اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

عیادت رئیس سازمان نظام‌ پزشکی از شجریان


دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام‌ پزشکی به عیادت محمدرضا شجریان رفت و در جریان روند درمان استاد قرار گرفت.

خانه موسیقی: دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام‌ پزشکی درباره تسهیلات پزشکی برای هنرمندان گفت: «با همکاری خانه و سازمان نظام‌پزشکی در آینده نزدیک سازوکار مناسبی جهت رسیدگی به وضعیت درمانی هنرمندان تدوین شود».

رئیس سازمان نظام‌پزشکی با اشاره به مذاکرات با خانه موسیقی گفت: «با همکاری خانه و سازمان نظام‌پزشکی در آینده نزدیک سازوکار مناسبی جهت رسیدگی به وضعیت درمانی هنرمندان تدوین شود».

دکتر زالی، با اشاره به موضوع بیماری محمدرضا شجریان و با آرزوی شفای عاجل برای ایشان گفت: «حداقل کاری که باید برای هنرمندان شاخص انجام شود بستر‌سازی و تسهیلات مناسب در زمینه بهداشت و درمان آنهاست چراکه این عزیزان جزء سرمایه‌های ملی کشور به شمار می‌روند و نباید دغدغه‌ای درباره مراجعه به مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها داشته باشند».

 او که اخیرا به عیادت استاد شجریان رفته و از نزدیک در جریان مداوای استاد قرار گرفته در ادامه افزود: «تیم پزشکی و درمانی استاد بسیار مجرب بوده و وضعیت جسمانی استاد را تحت کنترل کامل دارند و امیدواریم به‌زودی ایشان بهبودی کامل بیابند».

 او در پایان با اشاره به مذاکرات قبلی با خانه موسیقی ابراز امیدواری کرد که با همکاری خانه و سازمان نظام‌پزشکی در آینده نزدیک سازوکار مناسبی برای رسیدگی به وضعیت درمانی هنرمندان تدوین شود.


ویدیو مرتبط :
گفتگو با دکتر معینی رئیس سازمان نظام پزشکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس سازمان نظام پزشکی:برخی جراحان بدلیل پایین بودن دستمزد،جراحی های سخت را انجام نمی دهند



اخبار,اخبار اجتماعی,جراحی

اگر به سمتی برویم كه جامعه پزشكی به هر دلیلی از اعمال جراحی پیچیده و سخت طفره برود مردم آسیب می‌خورند و این اتفاق بسیار خطرناك و نگرانی از بابت آن هم قابل اعتناست.

مواردی شنیده ایم كه برخی همكاران از اعمال جراحی سخت و پیچیده اجتناب می‌كنند و اعلام كردند كه به دلیل قوانین موجود این ریسك‌پذیری را ندارند و فكر می‌كنند پرداخت‌ها تناسبی با ظرفیت علمی و مهارتی‌شان ندارد.

در ابتدای حضور دولت، ما، وزیر بهداشت و وزیر رفاه به جامعه پزشكی قول دادیم كه ظرف بازه زمانی سه تا پنج ساله، تعرفه‌های پزشكی را واقعی‌سازی می‌كنیم. جامعه پزشكی از ما انتظار دارد و نباید خلف وعده كنیم در غیر این صورت همراهی جامعه پزشكی را از دست می‌دهیم.


امروز در برخی بیمارستان‌ها، جراح ما هشت ماه است پول نگرفته و نقدینگی گم شده باعث نارضایتی جراحان شده است. ما به پزشكان می‌گوییم مطلقا نباید از چارچوب‌های ما فراتر بروند اما از آن سو به تعهدات خودمان عمل نمی‌كنیم. آیا خواستار رفتار مدنی هستیم یا می‌خواهیم حرف‌مان را با اكراه و اجبار پیش ببریم؟

اخبار اجتماعی - اعتماد