اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فراخوان‌های جدید تویوتا


به‌تازگی شعبه‌ی آمریکای شمالی تویوتا فراخوان‌های جداگانه‌ای را برای 17 هزار خودرو اعلام کرده است.

وب‌سایت پدال: به‌تازگی شعبه‌ی آمریکای شمالی تویوتا فراخوان‌های جداگانه‌ای را برای 17 هزار خودرو اعلام کرده است.

فراخوان‌های جدید تویوتا
2016 Lexus ES 350

اولین فراخوان درمجموع 12400 دستگاه لکسوس ES 350 و 4170 دستگاه تویوتا راو 4 و 90 دستگاه لکسوس RX 350 را شامل می‌شود که همگی مدل سال 2016 هستند. مشکل این خودروها به مونتاژ فعال‌کننده‌ی ترمز برمی‌گردد که باعث اختلال در عملکرد سیستم ترمز و اجزای آن ازجمله ABS، کنترل کشش و کنترل پایداری خودرو می‌شود.

فراخوان‌های جدید تویوتا

با نقص این بخش از سیستم، عملکرد کنترل پایداری با اشکال مواجه می‌شود که این هم به‌نوبه‌ی خود باعث افزایش ریسک تصادف خواهد شد. تویوتا اعلام کرده که در اولین فرصت مشتریان را آگاه خواهد کرد و در هماهنگی با نمایندگی و طی دوره‌ای خاص به حل این مشکل خواهد پرداخت.

فراخوان‌های جدید تویوتا
Lexus RX 350

دومین فراخوان 230 دستگاه تویوتا سی‌یِنا 2016 را دربرمی گیرد. علت فراخوان هم به امکان اشکال در مونتاژ تنظیم‌کننده‌ی ارتفاع کمربند ایمنی مربوط می‌شود که ممکن است در تصادف‌های شدید از ستون جدا گردد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، احتمالاً کمربند ایمنی قادر به حفظ سرنشینان نخواهد بود و ریسک جراحات را افزایش خواهد داد.

فراخوان‌های جدید تویوتا
Toyota Sienna

تمامی تعمیرات و رفع ایرادات به‌صورت رایگان توسط نمایندگی‌های تویوتا انجام خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
فراخوان میلیونها دستگاه تویوتا و نیسان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فراخوان 6 میلیون خودروی تویوتا


شرکت بزرگ خودروسازی تویوتا، شش میلیون و پانصد هزار محصول خود را که احتمالا بالابر شیشه های آنها معیوب است، در سرتاسر جهان فراخوان کرد.

خبرگزاری صدا و سیما: شرکت بزرگ خودروسازی تویوتا، شش میلیون و پانصد هزار محصول خود را که احتمالا بالابر شیشه های آنها معیوب است، در سرتاسر جهان فراخوان کرد.
 
این شرکت ژاپنی اعلام کرد: شش میلیون و نیم خودرو تولیدی خود را در کشورهای مختلف جمع آوری می کند تا از عملکرد مناسب دستگاه بالابر شیشه های آنها اطمینان حاصل کند. مهندسان شرکت تویوتا احتمال می دهند که دستگاه بالابر شیشه برخی از این خودروها داغ شود و دود تولید کند.   
 
در ماههای اخیر شرکت بزرگ تویوتا مجبور شده است نزدیک به ده میلیون محصول خود را به علت نقص احتمالی در کیسه های هوای آنها جمع آوری کند.  
 
فراخوان جدید محصولات تویوتا که احتمالا دستگاه بالابر شیشه های آنها مشکل دارد، شامل مدلهای یاریس، کورولا، کمری یا راو4 می شود که در فاصله سالهای دو هزار و پنج تا دو هزار و ده تولید شده اند.
 
در چارچوب این فراخوان حدود ششصد هزار خودرو در ژاپن، دو میلیون و هفتصد هزار دستگاه در آمریکا، یک میلیون و دویست هزار در اروپا، یکصد هزار در فرانسه و دو میلیون دستگاه در دیگر نقاط جهان جمع آوری می شود.
 
مسئولان تویوتا می گویند تا کنون حتی یک مورد حادثه وخیم نیز در ارتباط با این مشکل محصولات شرکت در هیچ کجای جهان گزارش نشده است.
 
به گفته مقامات شرکت ژاپنی، فقط یک راننده آمریکایی اعلام کرده که دستش سوخته و یازده مورد تلفات مادی نیز گزارش شده است.