اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

غرضی: تاییدصلاحیت شدن من امری خدایی بود/علی باقری: جلیلی به هیچ عنوان قصد انصراف ندارد



انتخابات ریاست جمهوری,جدیدترین سخنان کاندیدهای ریاست جمهوری

غرضی: تاییدصلاحیت شدن من امری خدایی بود

محمد غرضی اظهار کرد: تایید شدن صلاحیت من امری خدایی بود و خدا را شکر می‌کنم که جزو کسانی قرار نگرفتم که آبرویم برود.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌ در جمع مهندسان شرکت مشانیر، با اشاره به آیات قرآن کریم، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم نیز فرموده است دوست ندارد صدای بلندی را بشنود مگر از کسی که به او ظلم شده است.

وی افزود: طبق تحقیقاتی که انجام داده‌ام متوجه شدم که در کشور به فرودستان نسبت به سایر اقشار جامعه ظلم بیشتری وارد شده است، من معتقدم که باید جلوی این ظلم گرفته شود و برای مقابله با این ظلم نیز باید دولتی ضدتورم روی کار بیاید.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، افزود: کشور در 33 سال گذشته بیش از 330 استاندار عوض کرده است. من برای توسعه جمهوریت معتقدم که باید هر استان استاندار خودش را انتخاب کند. من معتقدم تا 10 سال آینده باید بیش از 100 شهر آباد داشته باشیم؛ چرا که امروزه شاهدیم فقرا برای امرار معاش به شهرهای بزرگی از جمله تهران هجوم می‌آورند که این امر باعث به وجود آمدن کارتن‌خواب‌ها می‌شود، این امر باعث ایجاد فساد در شهرها می‌شود و من برای مقابله با این امر معتقدم که استان‌های بزرگی از جمله تهران را باید به استان‌های کوچک‌تری تبدیل کرد.

غرضی ادامه داد: من معتقدم تهران را می‌توانیم به شش استان کوچک‌تر تبدیل کنیم که استان‌های لواسانات و قرچک و ورامین از جمله این استان‌ها خواهند بود. من از این جهت این مبحث را مطرح می‌کنم که در تهران نمایندگان مردم با حداقل رای وارد مجالس می‌شوند. ما در آینده نیز شاهد خواهیم بود که برای شورای شهر فردی با پنجاه هزار رای انتخاب خواهد شد و این در شرایطی است که تهران جمعیتی بالغ بر 10 میلیون نفر دارد.

وی در مورد انجام ندادن سفرهای تبلیغاتی استانی خود، اظهار کرد: من به مدت شصت سال است که به شهرستان‌ها سفر کرده‌ام و می‌دانم این کار فقط جنبه شخصی دارد و فایده عامی در این کار نمی‌بینم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: امروز کشور در شرایطی قرار دارد که به رای مردم نیازمند است. من به مردم می‌گویم به هر کسی که می‌خواهید رای بدهید؛ چرا که آمدن مردم پای صندوق‌های رای واجب است. من نمی‌گویم که به من رای بدهید، بلکه می‌گویم بیایید پای صندوق‌های رای و نظر خود را اعلام کنید.

غرضی ادامه داد: برخی با گفتن این مطلب که رای نمی‌دهم چرا که با فلان شخص و یا حزب مشکل دارم می‌خواهند نیامدن به پای صندوق‌های را توجیه کنند که این امر خلاف شرع است.

وی ادامه داد: ما باید برای جلوگیری از به وجود آمدن اختلافات پای صندوق‌های رای بیاییم؛ چرا که این اختلافات موجب طمع دشمن می‌شود. دشمن این اختلافات را تعمیق می‌بخشدد و سپس اقدام به سوء استفاده از این اختلافات می‌کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا منظور شما از تقسیم استان‌ها و به رای گذاشتن استانداران توسط مردم آن استان، حکومت فدراتیو است، اظهار کرد: من این کلمات را نمی‌فهم چرا که این کلمات معنای خاص سیاسی دارد و من را دچار سردرگمی می‌کند. من معتقدم که مردم هر استان باید استاندار خود را انتخاب کنند و معتقدم که حکومت‌های فدرال و فدرال پاسخگوی مردم نیستند. من معتقدم این کلمات باعث گرفتاری می‌شود.

غرضی افزود: ما اگر جمهوریت را قبول داریم باید انتخاب استاندارها را نیز به رای مردم بگذاریم چرا که ما کشور را خود اداره می‌کنیم.

وی افزود: این کار، کار راحتی است و به نظر من هیچ اشکالی هم در انجام این کار نیست.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا در کابینه احتمالی خود از هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا استفاده می‌کنید؟ گفت: من از افرادی که سه خصوصیت رضایت مردم، رضایت مجلس و رضایت دولت را جلب کنند در کابینه خودم استفاده می‌کنم. من زمانی که وزیر بودم در مجلس هیچ مخالفی از لحاظ اقدامات اجرایی نداشتم و تنها مخالفم مخالفانی بودند که به سیاست‌های من ایراد می‌گرفتند. من معتقدم وزیری که در کابینه من قرار می‌گیرد باید بر اعتقاداتش پافشاری کند.

غرضی ادامه داد: من از کسانی که توانمند باشند و امتحان اجتماعی خود را به خوبی پس داده باشند در کابینه‌ام استفاده می‌کنم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: حرف من این است که باید به اندازه درآمدها هزینه کنیم چرا که اگر اضافه بر درآمدها هزینه کنیم ارزش پول ملی کاهش یافته و تولید نیز راکد می‌شود.

غرضی ادامه داد: طلبکاران نیز باید بدانند که برای وصول شدن طلب‌شان از دولت اندکی صبر لازم است. آنها باید بایستند تا نرخ دلار تثبیت شود و دولت هزینه‌ها و درآمدهایش را یکسان کند. سپس با این کار تولید راه می‌افتاد که در نتیجه درآمدهای دولت نیز افزایش یافته و بدهی‌های این افراد پرداخت خواهد شد. چنانچه کسی اصرار داشته باشد که امروز طلبش را از دولت وصول کند دولت باید اقدام به انتشار اسکناس کند که این باعث افت ارزش پول ملی می‌شود.

وی با بیان این‌که اقتصاد ایران اقتصادی قوی است، اظهار کرد: متاسفانه در اقتصاد ایران رانت‌خوارهای بسیاری وجود دارند و متاسفانه قواعد این رانت‌خواری نیز روز به روز در حال افزایش است. چنانچه مردم به من رای دهند من می‌توانم با این رانت‌خوارها مبارزه کنم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه با بیان این‌که زنان استعدادهای وسیعی دارند، خاطرنشان کرد: من از آن دسته از افراد نیستم که از طریق احزاب چند نفر از زنان را به مجلس ببرم و یا اینکه در کابینه‌ام وزیر زن قرار دهم و ادعا کنم که با این اقدامات خودم زن‌ها را قبول دارم. من معتقدم زن‌ها استعدادهای وسیعی دارند. من مایلم که این استعدادها و مهارت‌های آنها را افزایش دهم چرا که اگر مهارت‌های آنها افزایش یابد درآمد سرانه نیز افزایش می‌یابد.

غرضی گفت: ان‌شاءالله بتوانم برای زن‌ها اقداماتی انجام دهم که آنها توانایی ایستادن روی پای خود را داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای مبارزه با مفاسد اقتصادی دارید، اظهار کرد: شکسته شدن قوانین یکی از دلایل تورم است. متاسفانه دولت‌های گذشته به افرادی چندین برابر مقدار قانونی وام پرداخت کرده و به افرادی نیز هیچگونه پولی پرداخت نکرده‌اند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه همواره پیشنهادهای رانتی از سوی دولت‌ها مطرح می‌شده است، گفت: متاسفانه مجلس نیز این پیشنهادات را تصویب کرده و به این دولت‌ها امتیازاتی اختصاص داده‌اند. دولت‌ها نیز این امتیازات را میان دوستان و آشنایان خود توزیع کرده‌اند. من معتقدم دولت باید با مجلس همکاری داشته باشد و این همکاری باید در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی باشد.

در ادامه خبرنگاری گفت متاسفانه در دولت‌های گذشته بداخلاقی‌هایی صورت گرفت که هیچ یک از مسئولین در مقابل این بداخلاقی‌ها در مقابل مردم عذرخواهی نکرد آیا چنان در دولت شما نیز بداخلاقی صورت بگیرد شما عذرخواهی خواهید کرد که غرضی پاسخ داد: من دولت خودم را دولتی پاسخگو نامگذاری کرده‌ام. من دیگر دولت خدمتگزار نیستم، معقتقدم دولت باید نسبت به اقداماتش پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: من در تصمیم‌گیری‌های خودم همواره از نظر مردم استفاده خواهم کرد و بهترین راهی را که مردم بگویند در جامعه عملی خواهم کرد. 

علی باقری: جلیلی به هیچ عنوان قصد انصراف ندارد

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی، گفت: برنامه‌های انتخاباتی جلیلی با قوت تا پایان مهلت تبلیغات ادامه خواهد داشت و وی به هیچ وجه قصد کناره‌گیری ندارد.

به گزارش  گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از ستاد مردمی حیات طیبه، علی باقری رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی اعلام کرد، آقای جلیلی همانطور که در کنفرانس خبری در یاسوج مطرح کردند به هیچ عنوان قصد انصراف و یا ائتلاف با کسی را ندارد.

باقری افزود: پس از انجام مناظره‌ها و استقبال از مواضع انقلابی ایشان شاهد موج گسترده استقبال‌های مردمی در سفرهای استانی ایشان هستیم و برنامه‌های ایشان به قوت تا پایان مهلت تبلیغات ادامه خواهد داشت.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که برخی نامزدهای انتخابات شورای شهر در تراکت های تبلیغاتی خود از تصاویر جلیلی استفاده می کنند، گفت: ضمن استقبال از ابراز علاقه نامزدها و جریانهای سیاسی، این اقدام خودجوش بوده و به مثابه تایید نامزدهای محترم انتخابات شوراها توسط ستاد و یاانتساب به آقای جلیلی نیست.

عارف:تفکر اصلاحات بایستی پیروز شود

محمد رضا عارف، بر این نکته که تفکر اصلاح طلبی بایستی در انتخابات پیش رو پیروز شود، تاکید کرد.

دکتر"محمدرضا عارف" در همایش تبلیغاتی خود با شعار" معیشت، منزلت، عقلانیت" در سالن تلاش کرمان اظها کرد: کرمانی ها با یزدی ها ارتباط برادرانه ای دارند از این رو بسیار خرسندم که در جمع همشهریان، در بهشت معادن ایران، دراستان هاشمی رفسنجانی و در شهر شهید باهنر خدمت شما هستم.

وی افزود: امروز نزدتان آمده و دست یاری به سوی شما دراز می کنم، ما باید تلاش کنیم تا به جای خام فروشی فرآوده های معدنی را صادر کنیم تا ارزش افزوده آن در خدمت مردم استان قرار گیرد.

عارف بیان کرد: ما باید با اولویت صنایع تبدیلی را گسترش دهیم باید با هم باشیم برای تحقق آرمان‌های انقلاب واستفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانون اساسی که میثاق همه ماست تلاش کنیم.

این کاندیدای اصلاح طلب یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: من آمده ام تا نشان دهم که با حاکمیت خردورزی می توانیم پاسخگوی نیازهای مردم کشور باشیم.

وی افزود:‌ در دولت آینده و با کمک مردم کشورمان می توانیم جایگاه اول را درمنطقه بدست آوریم.

عارف تاکید کرد: همه باید درانتخابات 24 خرداد شرکت کنیم، زیرا رمز پیروزی ما مشارکت جدی شما مردم است ،بنابراین اگر به صحنه بیایید پیروز می شویم وگرنه شرکت نکردن در انتخابات قهر نیست، بلکه عقب نشینی است درحالیکه اصلاح طلب عقب نشینی نمی‌کند.

وی ادامه داد: ما بنا داریم امور کشور را توسط مردم و بدست خود آنها اداره کنیم، بنابراین اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و درکنار آن ریاست جمهوری بسیار مهم و اثربخش است.

عارف بیان کرد: پیروزی تفکر اصلاحات یعنی توسعه یافتگی کشور و جایگاه اول درمنطقه.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: تفکر اصلاحات نشان داد که می تواند کشور را اداره کند و پاسخگوی نیازهای مردم باشد، این اندیشه نشان داده که میتواند در سال حداقل 700 هزار فرصت شغلی ایجاد، با گرانی مقابله و تورم 17 و سه دهم درصدی را به 10 و سه دهم درصد برساند.

عارف تصریح کرد: تفکر اصلاحات درآمد نفت را ثروت ملی می داند بنابراین حساب ذخیره ارزی در دولت اصلاحات آینده باز می شود تا این منابع ملی برای تولید موثر، برای ایجاد شغل و برای ذخیره نسلهای آینده ذخیره شود.

وی ادامه داد: تفکر اصلاحات می تواند توسعه پایدار را دنبال و از ظرفیتهای قانون اساسی حداکثر استفاده را بکند.

عارف خطاب به مردم کرمان یادآوری کرد: ما آمده ایم دست به دست هم دهیم تا توسعه کرمان را شاهد باشیم و با مشارکت شما ناهنجاریهای اجتماعی به ویژه مساله خانمان سوز اعتیاد را ریشه کن کنیم.

وی تاکید کرد: ما باید پیروز شویم چون نسبت به نسل سوم و چهارم انقلاب و نسبت به جوانان عزیز کشورمان مدیونیم، ماباید برای جوانان کشورمان شغل و مسکن مناسب تامین کنیم.

عارف گفت: ما باید پیروز شویم چون می خواهیم کشور را از دایره جنگ بیرون بکشیم و در عین حال ارتباط محترمانه ای با همه دنیا داشته باشیم.

وی افزود: ما می خواهیم جامعه ای دین دار داشته باشیم نه دین گریز، چون در مقابل آرمان‌های امام و شهدا وظیفه داریم از ایران چهره ای دوست داشتنی به دنیا ارائه کنیم.

عارف بیان کرد:‌ما باید پیروز شویم چون نمی خواهیم کشور بدست نا اهلان ونامحرمان بیفتد، چون می خواهیم آرامش و پیشرفت داشته باشیم و کمر گرانی را بشکنیم تا همه خانه، شغل و خانواده ای داشته باشند.

وی افزود: تفکر اصلاحات بایستی پیروز شود چون ایران و ایرانی شایسته بهتر از اینهاست .

عارف تصریح کرد: بایستی آرامش و آسایش را به بازنشستگان برگردانیم، جوانان ما آینده ای درخشان داشته باشند و ایرانی آباد، آزاد و شاد داشته باشیم.

عارف ادامه داد: نباید دیگر کارگر و جوان ما بیکار باشند، بایستی مطالبات به حق اقشار مختلف به ویژه زنان را پیگیری کنیم، منزلت را به قشر معلم برگردانیم، منزلت و عقلانیت را بر امور اداری کشور حاکم کنیم، به کمک مردم فساد را ریشه کن و از همه ظرفیت قاون اساسی به خصوص فصل سوم قانون اساسی یعنی حقوق ملت پاسداری کنیم.

وی افزود: باید حقوق اقوام و فرهنگ‌ها را محترم بشناسیم و تنوع فرهنگی را یک مزیت برای کشور بدانیم زیرا تنوع فرهنگی مقوم فرهنگ ملی است، همچنین با پشتوانه مردم باید کشوری پیشرفته ومتعالی داشته باشیم.

عارف تصریح کرد: رمز پیروزی و موفقیت تفکر اصلاحات حضور مردم است، زیرا اصلاحات در مردم سالاری معنا پیدا می کند و حضور پرشورمردم یعنی حل مشکلات.

وی افزود: دانشجوی ما باید احساس شخصیت و غرور کند و بایستی پیشتازی دانشجو و مرجعیت اجتماعی دانشجو را به این قشر برگردانیم.

عارف گفت:‌ دانشجو سرمایه ملی ماست ونیروی جوان سرمایه معنوی واجتماعی کشورمحسوب می شود، ما باید قدراین سرمایه را بدانیم.

وی خطاب به مردم تاکید کرد: اگر بخواهیم تفکر اصلاحات پیروز شود، باید 24 خرداد به پای صندوق‌های رای بیایید و با مشارکت جدی تفکر اصلاح طلبی را پیروز کنید.

عارف تاکیدکرد: ما با امید به آینده، پیشرفت کشور و حل مشکلات شما جوانان در صحنه حضور داریم، بنابراین منتظر حضور شما در پای صندوق های رای هستیم.

وی ادامه داد: بایستی زمینه را برای توسعه و پیشرفت کشور و پاسخگویی به نیاز اقشار جامعه فراهم کنیم، رونق بازار کسب و کار را برگردانیم تا کاسب کاران با عزت زندگی کنند و مطالبات به حق همه اقشار برآورده شود.

عارف اضافه کرد: امیدوارم شما جوانان در کنار حضور پر رنگ، دیگران را تشویق به مشارکت کنید؛گرچه می دانم که متاسفانه مسایلی وجود دارد که هنوز جوانان درگیر آن هستند و این مسایل انگیزه را از آنان گرفته است، اما نمی توان درگذشته ماند، بلکه باید از آن درس گرفت برای آینده.

وی تاکید کرد: خواهش من به عنوان یک شهروند کوچک حضور پرشور شماست تا زمینه را برای حل مشکلات کشور فراهم کنید.

رضایی: بعضی‌‌را درحال‌شعبده‌بازی می‌بینم

محسن رضایی با حضور در برنامه به انتخاب شما شبکه سوم سیما به پرسش‌های جوانان ایران زمین پاسخ داد.

بخشی از اظهارات كاندیدای مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری را در زیر می‌خوانید:

در طی بیست و چهار سال گذشته، سه تا دولت داشتیم. خیلی هم واقعاً برای کشور زحمت کشیدند؛ هم دولت آقای هاشمی، هم دولت آقای خاتمی، هم دولت آقای احمدی نژاد. من دست اینها را واقعا می‌بوسم، زحمت زیادی کشیدند، فداکاری کردند ولی شما ملاحظه بفرمایید؛ چند تا رقم می‌گویم حالا ایشان هم یک شاخصی را اعلام کردند.

رشد اقتصادی در طول هر سه تا دولت حدود چهاردرصد بود، در حالی که اندیشه‌های تکنوکراتی در یک دولت، لیبرالی در یک دولت دیگر، اندیشه های حالا نمی خواهم سوسیالیستی بگویم -دولت گرایانه- در دولت دیگر وجود داشته است. اندیشه های متفاوت آمده، برنامه های متفاوتی بوده ولی چرا رشد یکسان هست؟ چه کسی می‌خواهد این پرسش را پاسخ دهد؟

در هر سه تا دولت ما تورم داریم، بیکاری دو رقمی هم داریم، حالا بعضی وقت ها کم و زیاد می‌شود ولی تورم دو رقمی و بیکاری دو رقمی را در دنیا در حقیقت رکود می‌گویند یا بحران می‌گویند. چهل سال است که گرانی وارد اقتصاد ایران شده است. سه تا دولت متفاوت ولی چرا عملکرد یکسان دارند. رشد سرمایه گذاری حدودا شش درصد بوده است.

خب، این نشان می‌دهد که ریل را باید عوض کرد، نه تیم ها را باید عوض کرد، حالا فرض کنیم این تیم رفتند این تیم آقای احمدی نژاد رفتند کنار، تیم بعدی که می‌آیند مگر ملت ایران می‌تواند هشت سال پشت سر اینها باشد. ما الان در یک شرایطی قرار گرفتیم که واقعاً یک دقیقه را نباید از دست بدهیم چه برسد به یک ساعت چه برسد به یک سال چه برسد به چهار سال. من واقعاً این روزها غصه ام می‌شود که بعضی ها را می‌بینم.بعضی ها را در حال شعبده بازی می‌بینم. الان شعبده بازی شکل گرفته آب انتخابات را گل آلود می‌کنند تا ماهی بگیرند. 

خوب نتیجه اش چیست؟ ما الان به هیچ وجه فرصت سعی و خطا نداریم. مگر در انتخابات گذشته هشدار ندادم که ‌اگر این وضع ادامه پیدا کند می‌رویم پرتگاه؟ من آن موقع هشدار دادم، الان اخطار می‌دهم که اگر خدای نکرده مسئولانه با این انتخابات برخورد نشود و شفاف و حقیقت و صادقانه مسائل را با مردم طرح نکنیم و یک تصمیم گیری اشتباهی صورت بگیرد، ممکن است که یک فاجعه ای به وجود بیاید. البته حتماً این اتفاق نمی افتد خود من اعلام کردم انتخابات سال نود و دو پیروزی صداقت بر قدرت و ثروت در انتخابات.

همه خواهند دید که این اتفاق می‌افتد. انشاءالله یعنی این بار صداقت حتماً پیروز می‌شود، چون هیچ چیزی جای پیروزی ملت ایران را نخواهد گرفت. در این انتخابات بنابراین ما باید ریل را عوض کنیم وگرنه همه اینها آدم های خوبی بودند مگه دولت آقای هاشمی خوبی هایی نداشته دولت آقای خاتمی هیچ خوبی تو آن نبوده دولت آقای احمدی نژاد واقعاً هیچ خوبی تو آن نبوده اینها فرزندان همین ملت هستند.

ریل اشتباه هست. مسیر اشتباه هست. اقتصاد را باید درست کرد. ما باید ریل را عوض کنیم و من دنبال این هستم. انشاءالله ریل اقتصاد را عوض می‌کنم، اقتصاد را از حالت دولتی بیرون می‌آورم و مردمی می‌کنم. جوان های کشور را با همه ظرفیت با یک جان تازه با یک روح تازه ای که در آنها دمیده میشود.

قالیباف:هدف ما تنها این نیست که به مادیات برسیم

محمدباقر قالیباف با حضور در دفتر آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و امام جمعه شهر اصفهان با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان گفت: از محمدباقر قالیباف تشکر می‌کنم. ان‌شاالله خداوند این احساس خوبی که در وجود شما قرار دارد در همه ملت ایجاد کند و بتوانیم خواسته مقام معظم رهبری برای حضور در پای صندوق‌های رای را محقق کنیم.

وی افزود: حضور در پای صندوق‌های رای مظهر حضور و همراهی ملت با حکومت و اقتدار ملت است و باعث می‌شود امنیت ما محفوظ بماند. دنیای استکبار، اطراف ما از جمله عراق و افغانستان را نابود می‌کند تا ما امنیت نداشته باشیم، اما امن‌ترین کشور در دنیا هستیم و حتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی چنین امنیتی وجود ندارد. علت آن این است که مردم پای حکومت هستند و همبستگی که در مردم وجود دارد بی‌نظیر است، چراکه مردم حاضر هستند از جان و مال خود بگذرند تا حکومت عزتمند باقی بماند.

وی افزود: ان‌شاالله فرد شایسته، فعال و بانشاطی را در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کنیم تا تحولی در کشور ما به وجود بیاید و همچنین باعث سربلندی ملت و کشور باشد.

طباطبایی نژاد گفت: امیدوارم خداوند به همه افرادی که نامزد انتخابات شده‌اند اجر دهد و از همه کاندیداها تشکر می‌کنم، چون همین که در این عرصه قدم گذاشته‌اند کار مبارکی است. ان شاالله مردم نیز فرد شایسته، لایق و باتجربه و کسی که در گذشته ثابت کرده باشند که او کار می‌کند و کار خوب می‌کند را انتخاب کنند.

همچنین در این دیدار محمدباقر قالیباف با تبریک اعیاد ماه شعبان گفت: از اینکه حضرتعالی لطف کردید تا ما شما را زیارت کرده و از نصایح شما استفاده کنیم تشکر می‌کنم. بنده در هرکجا که توفیق خدمت دارم همواره تاکیدم بر این است که دشمنان داخلی و خارجی به دنبال آن هستند تا به جامعه القاء کنند که نظام اسلامی توان اداره جامعه را ندارد؛ اگر روزی دشمنان در دوران مقدس با نگاه امنیتی و نظامی به سراغ ما آمده‌اند به نظر می‌رسد از آن بخش به طور کامل ناامید هستند چون آنها توانمندی، انسجام و حضور مردم در صحنه را بارها و بارها امتحان کرده‌اند.

وی گفت: مقام معظم رهبری در سال های اخیر به موضوعات اقتصادی به عنوان جایی که دشمنان در آن ایستاده‌اند و به عنوان نگاه ویژه می‌کنند اشاره کردند و از این جهت که ممکن است در موضوعات اقتصادی آسیب ببینیم هشدار داده‌اند. این هشدار بیشتر برای ما مدیران است و دولت و مدیران اجرایی باید با کمک مردم به منظور هدایت مسیر و حل مشکلات عمل کنند.

وی تاکید کرد: هر مدیر و هرکسی که امانتی از اسلام و انقلاب را در اختیار دارد باید انجام وظیفه کند. اگر ما مدیران کشور، ملت و خون شهدا را دوست داریم و به دنبال حفظ آرمان‌ها هستیم و می‌خواهیم سرباز رهبری باشیم هیچ راهی نداریم، جز آنکه نظام اسلامی را کارآمد نشان دهیم و با انسجام داخلی و اولویت قرار دادن رسیدگی به محرومان و مستضعفان، اقدامات خود را انجام دهیم.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همانطور که در دوران دفاع مقدس با روحیه جهادی در کنار همسنگران شهید خود می‌جنگیدیم امروز نیز می‌گوییم جنگ تمام شده است، اما دفاع همچنان باقی است. باید با همان روحیه جهادی، همت و تلاش مضاعف و فرهنگ برخاسته از جهاد و شهادت پیش رویم تا با تلاش، کار، محبت، گذشت و وحدت به دنبال برطرف کردن مشکلات باشیم.

وی گفت: هر وحدت و تجمعی خارج از خیمه ولایت بزرگترین تفرقه است. در زیر خیمه ولایت باید دست به دست یکدیگر دهیم و با ظرفیت کشور و منابع انسانی موجود مشکلات را برطرف کنیم. همچنین باید از ظرفیت‌ها، امید و نیروی جوانان استفاده کنیم. من در روزهای گذشته که به شهرستان‌های مختلف سفر کرده‌ام بارها به این موضوع تاکید داشته‌ام که همت و غیرتی که در چشم جوانان امروز می‌بینم دقیقا همانند همان همت و غیرتی است که در چشم جوانان دهه اول انقلاب وجود داشت. باید این فرصت را فراهم کنیم تا با استفاده از این ظرفیت از گردنه مشکلات مسایل اقتصادی عبور کنیم. در این راه نیز برنامه دوساله مدون و مشخصی برای این ساماندهی اقتصادی تنظیم شده است.

قالیباف تاکید کرد: در عین حال که معتقدم باید موضوع اقتصاد را در اولویت قرار دهیم، اما هرگونه غفلت از مسایل فرهنگی، مخصوصا مسایل فرهنگی با جوهره دینی خسارت بزرگی در آینده خواهد بود. بنابراین اگر صرفا به بحث اقتصادی بپردازیم در آینده شاهد خواهیم بود که چالش بزرگتری برای ما ایجاد خواهد شد و این همان خطری است که مقام معظم رهبری در دهه 70 دائما به آن اشاره کرده‌اند. نباید از این غفلت کنیم. بنده نیز در برنامه‌های خود قول داده‌ام که اگر توفیق خدمت پیدا کنم در هر شرایط اقتصادی هرگز نمی‌گذارم موضوع فرهنگ، مظلوم واقع شده و مشکلات ایجاد شود.

قالیباف تاکید کرد: هدف ما تنها این نیست که به مادیات برسیم، بلکه تمام این مسایل وسیله‌ای هستند تا در نهایت مردم بتوانند عبادت خدا را بکنند و به رشد و تعالی برسند.

محمدباقر قالیباف در پایان ابراز امیدواری کرد: اگر خیر من و تقدیر الهی بر این باشد که در دولت حضور داشته باشم انشاالله کمر همت خواهیم بست و در این عرصه می‌ایستیم. به عبارتی حماسه سیاسی را مردم رقم خواهند زد و حماسه اقتصادی را افرادی که مردم به آنها اعتماد کرده‌اند./خبرگزاری ایسنا/خبرگزاری آریا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تیکه باحال غرضی به خبرنگار-غرضی بعد از انتخابات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انصراف باقری لنکرانی/ ضمن تشکر از آیت‌الله مصباح‌ حمایت خود را از سعید جلیلی اعلام می‌کنم



انصراف باقری لنکرانی از کاندیداتوری به نفع جلیلی

باقری لنکرانی به نفع جلیلی از کاندیداتوری انصراف داد

کامران باقری‌لنکرانی داوطلب یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از جلسه مشترک با سعید جلیلی دیگر نامزد انتخابات، از کاندیداتوری ریاست جمهوری انصراف داد.

باقری‌لنکرانی پس از جلسه مشترک عصر امروز، انصراف خود را از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری به نفع «سعید جلیلی» اعلام کرد.

به گزارش فارس، کامران باقری‌لنکرانی داوطلب یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از جلسه مشترک با سعید جلیلی دیگر نامزد انتخابات، از کاندیداتوری ریاست جمهوری انصراف داد.

جلیلی و لنکرانی عصر امروز و ساعتی پیش جلسه مشترکی داشتند.

برخی اعضای شورای مرکزی این جبهه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن تایید این خبر اعلام کردند جبهه پایداری در ساعات آتی در مورد این موضوع بیانیه‌ای منتشر می‌کند.

کامران باقری لنکرانی، سعید جلیلی و پرویز فتاح، سه گزینه جبهه پایداری برای انتخابات ریاست‌جمهوری بودند که در ابتدا در پی عدم پذیرش جلیلی و فتاح، لنکرانی به عنوان گزینه نهایی این جبهه معرفی شد، ولی بعد از ثبت‌نام جلیلی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، این گمانه‌ قوت گرفت که لنکرانی به نفع جلیلی انصراف خواهد داد؛ چراکه او اعلام کرده بود « ما رقابت درون‌گفتمانی نخواهیم داشت.»

حال به نظر می‌رسد ملاقات عصر امروز این دو کاندیدا به این تصمیم منجر شده که لنکرانی به نفع جلیلی کنار برود.

پیش از این نیز برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند ممکن است در روزهای آتی تعدادی دیگر از کاندیداهای اصولگرا به نفع جلیلی از حضور در عرصه انتخابات انصراف دهند.

بیانیه انصراف باقری لنکرانی: ضمن تشکر از آیت‌الله مصباح‌ حمایت خود را از سعید جلیلی اعلام می‌کنم

بیانیه انصراف کامران باقری لنکرانی از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری به نفع سعید جلیلی منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، متن بیانیه انصراف کامران باقری لنکرانی از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری به نفع سعید جلیلی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیممحضر مبارک خواهران و برادران مومن و انقلابی

با تبریک میلاد با سعادت امام جواد علیه السلام و در آستانه طلوع خورشید علوی علیه السلام در خانه ربوبی، با فروتنی و تواضع در برابر عظمت ملت بزرگ ایران به ویژه خانواده‌های معظم شهدا‌، جانبازان و ایثارگران‌، اکنون که در آستانه ورود به انتخاباتی حماسی قرار گرفته‌ایم‌، لازم دانستم نکاتی را به محضر شما‌، عرضه نمایم.

انقلاب اسلامی میراث گرانسنگ امام المجاهدین و قدوه السالکین خمینی کبیر رضوان الله تعالی علیه و ودیعه‌ای الهی است و همه ما موظف به حفظ و پاسداشت آن هستیم.

انقلاب ما اکنون در مصاف با مستکبران در مرحله‌ای حساس قرار گرفته است. دشمنان دین خدا تمام توان خود را برای به زانو در آوردن این انقلاب به میدان آورده‌اند و از هیچ تلاشی در به عقب راندن و مهار این نهضت الهی مضایقه نکرده و نمی‌کنند.

از دشمنی دشمن‌، تعجبی نیست‌ اما خوش خیالی برخی از دوستان که مشت چدنی را در زیر دستکش مخملین دشمن نمی‌بینند و با توهم حل منازعات‌، ‌سیاست لبخند را توصیه می‌کنند و یا دیگرانی که ‌چسبندگی به قدرت تحلیل‌هایشان را به انحراف کشانده و یا کسانی که ‌درگیر و دار انانیت‌، بیراهه را به جای مسیر اصلی گرفته‌اند و یا آنانی که حزب‌گرایی را به جای اصولگرایی واقعی مبنا قرار داده‌اند، ‌جای تعجب دارد ‌که در این کشمکش حق و باطل‌، به جای منافع ملی و مصلحت نظام‌، جور‌چین دشمن را تکمیل می‌کنند و در جستجوی قدرت‌، هر کاری را مجاز می‌شمرند‌.

در چنین شرایطی بصیرت‌، درک صحیح از شرایطی که در آن به سر می‌بریم‌، از خود گذشتگی‌، اعتماد به مردم و رهبری الهی این انقلاب و از همه بالاتر ایمان به خدا‌، بالاترین سرمایه‌های ما هستند.

موسم کنونی‌، موسم لجاجت‌، تصمیم‌گیری‌های فردی‌، بی‌توجهی به مصالح کشور و بی‌اعتنایی به وظیفه همگانی در دفاع از این نظام مقدس نیست‌، ولو این اهمال‌ها به خیال عمل به تکلیف و با پوشش ادای دین به وطن باشد.

همه ما موظفیم همصدا و همگام در برابر فتنه‌آفرینی فتنه‌گران و انحراف منحرفان ‌قیام کنیم و نگذاریم این انقلاب برخلاف وصیت امام رضوان اله تعالی علیه ‌به دست نااهلان و نامردمان بیفتد.

قبلا هم گفته بودم حضور من در این انتخابات گفتمانی است و رقابت درون گفتمان انقلاب اسلامی را نا‌صواب می‌دانم. برهمین اساس ضمن تشکر از همه عزیزانی که در سراسر کشور نسبت به اینجانب ابراز محبت و بزرگواری نموده‌اند، به خصوص دانشگاهیان‌، نخبگان‌، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران‌، علمای اعلام و به ویژه حضرت علامه آیه‌الله مصباح یزدی دامت برکاته‌، با توجه به حضور قطعی برادر انقلابی و مومن جناب آقای دکتر جلیلی‌، با  کسب نظر مشورتی از جبهه پایداری انقلاب اسلامی‌، برای دفاع از گفتمان امید، عدالت و استقامت‌، اینجانب ‌با انصراف از داوطلبی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری‌، ‌حمایت خود را از جناب آقای دکتر جلیلی اعلام می‌دارم.

این حمایت برای دفاع یک پارچه از گفتمان انقلاب اسلامی  است و به ایشان دعا می‌کنم تا انشالله همواره در همین  خط اصیل‌ در تمسک به اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله، با رهبری ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای ادام الله ظله العالی و همراه با روحانیت متعهد دامت برکاتهم  باقی بمانند و بتوانند خدمتگزار خوبی برای این مردم مومن و نجیب باشند.

وما توفیقی الا بالله علیه توکلت و الیه انیب

کامران باقری لنکرانی

فارس/باشگاه خبرنگاران