اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فرار دو متهم به قتل از زندان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

فرار دو متهم به قتل از زندان

دو زندانی متهم به قتل با شكستن میله‌های زندان از زندانی در ایالت «آركانزاس» آمریكا گریختند.

ایسنا: به گفته مقامات زندان، این دو متهم روز گذشته با استفاده از اره آهن‌بر توانسته‌اند راه فراری برای بیرون پیدا كنند و فراری شوند.

این دو زندانی 23 و 36 ساله بین ساعت 3 و 4 بامداد روز گذشته به وقت محلی برای آخرین بار در سلول‌هایشان دیده شده‌اند، اما پس از آن نقشه فرارشان را عملی كردند.

بنابر اعلام مسئولان زندان، دو متهم با استفاده از اره آهن‌بر میله‌های فلزی پنجره‌ كوچكی كه در بالای سلولشان وجود داشت را بریده و فرار كردند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبكه خبری فاكس‌نیوز، پلیس با اعلام اینكه مشخص نیست اره آهن‌بر چگونه به سلول آنان راه پیدا كرده است، اعلام كرد: تیمی برای دستگیری این دو فراری تشكیل شده است./ایسنا


ویدیو مرتبط :
نقشه زندان روی بدن مایکل(فرار از زندان)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

متهم به قتل رضا براتی از زندان فرار كرد



 یكی از دو مرد متهم به قتل رضا براتی، مهاجر ایرانی كه در جزیره مانوس، در پاپوآ گینه‌نو به قتل رسید، از زندان فرار كرد. این دو متهم به قتل جوان ٢٣ ساله ایرانی كه بهمن ماه سال ١٣٩٢ در مانوس به قتل رسید پیش از این در دادگاهی در پاپوآ گینه نو ظاهر شده بودند، اما شبكه «ای‌‌بی‌سی» استرالیا روز دوشنبه از فرار یكی از این دو متهم خبر داد.

جاشوا كالوویا، كارمند سابق بنیاد بریتانیایی سپاه رستگاری، متهم به قتل عمد رضا براتی در بازداشتگاه جزیره مانوس شده بود.


براتی ٢٩ بهمن ماه سال ١٣٩٢ پس از برخی تنش‌ها در بازداشتگاه جزیره مانوس موردضرب و شتم شدید قرار گرفت و جان خود را از دست داد. ادامه جلسه دادگاه متهم به قتل، قرار بود هفته جاری برگزار شود، اما دادگاه اعلام كرد كه او از بازداشت در زندان لورنگائو فرار كرده است. سخنگوی خدمات تادیبی پاپوآ گینه نو نیز گم شدن این كارمند بنیاد بریتانیایی سپاه رستگاری را كه در بازداشتگاه مانوس فعالیت می‌كرد، تایید كرده است. او گفت كه متهم بین ساعت ١١ تا ١٢ روز ٢٨ مارس (نهم فروردین) از زندان فرار كرده است. این در حالی است كه قاضی دادگاه حكم بازداشت او را صادر كرده بود.


متهمان به قتل براتی ادعا كرده بودند این قتل از روی عمد انجام نشده است. پلیس پس از بررسی‌ها تشخیص داد لویی افی، نیروی امنیتی بازداشتگاه و جاشوا كالوویرا، كارمند بنیاد بریتانیایی سپاه رستگاری در قتل این ایرانی دست داشتند و آنها را بازداشت كرد. متهم فراری مدعی شده بود براتی براثر ضربه چوب به سرش كشته شد

 

. نیروی امنیتی بازداشتگاه نیز ادعا كرد كه به سر براتی سنگ اصابت كرده است. وزارت امور خارجه ایران پس از قتل براتی، سفیر استرالیا در تهران را به دلیل بدرفتاری و خشونت علیه پناهجویان احضار كرده بود. در بازداشتگاه جزیره مانوس در پاپوآ گینه نو، صدها مهاجر غیرقانونی و پناهجو از كشورهای مختلف نگهداری می‌شود. وضعیت این بازداشتگاه كه توسط كانبرا ساخته شده است مورد انتقاد سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر واقع شده است.


 اخبار  حوادث  -  ایرنا