اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فروزان‌مهر:اعزام ۲۸۰۰ نیروی ایرانی به خارج از كشور در سال ۹۰



 

فروزان‌مهر:اعزام ۲۸۰۰ نیروی ایرانی به خارج از كشور در سال ۹۰

 

تا كنون ۲۸۰۰ نفر نیروی ایرانی به خارج از كشور اعزم شده اند ولی از آنجایی كه هدف گذاری ما اعزام پنج هزار نیرو تا پایان سال جاری بوده است این رقم بسیار پایین است.

به گزارش خبرنگار كار و اشتغال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد حسین فروزان مهر ـ معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی ـ با بیان این كه انعقاد این تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان فنی و حرفه ای، انجمن صنفی كارفرمایی دفاتر مشاوره شغلی و كاریابی های بین الملل و معاونت سرمایه انسانی و توسعه استغال است، گفت: برنامه های اشتغالزایی در حوزه بین المللی و همچنین اقداماتی كه وزارت كار و رفاه تاكنون در راستای اعزام نیرو انجام داده است با همكاری سایر دستگاه های ذی ربط و بخش خصوصی همراه بوده است.

وی ادامه داد: هدفی كه تاكنون پیش بینی شده برای اشتغال در كشور این است كه بر حسب برنامه پنجم توسعه سالانه یك میلیون و صد هزار فرصت شغلی در كشور با هدف كاهش نرخ بیكاری تا میزان هفت درصد دست یابیم.

فروزان مهر افزود: امسال هدف ایجاد ۲.۵ میلیون فرصت شغلی را داریم از این رو امیدواریم با تعامل و اهتمام در بدنه دولت و همچنین همكاری سایر قوای موثر مواجه شویم.

معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی با بیان این كه توجه به بازار كار بین المللی نكته ای است كه در سیاست های كلان اشتغال به سران سه قوه تاكید شده است، بیان كرد: در ماده ۱۰۱ برنامه چهارم توسعه نیز تبادل نیرو كار وجود داشته است تا بتوانیم صد هزار نیروی كار ایرانی را به خارج از كشور اعزام كنیم. در برنامه پنجم توسعه هم با هدف اعزام حداقل صد هزار نفر به كشورهای هدف می خواهیم زمینه اشتغالزایی را در كشور فراهم كنیم.

وی گفت: براساس برنامه های فوق اعزام پنج هزار نیرو تا پایان سال جاری را در اهداف خود قرار داده ایم كه براساس آمار دریافتی كه تاكنون هزار و ۷۷۰ نفر معادل ۴۰ درصد از برنامه را فراهم كردیم.

فروزان مهر با تاكید براین كه امیدواریم تا یك ماه دیگر این رقم تا میزان ۶۰ درصد افزایش یابد، تصریح كرد: در گذشته تمركز زیاد به بازار داخلی باعث شده است برخی از بازارهای هدف را ازدست دهیم از این رو در شورای عالی اشتغال با همكاری دستگاه های ذیربط تصمیم به فراهم كردن زمینه اعزام متقاضیان را گرفتیم.

معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی با بیان این كه متاسفانه همجواری با كشورهایی كه نیروی كار ارزان دارند از جمله مشكلات عمده در زمینه اعزام است، خاطرنشان كرد: علاوه بر این تحریم هایی كه علیه ایران صورت گرفته است و همچنین بحران های اقتصادی اروپا زمینه اعزام نیروی ایرانی به خارج از كشور دچار مشكلاتی كرده است.

وی ادامه داد: با توجه به همه این مشكلات در تلاش هستیم تا زمینه ها و اقدامات شایسته ای را در این راستا به عمل آوریم.

فروزان مهر با بیان این كه نگاه ما به اعزام نیروی كار به خارج از كشور نگاه صرفا مهاجرتی نیست و اهداف بلند مدتی را دنبال می كنیم، اظهار كرد: ارزآوری، پاسخگویی به بخشی از نیازهای متقاضیان كار در ایران و انتقال و جذب بازار فنی به داخل كشور از جمله اهدافی است كه ما در زمینه اعزام دنبال می كنیم.

معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اعلام این كه یكی از وزارتخانه ها تاكنون ۴۰۰ پروژه صنعتی در ۳۲ كشور جهان را دارد، بیان كرد: در حال حاضر پذیرش نیروی كار در اقصی نقاط دنیا باید متناسب با استنانداردهای آموزشی این كشورها باشد كه براساس این تفاهم نامه آموزش هایی را متناسب با استانداردهای بین المللی به متقاضیان اعزام داده می شود.

وی با تاكید براین كه آخرین آمار اعزام به خارج از كشور دو هزار و ۸۰۰ نفر بوده است، تصریح كرد: این رقم نسبت به برنامه ریزی ها بسیار پایین بوده است و با توجه به هدف گذاری ها امسال ما سرگرم هماهنگی و تعامل با دستگاه های اجرایی ذی ربط هستیم.

فروزان مهر در پایان گفت: امیدواریم همكاری های جدی تری در این زمینه ایجاد شده و رایزن های ایرانی در سراسر دنیا با ما در این زمینه همكاری و شرایط لازم را فراهم كنند..... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
معرفی شخصیت ها و نوابغ ایرانی خارج از كشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آزمون اعزام به خارج فرهنگیان فردا برگزار می‌شود/اعزام پذیرفته‌شدگان به خارج از سال 92



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آزمون اعزام به خارج فرهنگیان فردا برگزار می‌شود/اعزام پذیرفته‌شدگان به خارج از سال 92

رییس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون اعزام به خارج فرهنگیان با حضور 9 هزار و 480 فرهنگی روز جمعه (سوم شهریور ماه) برگزار و نتایج آزمون نیز دو هفته دیگر اعلام می‌شود.

عبدالامیر عرفی در گفت‌وگو باایسنا، افزود: آزمون اعزام به خارج فرهنگیان ساعت 9 صبح در مراكز استان‌ها و با حضور 9 هزار و 480 فرهنگی برگزار می‌شود كه در این آزمون داوطلبان به سوالات عمومی مشترك بین همه رشته‌ها و سوالات تخصصی پاسخ خواهند داد.

وی افزود: زبان خارجی برای همه رشته‌ها در آزمون، انگلیسی است و نتایج آزمون نیز با معرفی دو برابر ظرفیت پذیرفته شدگان، دو هفته بعد اعلام خواهد شد.

عرفی ادامه داد: بیشترین شركت‌كنندگان در آزمون مربوط به رشته‌های دبیری و كمترین شركت‌كنندگان نیز مربوط به شركت‌كنندگان مدیریت مجتمع‌های آموزشی و پرورشی است.

رییس مركز سنجش آموزش و پرورش تصریح كرد: پس از اعلام نتایج داوطلبان برای مصاحبه و گزینش به مركز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش معرفی خواهند شد و پذیرفته‌شدگان نهایی بر اساس نیاز از سال 92 به كشورهای خارجی اعزام خواهند شد./ایسنا