اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

فتواهای عجیب داعشی‌‎ها را به جان هم انداخت



اخبار,اخبار بین الملل,مفتیان داعش


 اخبار  بین الملل - فتواهای عجیب داعشی‌‎ها را به جان هم انداخت

شماری از سركرده‌های گروه تروریستی تكفیری داعش به خاطر اختلاف نظر در مورد برخی فتواهای مفتی‌های خود، با هم درگیر شده و در جریان این درگیری‌ها تعدادی از آنان زخمی شده‌اند.

به نوشته جمهوری اسلامی به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز» این درگیری‌ها كه میان سركرده‌های داعش و طرفداران آن‌ها در منطقه الحود و السفینه واقع در 45 كیلومتری جنوب موصل به وقوع پیوست، بسیار شدید بوده و برخی از این سركرده‌ها همراه با طرفداران خود زخمی شده و خودروهای یكدیگر را به آتش كشیدند.

چندی قبل نیز در پی صدور فتواهایی دال بر ممنوعیت استفاده از اینترنت، گیرنده‌های ماهواره‌ای و تلفن‌های هوشمند از سوی مفتی‌های داعش، اختلافاتی بین سركرده‌های این گروهك رخ داده بود.

همچنین فتواهای خارج از موازین مفتیان داعشی كه براساس تمایلات قومی كشورهای مختلف زادگاهشان صادر می‌شود، مشكلات زیادی را برای مردم مناطق تحت سیطره آنها در عراق پدید آورده است.

به گزارش العالم، یك مقام محلی در استان نینوا گفت: داعش لباس افغانی بر مردم موصل تحمیل و تمام لباس‌های دیگر را از فروشگاه‌ها جمع آوری كرده است. نمونه‌ای دیگر از این فتواها اینست كه داعش مالیات‌هایی را بر كالاهای وارده به استان نینوا وضع می‌كند و برخی از اجناس مانند دخانیات و پوشك بچه را از فروشگاه‌ها جمع آوری كرده و آتش می‌زند.

علمای اهل سنت و همچنین الازهر با تاكید بر منحرف بودن گروه تروریستی داعش، انتساب به این گروه را كه ادعای اسلام واقعی را دارد،‌ حرام دانسته و تاكید كرده‌اند این گروه هیچ ربطی به دین اسلام ندارد.


 اخباربین الملل -  جمهوری اسلامی


ویدیو مرتبط :
مرگ دختر دانشجو به خاطر فتواهای عجیب!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه عجیب طالبان وحشت را به جان افغان‌ها انداخت



 اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, طالبان

طالبان افغانستان ادعا کرد: عملیات بهاری خود را از صبح روزسه شنبه در سراسر افغانستان آغاز کرده است.

گروه طالبان با انتشار بیانیه ای اعلام كرد كه عملیات بهاری خود را ازصبح روزسه شنبه در سراسر افغانستان آغاز كرده است. مقام های امنیتی و نظامی افغانستان در این باره واكنش رسمی نشان نداده اند.

به گزارش ایرنا، گروه طالبان شاخه «اختر محمد منصور» روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام كرد كه این عملیات را در احترام به رهبر سابق این گروه ملا «محمد عمر» به نام وی نامگذاری كرده است.


طالبان اعلام كرد كه حملات انتحاری، نفوذی، هدف قراردادن قرارگاه ها، مراكز نظامی و اداری نظامیان داخلی و خارجی، عملیات های تهاجمی مستقیم بر نیروهای امنیتی افغان و سربازان خارجی، حملات هدفمند و چریكی در داخل شهرها از جمله اهداف مهم این عملیات خواهد بود.
این گروه روز گذشته «دوشنبه » در شهرستان سرخرود استان ننگرهار واقع در شرق افغانستان اقدام به عملیات انتحاری در مقابل اتوبوس حامل نظامیان كرد كه دست كم 12تن كشته و38 تن دیگر زخمی شدند و در بین كشته شدگان افراد غیرنظامی مشاهده شدند.


طالبان گفته است كه افرادی كه علیه منافع این گروه تشخیص داده شوند، در این عملیات ها از بین برده می شوند.


گروه طالبان مدعی است كه با انجام این عملیات نیروهای این گروه مناطق بیشتری از افغانستان را تصرف خواهند كرد.


دولت افغانستان در رابطه بااین بیانیه طالبان وعملیات انها واكنش نشان نداده است، اما پیش از این، از آغاز «شفق» در سال 1395 علیه گروه طالبان خبر داده بود.


دولت افغانستان، طالبان را دررویارویی با نیروهای افغان ناتوان دانسته و متهم به بمب گذاری و حملات انتحاری علیه غیر نظامیان كرده است كه بر اثر آن افراد بی گناه كشته و یا زخمی می شوند.


برخی از تحلیل گران افغان می گویند افزایش تحركات طالبان با هدف وادار ساختن دولت افغانستان برای پذیرش پیش شرط های آنان در گفت و گوهای صلح صورت می گیرد.


گروه طالبان برای شركت در گفت وگوهای صلح بر اساس نقشه راه كه چهار كشور پاكستان، چین، آمریكا و افغانستان در اسفند ماه سال گذشته آن را ترسیم كردند، خواستار خروج نیروهای خارجی و خارج شدن نام این گروه از فهرست سیاه سازمان ملل و آزادی زندانیان خود شده است.


دولت افغانستان با رد پیش شرط های طالبان به تازگی اعلام كرده است كه در صورت حضور نیافتن این گروه در گفت و گوهای صلح چهار كشور ترسیم كننده تقشه راه صلح از تمامی امكانات خود برای سركوب این گروه استفاده خواهند كرد.


با این حال شماری از تحلیل گران افغان نسبت به مقابله پاكستان با نیروهای طالبان در صورت خودداری آنان در گفت و گوهای صلح خوش بین نیستند و حالت جنگ و صلح در افغانستان تداوم خواهد یافت.


 اخبار  بین الملل  -  ایرنا