اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروش اموال سرقتی در سایت دیوار



متهم سابقه داری که با سرقت ادوات موسیقی از یک آموزشگاه اقدام به فروش اموال سرقتی در سایت دیوار کرده بود در زندان رجایی شهر شناسایی شد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ۳۰شهریور ماه سال گذشته بود که مرد نوازنده ای با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از دزدیده شدن سازهای موجود در آموزشگاهش خبر داد.

پس از اعلام این گزارش ماموران با حضور در محل متوجه شدند تعداد ۱۵ ساز گوناگون با قیمت های بالا به سرقت رفته اند و سارق نیز به راحتی با باز کردن در بوسیله کلید وارد دفتر شده بود. نوع سرقت از آموزشگاه نشان می داد پای یک آشنا در میان است.

مرد نوازنده در اظهاراتش اینگونه بیان کرد که حدود چند روزی بود که از خارج برایم سازهای گران قیمت مانند گیتار و ویلون فرستاده بودند. یکی از آشنایانمان در کانادا مستقر است و این سازها را از همانجا ارسال کرده بود. امروز صبح وقتی به آموزشگاه آمدم متوجه شدم یک نفر سارق بدون اینکه با چیزی دیگر کار داشته باشد وارد آموزشگاه شده و تمام دستگاه هارا به سرقت برده است .

پس از اینکه خود مرد نوازنده نیز پی برد این سرقت کار یکی از آشنایان است اظهار کرد که در مورد این سازها تنها با همسایه هایم صحبت کرده بودم. آن شخص مردی بود که قرار شده بود فرزندش را برای ثبت نام به آموزشگاه بیاورد. پس از این به دستور بازپرس علی وسیله ایردموسی جست و جوها برای پیدا کردن سازهای سرقتی مرد نوازنده شروع شد تا جایی که تمام افراد مظنون به دادسرا احضار شدند اما همگی اظهار بی اطلاعی می کردند تا اینکه مرد نوازنده در اواخر سال گذشته به دادسرا مراجعه کرد و به قاضی پرونده اعلام کرد که یک ساز فروشی در سایت دیوار دیده است و تمام مشخصات این ساز با یکی از سازهای فوق العاده من که قیمتی در حدود ۱۰ میلیون تومان داشت می خواند.

پس از مشخص شدن این موضوع رسیدگی به این موضوع در دستور کار اداره آگاهی قرار گرفت و دوباره پرونده به جریان افتاد. اینگونه مشخص می شود آگهی کننده ساز در سایت دیوار یکی از صاحب مغازه هایی است که در تهرانپارس مغازه ساز فروشی دارد. پس از احضار این مرد در دادسرا دستگاه مورد نظر ضبط گردید و مرد صاحب مغازه اعلام کرد که ساز را از یکی از آشنایانش خریده است.

او در ادامه گفت که مراد همان مردی که ساز را از او خریدم چند دستگاه دیگر هم برایم آورده بود اما در بین آن همه من از این ساز خوشم آمد و همین را انتخاب کردم تا اینکه فهمیدم این ساز در این منطقه به فروش نمی رود و آن را به صورت آگهی در سایت دیوار گذاشتم و امروز متوجه شدم که اداره آگاهی این ساز را دزدی اعلام کرده است.

پس از احضار مراد در دادسرای ویژه سرقت مشخص شد تمام سازها از یک فرد خریداری شده بود و مراد همه آنها را فروخته. مراد ادعا کرد هوشنگ فردی است که ساز ها را به من فروخته است. پس از بررسی های بازپرس مشخص شد هوشنگ در زندان رجایی شهر به سر می برد و تمام اموال ضبط شده به صاحب ساز بازگردانده شد. با اینحال به دستور قاضی ایردموسی تحقیقات در زمینه این سرقت ادامه دارد و تا روشن شدن تحقیقات، متهم تحت بازجویی های فنی و تخصصی پلیسی در اختیار اداره آگاهی قرار گرفت.

 


ویدیو مرتبط :
روش جدید و پیچیده فروش خودرو های سرقتی در تهران!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توافق برای پرداخت بدهی سه بانک کشور از فروش اموال مه آفرید



آغاز پرداخت وجوه ال سی ها,پرونده فسادبانکی,حکم دادگاه انقلاب اسلامی دررابطه با فساد بانکی

توافق برای پرداخت بدهی سه بانک کشور از فروش اموال مه آفرید / آغاز پرداخت وجوه ال سی‌ها

وکیل متهم ردیف اول پرونده فساد بزرگ بانکی اعلام کرد: با قطعی شدن حکم دادگاه انقلاب اسلامی، زیر نظر دادستانی تهران روند رد مال در موضوع حکم با دقت و سرعت آغاز شده است و تاکنون از پنج بانک مال باخته با سه بانک به توافق رسیده ایم.

غلامعلی ریاحی در گفتگو با  مهر در مورد موضوع حق الوکاله 10 میلیارد تومانی نخستین وکیل مه آفرید خسروی که در رسانه ها مطرح شده است گفت: این موضوع حق الوکاله چیز جدیدی نیست.

 

باید بگویم که ماجرا از این قرار است که در ابتدای تشکیل پرونده علیه گروه آریا یک قرارداد 10 میلیارد تومانی بین وکیل سابق پرونده برای امور تمامی شرکتهای تابعه گروه آریا منعقد می شود و یک میلیارد تومان برای شروع پرداخت می شود ولی بعدها این وکیل هم از وکالت پرونده استعفا داد و پول را هم به حساب دادسرا واریز کرد.

 

برای همین حق الوکاله 10 میلیارد تومانی هرگز دریافت و پرداخت نشده و این موضوع برای 20 ماه گذشته است و من تعجب می کنم چرا این ماجرا رسانه ای شده است.

 

وی افزود: آن زمان که وکیل قبلی استعفای خود را اعلام کرده بود و وکیل بعدی هم بعد از اولین جلسه دادگاه استعفا داد من وکیل متهم ردیف دوم بودم و چون اتهام نفر دوم با مه آفرید خسروی مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی عنوان شده بود دفاع از هر دو نفر ضرورت پیدا کرد و به دلیل اینکه پرونده دارای حساسیت بالایی بود و مه آفرید هم در بازداشت بود عملا امکان دریافت حق الوکاله ممکن نبود و برای همین به منظور پرهیز از هرگونه حاشیه سازی اعلام کردم که بدون دریافت حق الوکاله دفاع از متهم ردیف اول را بر عهده می گیرم که البته این موضوع موجب تعجب همه شد.

 

حق الوکاله 10 میلیاردی صحت ندارد

وکیل متهم ردیف اول و دوم پرونده فساد بزرگ بانکی با انتقاد از برخی رسانه ها گفت: در زمانی که رئیس جمهور لایحه جامع وکالت را بایگانی کرده و موضوع وکالت بحث روز قضایی شده است این اقدام رسانه ها برای مطرح کردن یک موضوع کهنه و قدیمی صحیح نیست.

 

حتی اگر موکلی بر اساس قرارداد 10 میلیارد تومان به وکیل داده باشد و وکیل مالیات آن را هم پرداخت کرده باشد هیچگونه اشکال قانونی در این قرارداد وجود ندارد و من به عنوان وکیل مه آفرید خسروی رسما و تاکیدا اعلام می کنم که هیچگونه حق الوکاله ای به چنین حجم بالایی پرداخت نشده است و اگر فرد یا رسانه ای ادعایی دارد وکیل را را برای رفع ابهام معرفی کند.

 

وجوه 3 بانک در حال پرداخت است

غلامعلی ریاحی در ادامه این گفتگو اظهار داشت: با قطعی شدن حکم دادگاه انقلاب اسلامی، زیر نظر دادستانی تهران روند رد مال در موضوع حکم با دقت و سرعت آغاز شده است و تاکنون از پنج بانک مال باخته با سه بانک به توافق رسیده ایم.

 

همچنین به ترتیب پرداخت وجوه ال سی ها آغاز شده است. در مورد دو بانک دیگر به توجه به حجم مطالبات آنها واگذاری یا فروش گروه ملی فولاد زیر نظارت اجرای احکام دادستانی تهران در دست اقدام است.

وی از رسانه ها خواست از هرگونه حاشیه سازی خودداری کرده تا روند اجرای حکم بدون انحراف انجام شود و وجوه بیت المال که هدف اصلی قوه قضائیه است به بیت المال بازگردد.

مهر