی خود، باز هم قصد واردات و فروش این خودرو را دارد.

بزرگترین خودروساز کشور در حالی به واردکننده کپچر تبدیل شده که هیچ برنامه‌ای برای تولید داخلی این خودرو پیش‌بینی نشده و در قراردادی که با شرکت رنو منعقد شده، عرضه این خودرو توسط ایران‌ خودرو به صورت واردات CBU (خودرو ساخته شده) پیش‌بینی شده است.

این در حالی است که خودروسازان باید برای واردات خودرویی اقدام کنند که قصد داخلی‌سازی آن را داشته باشند نه اینکه به واردکننده آن محصول تبدیل شوند.

در کنار این خودرو، بحث تولید کلیو 4 از محصولات رنو نیز توسط ایران‌ خودرو مطرح است که تاکنون عملی نشده است.

کپچر توسط شرکت ایساکو کیش، زیرمجموعه ایران خودرو به کشور وارد می‌شود و با توجه به اینکه خودرویی با قیمتی بالا و لوکس برای بازار خودرو ایران محسوب می‌شود، نمی‌تواند نقش مهمی در تأمین نیاز مردم در بازار خودرو داشته باشد.

اخبار اقتصادی - فارس


ویدیو مرتبط :
تمام تعهدات ایران خودرو تا پایان تیرماه به صفر می رسد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش ‌فروش پارس تندر با وجود تعهدات معوق



 اخباراقتصادی - پیش ‌فروش پارس تندر با وجود تعهدات معوق

   در حالیکه برخی خریداران خودروی پارس تندر سایپا بیش از دو ماه است که موفق به دریافت خودروی ثبت‌نامی خود نشده‌اند این شرکت دور جدید پیش‌ فروش پارس تندر را آغاز کرده است.

در این شرایط و در حالیکه میزان تعهدات عقب افتاده در تحویل خودروی پارس تندر افزایش یافته، سایپا دور جدید پیش فروش این خودرو را با موعد تحویل اردیبهشت ماه سال آینده آغاز کرده است. همزمان با این رویداد یکی از خریداران خودروی پارس تندر که خودروی وی مشمول تاخیر در تحویل شده است، در تماس با ایسنا می‌گوید: اقدام سایپا در پیش فروش جدید خودروی تندر 90 در حالیکه خریداران پس از چند ماه معطلی هنوز موفق به دریافت خودروی خود نشده‌اند، نادرست است.
 

اخبار,اخباراقتصادی,سایپا خودرو

 

وی اظهار می‌کند: اگر سایپا توان تولید خودروی پارس تندر در حدی که این خودرو را پیش فروش کرده است دارد پس چرا پس از گذشت بیش از دو ماه خودروی ما را تحویل نمی‌دهد و اگر نیز این توان را ندارد چرا دور جدید پیش فروش این خودرو را آغاز کرده است!؟در این زمینه معاون فروش و بازاریابی سایپا می‌گوید: اگر فروش جدید پارس تندر به صورت فروش فوری صورت می‌گرفت این حرف درست بود که چرا وقتی تعهدات عقب افتاده وجود دارد مجددا این خودرو را عرضه می‌کنید، اما فروش جدید پارس تندر به صورت پیش فروش و برای تحویل اردیبهشت ماه سال آینده است. بنابراین پیش فروش پارس تندر با تحویل سال آینده ربطی به تعهدات عقب افتاده ندارد.

محمدعلی قادری در پاسخ به اینکه اما وجود تعهدات معوق خریداران را ناراضی کرده است، می‌گوید: تولید پارس تندر به دلیل برخی شرایط خارجی کاهش یافته و به همین دلیل با تعهدات عقب افتاده در خصوص این خودرو مواجه هستیم. با این حال به مرور خودروهایی که موعد تحویل آنها گذشته در حال تحویل هستند.معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به اینکه با توجه به تعهدات معوق آیا در سال آینده می‌توانید پارس تندرهای پیش فروش شده را به موقع تحویل دهید؟ اظهار می‌کند: امیدواریم در ماه‌های آینده میزان تولید این خودرو افزایش یابد. با این حال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مشکلی برای تحویل به موقع پارس تندر در سال آینده نخواهیم داشت.

این وضعیت در حالی است که براساس بررسی‌های صورت گرفته 35 درصد نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از شرکت‌های خودروساز داخلی مربوط به تاخیر در تحویل خودروهای فروخته شده است.
 
 اخبار اقتصادی - ایسنا