اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرار قاتل با وقوع زلزله/قاتل پای چوبه دار بخشیده شد



فرار قاتل با وقوع زلزله/قاتل پای چوبه دار بخشیده شد

قاتل زندانی که پس از وقوع زلزله بم از زندان گریخته بود، امروز صبح در پای چوبه دار بخشیده شد.

 دادستان عمومی و انقلاب بم در این باره اظهار داشت: "محمد – ر" در سال 81 در یک نزاع با کمک "مهدی – پ"، مرحوم علی حسین‌زاده را با ضربات چاقو به قتل رسانده و متواری می‌شود.
 
محمدرضا سنجری زمان دستگیری متهمان را پس از تحقیقات مقدماتی در مراجع انتظامی و قضائی ذکر کرد و بیان داشت: پس از رسیدگی به پرونده قتل مذکور متهم ردیف اول "محمد – ر" به اتهام قتل عمد به قصاص نفس و "مهدی – پ" به 15 سال حبس به جرم معاونت در قتل محکوم شدند.
 
وی ابراز داشت: در جریان رسیدگی به اعتراض محکومان، پرونده در سال 82 به دیوان عالی کشور ارسال و حکم صادره تایید، اما محکومان در حادثه زلزله دی ماه سال 82 از زندان متواری و "مهدی – پ" در سال 88 و "محمد – ر" در سال 89 دستگیر و روانه زندان شدند.
 
دادستان بم با اشاره به تقاضای اولیای دم مبنی بر اجرای حکم قصاص بیان داشت: پرونده به منظور استیذان قصاص نفس به قوه قضائیه ارسال و پس از موافقت ریاست قوه با اجرای آن به استان کرمان عودت شد.
 
سنجری گفت: اولیا دم در روز مقرر حاضر و پس از انجام تشریفات قانونی، زمانی که پدر مقتول طناب دار را بر گردن قاتل انداخت از اجرای حکم منصرف و اعلام گذشت کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: مراتب این گذشت و عفو قاتل در آخرین لحظه سریعاً صورتجلسه و به امضا حاضران رسید و پرونده نیز در اجرای ماده 612 قانون مجازات اسلامی برای تعیین مجازات در مورد جنبه عمومی جرم به یکی از شعبه‌های جزائی بم ارسال شد./باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
بخشش قاتل پای چوبه دار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قاتل جوان پای چوبه دار با تعهدپرداخت دیه300میلیونی بخشیده شد



28 آبان ماه سال 86 مرد 32 ساله‌ای به نام علیرضا با ضربات چاقو مدیرعامل یک شرکت خصوصی را در خیابان توانیر به قتل رساند.

  عامل جنایت که در صحنه قتل حضور داشت خیلی زود قتل «محمود» را به گردن گرفت، این در حالی بود که تیم جنایی پی برد عامل جنایت مهندس مکانیک و پیمانکار شرکت خصوصی است و به خاطر اختلافات مالی مدیرعامل شرکت را در برابر دیدگان کارگران شرکت با ضربات چاقو کشته است.


این مهندس وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، گفت: به‌عنوان پیمانکار در شرکت محمود مشغول به کار شدم و حقوق کارگران را خودم پرداخت می‌کردم. 100 میلیون تومان از محمود طلب داشتم. از او خواستم پولم را بدهد اما وی هربار طفره می‌رفت. کار به جایی کشید که زندگی‌ام در آستانه فروپاشی قرار گرفت و در شرایط مالی خیلی بدی قرار گرفتم.


وی افزود با التماس از محمود خواستم که شرکت را بفروشد و پولم را پرداخت کند. او توجهی نکرد روز حادثه به شرکت رفتم و در مسیر چاقویی خریدم. وقتی وارد شرکت شدم محمود با ناسزاگویی عصبانی‌ام کرد و با چاقویی که همراه داشتم چند ضربه به او زدم. وقتی روی زمین افتاد شوکه شدم و روی زمین نشستم. همزمان کارگران شرکت، پلیس را باخبر کردند.


قاتل تحصیلکرده در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه نشست و به قصاص نفس محکوم شد. حکم قصاص این مهندس از سوی شعبه 27 دیوان عالی کشور تأیید شد و پرونده برای اجرا به دادسرا رفت.


 سحرگاه هشتم آبان ماه سال 92 این مرد تحصیلکرده پای چوبه دار رفت و در آنجا همسر و دو دخترش توانستند با التماس و پرداخت دیه 380 میلیون تومانی، رضایت اولیای دم را بگیرند. این مهندس که در مدت 8 سال زندان توانسته بود فوق دیپلم کامپیوتر، علوم قرآنی و الهیات را نیز بگیرد از قصاص رهایی یافت و در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی عزیزمحمدی و دو قاضی مستشار تنها از لحاظ جنبه عمومی جرم تحت محاکمه قرار گرفت. در پایان هیأت قضایی وارد شور شدند و طبق ماده 612 قانون مجازات اسلامی حکم آزادی علیرضا را صادر کردند.

 

 اخبار حوادث  -  ایران