اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرانسه هم عقب‌نشینی کرد



دفتر ریاست جمهوری فرانسه ,حمله به سوریه

فرانسه هم عقب‌نشینی کرد

دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد، این کشور نیز با تبعیت از سیاست آمریکا برای حمله به سوریه منتظر تایید پارلمان می ماند این در حالی است که فرانسوآ اولاند برای اعلام جنگ نیازی به تایید پارلمان ندارد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از آنکه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که در واکنش به حملات شیمیایی در سوریه باید دست به اقدامات نظامی زد، پاریس در عین حفظ استقلال خود از واشنگتن تبعیت کرد.

فرانسه تنها کشوری است که بیش‌ترین تمایل را برای پیوستن به آمریکا در حمله نظامی علیه دولت بشار اسد نشان می‌دهد. آمریکا مدعی است که در پی حملات شیمیایی 21 اوت حکومت سوریه به غیرنظامیان حومه دمشق 1429 تن از جمله 400 کودک کشته شده‌اند.

یکی از مقامات دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد، اوباما پیش از سخنرانی درباره سوریه در خارج از کاخ سفید ابتدا تصمیم‌اش را به صورت تلفنی برای فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه توضیح داد. فرانسه اشاره کرد که در حال حاضر تصمیم گرفته تا پارلمان فرانسه را روز چهارشنبه فراخواند تا درباره حمله به سوریه مذاکره کنند.

این مقام که خواست نامی از وی برده نشود، گفت: این دو رئیس‌جمهور بر تمایل مشترک خود برای حمله به سوریه بار دیگر تاکید کردند و تایید کردند که حکومت اسد مسئول این حملات شیمیایی است.

فرانسوا اولاند بر خلاف انگلیس نیازی به اجازه پارلمان کشورش برای دستور حمله به سوریه ندارد. مقامات فرانسه اعلام کرده‌اند که نیروهای مسلح این کشور آماده دستور حمله اولاند هستند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
سخنرانی رحیم پور ازغدی/نقدی بر مدیران و حکام/کوخ نشینی اکثریتی و کاخ نشینی اقلیتی/

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرانسه بر ضد مرورگر اینترنت اکسپلورر



 

فرانسه بر ضد مرورگر اینترنت اکسپلورر

 

 

دولت فرانسه پس از گزارش سازمان فدرال امنیت فناوری اطلاعات آلمان مبنی بر ایمن نبودن اینترنت اکسپلورر قصد دارد تدابیری را بر ضد این مرورگر مایکروسافت بیندیشد.

 


مرکز کارشناسان پاسخ و حل حملات انفورماتیکی دولت فرانسه به شهروندان این کشور توصیه کرد که تا روشن نشدن وضیعت حفره جدید در سیستم امنیتی مرورگر اینترنت اکسپلورر از مرورگرهای دیگر استفاده کنند.

 


در روزهای اخیر اظهاراتی از سوی نهادهای امنیتی کشورها بر ضد مرورگر مایکروسافت ارائه می شود به طوری که روز دوشنبه سازمان فدرال امنیت فناوری اطلاعات در گزارشی نشان داد که یک حفره در سیستم امنیتی اینترنت اکسپلورر به وجود آمده است که حملات و نصب برنامه های مخرب را در رایانه هایی که با سیستم عامل ویندوز عمل می کنند از طریق یک کد دستکاری شده در یک سایت ویژه امکانپذیر می کند.

 


همچنین شرکت امنیت انفورماتیکی مک آفی نیز اعلام کرد که حملات سایبری که هفته گذشته بر روی سایت گوگل چین انجام شد از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت اتفاق افتاده است.

 


اکنون نوبت به این سازمان فرانسوی است که خبر از خطرناک بودن نسخه های ۶، ۷ و ۸ این مرورگر می دهد.

 


معرفی این حفره به عنوان یک مشکل امنیتی خطرناک از سوی این سازمانها در شرایطی انجام می شود که مایکروسافت تنها تائید کرد که یک حفره ضعیف در این مرورگر ایجاد شده که حملات اخیر به گوگل را برانگیخته است.

 


غول نرم افزاری دنیا اظهار داشت که برای جلوگیری از فعال شدن این حفره ها کاربران به راحتی می توانند در زمان جستجوی آنلاین گزینه های محافظت از مرورگر را در درجه "بالا" قرار دهند.

 


این درحالی است که هم مقامات آلمانی و هم فرانسوی به شدت در مقابل مایکروسافت قرار گرفته اند و از شهروندان خود می خواهند که از مرورگرهای دیگر استفاده کنند.