اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

غرویان: تسلیت گویان می خواهند از مردم انتقام بگیرند/ این ها همان هایی هستند که فرق MPT را با NPT نمی دانند



اخبار,حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان

 

اخبار سیاسی - غرویان:
تسلیت گویان می خواهند از مردم انتقام بگیرند/ این کار مقابله با رهبری است/ چرا با ملت می جنگید و خوشی مردم را نمی خواهید/ این ها همان هایی هستند که فرق MPT را با NPT نمی دانند/هر چه ادب روحانی را می بینند بیشتر عصبانی می شوند

خدا رحم کرد که جریان فکری 8 سال گذشته ادامه پیدا نکرد/این ها از ادب و نزاکت بدشان می آید/رهبر معظم انقلاب، اکثریت مجلس و مردم از مذاکرات را تایید کردند و از ان دفاع می کنند، اما چند نماینده می آیند و تسلیت می گویند. در حقیقت،‌ این یعنی مقابله با رهبری ملت و دیگاه های تایید کننده رهبری و جز این معنای دیگری ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفت و گو با «انتخاب»، می گوید: رای ملت و جریان دولت یازدهم یک نعمت غیرمترقبه و امدادی غیبی و البته یک لطف الهی در حق مردم بود. خدا رحم کرد که نوع تفکر و نگاه دولت احمدی نژاد ادامه پیدا نکرد، اگر آن جریان فکری ادامه پیدا می کرد، واقعا فاجعه ای برای ملت رخ می داد.

او ضمن انتقاد شدید از افرادی که به خاطر توافق ژنو، پیام تسلیت می دهند، گفت: این افراد اساساً فهم درک توافق ژنو را ندارند. اینها همان هایی هستند که فرق MPT را با NPT نمی دانند.

اهم اظهاران این استاد برجسته حوزه علمیه قم در مصاحبه با «انتخاب»، در پی می آید:

● {در مورد مسئله انتقاد و تسلیت گویی برخی از نمایندگان مجلس} این مسئله احتیاج به یک نگاه کلان و تحلیل کلان دارد. برخورد این چنینی این نمایندگان با پیروزی و موفقیت های دکتر روحانی به خاطر مسائل جناحی در کشور است.

● هشت سال اخیر دولت احمدی نژاد،‌ قدرت در دست این افراد بود اما ملت این تفکر را کنار زد و آنها را از صحنه سیاسی کشور خارج کرد. در حقیقت اینها می خواهند انتقام خود را از ملت بگیرند، ملتی که در انتخابات خوشحال شد، پیروز شد، امیدوار شد و ارامش پیدا کرد.

● بنده با مردم از نزدیک سر و کار دارم، آن ها می گویند وضع تورم خیلی بهتر شده و قیمت ها نسبتاً ثبات پیدا کرده است. اینها موفقیت های ملت ایران است که در انتخابات ریاست جمهوری تجلی پیدا کرد و از زمان پیروزی، شاهد آثار آن هستند.

● با یکی از اساتید که صحبت می کردم، هر دو به این نتیحه رسیدیم که رای ملت و جریان دولت یازدهم یک نعمت غیرمترقبه و امدادی غیبی و البته یک لطف الهی در حق مردم بود. خدا رحم کرد که نوع تفکر و نگاه دولت احمدی نژاد ادامه پیدا نکرد، اگر آن جریان فکری ادامه پیدا می کرد، واقعا فاجعه ای برای ملت رخ می داد.

● این مسائل واقعیت هایی است که اتفاق افتاده و چون این نمایندگان همراه با آن جریان 8 سال گذشته بودند، این چنین برخورد می کنند.

● در واقع، همه ملت از هزینه هایی که در طول آن سال ها دادند - مانند انزوای ایران و خشونت طلب معرفی کردن کشورمان - ناراحت بودند، اما با لطف و عنایت الهی ملت جریان سیاسی کشور را تغییر داد.

● تسلیت گویندگان می خواهند انتقام خود را از پیروزی ملت بگیرند و هر روز سنگی جلوی راه دولت می اندازند، مانند احضار وزرا کارت زرد و سئوال و تسلیت گفتن.

● به نظر من تسلیت گفتن این افراد مقابله و تقابل با رهبر معظم انقلاب است چراکه رهبری معظم انقلاب، اصل مذاکره و تیم مذاکره کننده و البته دولت را تایید کردند و انها را بچه های انقلابی خود معرفی کردند.

{ انتقاد این جماعت به کدام بخش توافق است؟ چراکه غنی سازی 5 درصد ادامه دارد} مسئله مذاکرات هسته ای مسئله کوچکی نبوده و محدود به یک شهر و روستا نمی شود. بحث هسته ای،‌ مسئله ای ملی است، آن وقت چطور یک مسئله ملی بدون رضایت رهبر معظم انقلاب انجام بشود که این اقایان به اسم دفاع از ولایت و ولایت داری تسلیت می گویند؟

● در واقع رهبر معظم انقلاب، اکثریت مجلس و مردم از مذاکرات را تایید کردند و از ان دفاع می کنند، اما چند نماینده می آیند و تسلیت می گویند. در حقیقت،‌ این یعنی مقابله با رهبری ملت و دیگاه های تایید کننده رهبری و جز این معنای دیگری ندارد.
● از نگاه من،‌ باید به خود این افراد تسلیت بگوییم و اعلام کنیم که چرا با ملت می جنگید و خوشی، امید و راحتی مردم را نمی خواهید؟ باید به تسلیت گویندگان تسلیت بگوییم که چرا چنین تفکری دارید که بر خلاف ملت و مصالح ملت در هرحرکت هستید؟

● این مسائل، جزیی است. این ها کسانی هستند که فرق MPT با NPT را نمی فهمند و در نامه آن را MPT می نویسند و تفاوت را نمی دانند. اینها اصلا چه فهمی از مسائل توافق ژنو و مذاکرات هسته ای دارند؟ این سخنان تنها بهانه است.

● به نظرم، وارد جزئیات نباید شد، برای این افراد، اینکه چه داده ایم و چه گرفته ایم مطرح نیست. این تسلیت گفتن ها و سنگ اندازی ها برای یک تسلی دادن به خودشان و عده ای قلیل طرفداران تندورشان است که در انتخابات شکست خودند و این اصل مسئله است.

در واقع، 5 درصد، 20 دصد و اب سنگین اراک برای این افراد مهم نیست، آینها نمی فهمند چه دارند می گویند؟

● {در مورد برنامه تندروها برای انتخابات مجلس} من یقین دارم و اطلاع دارم که این گروه ها مشغول برنامه ریزی هستند و می خواهند طرفدارن خود را بخصوص در شهرستان ها جمع کرده و روی آن ها سرمایه گذاری کنند.

این افراد می خواهند نیروهایشان را دوباره به یک بهانه ای جمع کنند. همین مذاکرات ژنو و هسته ای بهانه ای برای آنها شده است. این افراد اینقدر دور این مسئله مانور تبلیغاتی می دهند تا عده ای را به سخنان خود دلگرم کنند تا از این طریق بتوانند جمع متشتت پراکنده خود را جمع کنند.

● مطمئنا، این ها هدف حضور در انتخابات را دارند. اما احتمال اینکه بتوانند در قلوب ملت جایی پیدا کنند بسیار ضعیف است و البته مردم هم به این طیف افراطی رای نخواهند داد.

● {در مورد پیام های توهین امیز در فضای مجازی خطاب به تیم مذاکره کننده و سیاست خارجی دولت} خیلی روشن است، ما دیگر به این بداخلاقی،‌توهین، بی ادبی و دروغ ها عادت کرده ایم. مراجع ما بسیار از این فضای بداخلاقی که همگی ثمره های این هشت سال گذشته است گله مندند.

● از ان طرف هرچه ادب، متانت و نزاکت دکتر روحانی را می بینند، بیشتر عصبانی می شوند. آقای دکتر روحانی شخصیتی متین و موقر و خوش برخورد دارد، اما در مقابل این افراد روحیه جنگ طلبی، فحش، نزاع و بداخلاقی دارند،‌البته این بداخلاق ها از ضد خودشان برمی آیند. اینها از ادب و نزاکت بدشان می اید و برای همین عکس آن را انجام می دهند.

کار اینها توهین،‌ تهدید، تهمت و دروغ است و تمامی این بداخلاقی ها را به هنوان دین و اسلام انجام می دهند. این روشی است که اینها داشته اند و الان هم از طریق این پیام ها ادامه میدهند.

ملت با شیوه های این ها آشناست. انشالله خدا این افراد را شکست خواهد داد.

● {در مورد مسئله بازگشایی سفارت آمریکا در تهران} من موافق این مسئله هستم البته در شرایط مناسب. همامطور که مذاکره و گفتگو انجام شد و به نفع ملت تمام شد و بقیه جریان ها هم همینگونه پیش خواهد رفت. بازگشایی سفارت آمریکا در ایران شرایط متعادل و مساوی اشکالی ندارد.

قبل از مذاکره فکر می کردند، مذاکره امر ناممکنی است ولی انجام شد. بالاخره وزیر خارجه با جان کری گفتگو کرد و تماسی تلفنی بین رئیس جمهور و اوباما برقرار شد.

● مهم عزت ملت ایران است، اگر ما با عزت و افتخار اجازه بازگشایی سفارت را دهیم و با این کشور رابطه داشته باشیم و ارتباط هوایی نیز بین دو کشور برقرار شود، این به نفع ملت ایران است، ملت ما نمی تواند در دنیای امروز منزوی باشد.

اخبار سیاسی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
یا صاحب الزمان تسلیت.....شهادت امام جعفر صادق(ع) تسلیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قلعه‌نویی: منتظرند زمین بخورم و انتقام بگیرند



امیر قلعه‌نویی,استقلال تهران,اخبار ورزشی

ابراز تاسف سرمربی آبی‌ها از آبی نبودن چشم‌هایش

قلعه‌نویی: منتظرند زمین بخورم و انتقام بگیرند

سرمربی استقلال می‌گوید، اگر بازی تیمش با سپاهان 120 دقیقه طول بکشد، هر دو تیم در آسیا متضرر خواهند شد.

به گزارش ایسنا، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی تیمش برابر سپاهان در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران گفت: "ابتدا اجازه بدهید تا سال نو را تبریک گفته و تسلیتی هم به مناسبت ایام فاطمیه داشته باشم.

بازی سختی خواهیم داشت و اعتقاد دارم سپاهان یک الگوی ورزشی خوب در ایران است؛ چرا که دو سال در این تیم حضور داشته و از نزدیک در جریان کارها بودم. در بخش فوتبال که جای خودش را دارد و می‌تواند به یک الگوی مناسب تبدیل شود.

این باشگاه 100 پرسنل اداری و 1750 ورزشکار در آن زمان داشت. حضور 8 الی 9 ساله این تیم در آسیا نشان‌دهنده با برنامه بودن این تیم است و اگر اشتباه نکنم این تیم پرافتخارترین تیم لیگ برتر ایران است اما ما هم استقلالیم."

او ادامه داد: "متاسفانه چهار بازیکن خسته از تیم ملی به ما داده‌اند. سه تن از آنها که 90 دقیقه بازی کردند و دیگری نیز تا دقیقه 60 در میدان حاضر بود. یک سری مشکلات مالی هم داریم که امیدواریم تا شانزدهم فروردین بخش عظیمی از پرداخت‌ها انجام شود.

از سوی دیگر یکسری فعالیت‌های اقتصادی از طرف خود باشگاه استقلال و شخص آقای فتح‌الله زاده انجام شده که به علت تعطیلات نوروز وقفه در آنها ایجاد شده و امیدوارم تا قبل از بیستم پول بازیکنان را بدهیم. پیشنهادم این بود که این پول تا قبل از این دیدار داده شود که متاسفانه این گونه نشد."

قلعه‌نویی با اشاره به حریف عصر شنبه تیمش هم گفت:‌ "سپاهان در داخل میدان بسیار بابرنامه است و قدرت این تیم در میانه میدان و زوج نویدکیا و امید ابراهیمی است که ما با پرس در میانه میدان باید این دو را از کار بیاندازیم. از دیگر نقاط قوت سپاهان جناح چپش با حضور احسان حاج صفی و همچنین خط حمله این تیم - که فکر می‌کنم، برترین خط حمله لیگ باشد - است. نقاط ضعف این تیم را هم به طور کامل می‌شناسیم که اجازه بدهید، درباره آنها صحبتی نکنم."

او در پاسخ به این سئوال که آیا برای بازی فردا محروم و یا مصدومی دارد، گفت: "خوشبختانه محرومی نداریم، با این حال نگران وضعیت خسرو حیدری هستیم. البته دیروز با حیدری صحبت کردم و گفت، مشکلی برای بازی فردا ندارد ولی به نظرم می‌شد که به جای او از مهره‌های دیگری در بازی با کویت استفاده شود."

سرمربی استقلال در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که در صورت شکست استقلال برابر الهلال آیا برنامه‌ریزی لیگ را می‌توان مقصر قلمداد کرد، اظهار داشت: "فکر می‌کنم سازمان لیگ وارد یک برنامه غلط از گذشته شده است. آقای تاج به تازگی قبول مسئولیت کرده ولی ارکان سازمان لیگ که عوض نشده است.

همه چیز فدای مسائل تیم ملی شده و با برنامه‌ریزی غلط نه تیم ملی نتیجه گرفته و نه ما به اهداف‌مان رسیده‌ایم. متاسفانه فشار این برنامه‌ریزی غلط را استقلال و سپاهان باید بپردازند و از همه بیشتر این فشار روی استقلال است. در دیدار تیم ملی ما برابر کویت دو تن از سپاهان مجموعا 25 دقیقه به میدان رفتند. این در حالی بود که سه بازیکن ما 90 دقیقه در میدان حاضر شدند.

به همین دلیل می‌گویم، بیشترین فشار روی استقلال است. دشمنان قسم‌خورده قلعه‌نویی به دنبال انتقام از من هستند. شنیده‌ام که بعد از بازی با العین به دنبال زدن تیتر بوده‌اند و حتی گزارشگر بازی می‌گوید، قلعه نوعی 600 دقیقه است که در آسیا با استقلال پیروز نشده است. نمی آیند، بگویند 17 گل در آسیا به ثمر رسانده و غول‌های آسیایی مثل الهلال را حذف کرده است یا نمی‌گویند الجزیره با سرمربی براگا را با 9 گل شکست داده است. ما دشمنان این گونه زیاد داریم."

قلعه‌نویی افزود: "برای تغییر زمان بازی هم استقلال به دنبال این مساله بود ولی متاسفانه گوش شنوایی وجود نداشت. همه دنیا یک سوپرلیگ دارند و ای کاش فردا به جای جام حذفی سوپرلیگ برگزار می‌شد؛ چرا که فردا چه سپاهان ما را ببرد چه ما سپاهان را ببریم تا حدی مشکل ایجاد می‌شود.

اگر بازی به 120 دقیقه بکشد، که عملا آب را به آسیاب دشمن ریخته‌ایم. متاسفانه من چشم آبی نیستم و گرنه ماجرا به شکلی دیگر خودش را نشان می‌داد. یک برنامه خاص به همراه دوستانی قلم به دست منتظرند تا قلعه‌نویی زمین بخورد تا از او انتقام بگیرند."

قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌ریزی لیگ و تغییر زمان بازی سپاهان و نفت تهران گفت: "چون با نفت تهران بازی نداریم، این را می گویم. این تیم هیچ جایی درگیری ندارد ولی شنیده‌ام با 24 ساعت جابه‌جایی زمان بازی‌اش موافقت نشده است. به نظرم این حق سپاهان است که 24 ساعت بعد بازی کند و می‌توان بازی با نفت را یک روز جابه جا کرد. از سویی این حرف‌ها که می‌گویند تا بیستو‌دوم اردیبهشت باید قهرمان لیگ مشخص شود، از آن حرف‌هاست و تا حد زیادی از افراط و تفریط نشات گرفته.

 

طبیعتا یک هفته این طرف و آن طرف چیزی نمی‌شود. یک زمان در چمن ورزشگاه‌های قطر بازی می‌کنید ولی آن را با بازی در ورزشگاه‌های ایران مقایسه کنید. مانند این است که دو بازی در ورزشگاه آزادی انجام داده باشید. مثل ورزشگاه فولادشهر که چمنش انرژی زیادی را از بازیکنان می‌گیرد. مطمئن باشید، کسی با درخواست معقول موافق نیست."

او در پاسخ به این سئوال که آیا بازی استقلال برای سپاهان در جام حذفی بر بازی این تیم در لیگ برتر تاثیرگذار خواهد بود یا خیر، گفت: "قطعا تاثیرگذار است. باید بخش‌بندی کرده و اهداف مختلفی را برای خود ترسیم کنیم."

سرمربی استقلال در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که چرا باشگاه پرسپولیس از وضعیت مالی بهتری نسبت به استقلال برخوردار است و آیا این مساله به ضعف علی فتح‌الله زاده مربوط است، اظهار داشت: "ما یک بار از مدیرعامل پرسپولیس تعریف کردیم و علیه‌مان بیانیه صادر شد. الان هم چیزی نمی‌گویم؛ چرا که بیانیه صادر می‌کنند.

من فقط به پرسپولیسی‌ها سال نو را تبریک می‌گویم ولی بگذارید بگویم تیمی که موفق شود، حاصل یک کار جمعی است. خود من کمترین نقش را دارم. همه در استقلال تلاش دارند تا کار انجام شود. سال گذشته در هیات مدیره تصویب شد که چند تن از آقایان 20 میلیارد اسپانسر برای استقلال ایجاد کنند. عملا اختیار را از فتح الله‌زاده گرفتند.

20 میلیارد تبدیل به 10 میلیارد شد و 10 میلیارد به هشت میلیارد کاهش یافت و عملا همان 8 میلیارد هم جذب نشد تا هم زمان از ما گرفته شود و هم فرصت و بار دیگر کار به دست فتح‌الله‌زاده افتاد. مسائل مربوط به بودجه هم سه ماه باید بگذرد تا تصویب شود. وزارت ورزش تعهد کرده بود که شش میلیارد که چیزی حدود 50 درصد بودجه استقلال است را متقبل شود. از آن شش میلیارد 5 / 2 میلیارد تاکنون پرداخت شده ولی بگذارید بگویم هیچ کاری موفق نیست تا نیت همدلی و کار مشارکتی در آن نباشد. از مدد جباری تا بالاترین فرد برای استقلال همه مسئول و سهیم هستیم."

قلعه‌نویی در پایان در پاسخ به سئوالی مبنی بر انتقادات بازیکنان از وضعیت مالی باشگاه استقلال گفت: "بازیکنان ما هرچه بگویند حق دارند؛ چرا که با این وضعیت اکثریت آنها فداکاری می‌کنند. کادر پزشکی و فنی هم در این میان مظلوم هستند. در این میان در مساله بودجه خلف وعده انجام شده است. من خودم 12 سال کار اجرایی کرده بودم. استقلال از روزمرگی به ساعت‌مرگی رسیده است. ما باید ردیف بودجه داشته باشیم. همان کاری که سپاهان می‌کند. 

این تیم کاشته و اکنون درو می‌کند. مثل این است که شما دانه‌ای را بکارید و به آن آب ندهید و مداوم بگویید خدایا آن دانه رشد کند. خدا قطعا پس‌کله شما می‌زند و به شما می‌گوید که پی کارتان بروید. هر دولتی که سر کار می‌آید، فقط شعار می‌دهد. در این سال‌ها همه جور صحبتی شنیده‌ایم. یک بار می‌گویند بر اساس اصل 44 خصوصی می‌کنیم، از سویی می‌گویند نمی‌شود؛ چرا که هم فرصت است و هم تهدید.

ما می‌گوییم پس حداقل ردیف بودجه بگذاریم. از وقتی که به استقلال آمده‌ام این مشکلات بوده و آن زمان که با پنج میلیون تومان تیم را می بستیم و همه جام‌ها رادر آسیا و ایران به دست می‌آوردیم، هم این مشکلات بود، تا الان که با 17 میلیارد بودجه را بستیم.

 از سویی می‌گویند 98 درصد فوتبال را پول دولتی نگاه داشته است. ما می‌گوییم حداقل با برنامه این پول را وارد کنند. برنامه‌ای که نمی‌خواهم نامش را ببرم، آمده نسبت به آقای قویدل که پولش را وارد فوتبال کرده، اتهام‌زنی می‌کند و می‌گوید این کلاهبردار است. گویا در این مملکت آبرو مهم نیست. نمی گویند که قویدل آمده تا کمک کند ولی این برنامه می گوید 2000 ماشین قویدل خریده است. مگر تو قوه قضائیه هستی؟ متاسفانه ما به دنبال آبروریزی و تقدس‌زدایی در این فوتبال هستیم و استقلال هم جزئی از این فوتبال است."/ایسنا